سنگ نما – خرید انواع سنگ نما – جدیدترین سنگ های نمای ساختمان – قیمت – ارزان

سنگ مناسب برای نما

ایناب را در اینستاگرام دنبال کنید


استفاده از سنگ در نما های ساختمانی از مدت‌ها پیش مورد توجه معماران و ساختمان سازان قرار گرفته و همواره محبوبیت خود را حفظ کرده است. وجود مشکلاتی چون سرما زدگی، جداشدن از دیوار، عدم تنوع طرح و رنگ و کیفیت پایین سنگ‌های طبیعی، ما را مصمم کرد تا محصولی تولید کنیم که تمام مزایای سنگ‌های طبیعی را داشته و معایت آن را نیز برطرف سازد. سنگ نما ایناب سنگی خاص با ابعاد 40*60 می باشد. سنگ نما ایناب همچنین کیفیت و دوام و مقاومت بیشتری نسبت به سنگ نما تراورتن دارد.

سنگ صنعتی ایناب | ارزانترین سنگ نمای ساختمان | سنگ ارزان
سنگ صنعتی ارزان

سنگ نما | سنگ صنعتی نما ایناب

سنگ‌های صنعتی ایناب از ترکیب مجدد سنگ دانه‌های مقاوم طبیعی با مواد پلیمری و پیگمنت‌های معدنی، تحت تکنـولوژی های فناورانه و جدید به وجود می‌آید. از این ترکیب، سنگی با مقاومت بسیار بالایی به دست می‌آید که باعث می شود این سنگ‌ها در شرایط سخت جوی و اشعه UV خورشید کاملا مقاوم شود. پشت این محصول طوری طراحی شده که چسبندگی زیادی با مصالح داشته و وجود اسکوپ های مخصوص در پشت آن خطر سقوط سنگ از نما را بسیار کاهش می دهد.

برای ایجاد رنگ در این محصول از پیگمنت‌های کاملا معدنی استفاده شده که در اثر تابش اشعه UV خورشید از بین نمی رود. سنگ‌های صنعتی ایناب پس از مدت زمانی کوتاهی بعد از معرفی، با استقبال خوب مهندسان و کارفرمایان مواجه شد و امید است با ارائه این محصول بتوانیم گام موثری ارتقاع کیفیت نماهای ساختمان کشور برداریم.

سنگ نمای ارزان
سنگ نما ارزان

مزایای سنگ های صنعتی ایناب | سنگ نما

  • مقاومت و دوام بسیار بالا
    طبق آزمایش های انجام شده مقاومت خمشی سنگ های صنعتی ایناب بین 5 تا 11 مگا پاسکال می باشد که حداقل مقاومت خمشی طبق استاندار 755  فقط 3.5 مگاپاسکال می باشد. درنتیجه این محصول مقاومت بسیار بالایی داشته و می تواند عمر زیادی نیز داشته باشد.
  • مقاومت فوق العاده در یخبندان
    دلیل تخریب سنگ در یخبندان این است که در زمستان آب زیادی به سنگ نفوذ کرده و با منجمد شدن آن حجم آن افزایش پیدا می کند که این باعث تخریب و سرمازدگی سنگ می گردد. اما خوشبختانه جذب آن در سنگ های صنعتی ایناب فقط سه درصد می باشد به همین دلیل مقاومت بالایی در برابر یخبندان و شرایط سخت جوی دارد.
  • مقاومت در برابر اشعه UV خورشید
    ایجاد رنگ در سنگ های صنعتی ایناب بر خلاف خیلی از متریال ها پوششی نمی باشد بلکه در بافت ملکولی محصول توسط پیگمنهای معدنی ایجاد می گردد به همین رنگ سنگ های صنعتی ایناب به مرور زمان پوسته نمی شود و مقاومت آن در برابر تابش مستقیم خورشید نیز بسیار زیاد می باشد.
  • تنوع طرح و ابعاد
    یکی از مزیت های سنگ های صنعتی این است که به راحتی می توان در هر شکل ، ابعاد  و ضخامتی تولید کرد. همچنین سطح سنگ را می توان به هر نقش و طرحی تولید کرد.
  • تنوع در رنگ
    یکی از نیازهای طراحان و معماران تنوع رنگ در متریال ها هست. سنگ های صنعتی ایناب بدون محدودیت در هر رنگی قابل تولید بوده و رنگ این محصول نیز عمقی و مقام می باشد.
  • مجهز به اسکوب فلزی
    یکی از مشکلات استفاده از سنگ های طبعی خطر سقوط آن می باشد هزینه های زیادی باید انجام شود تا این خطر کاهش پیدا کند. اما سنگ های صنعتی ایناب مجهر به اسکوپ فلزی مخصوص می باشد که در عمق سنگ فرو رفته هنگام نصب به صورت ملاتی می توان با بستن سیم امنیت آن را در برابر سقوط بالا برد.
  • چسبندگی به ملات
    وجه پشت سنگ های صنعتی ایناب به صورت متخلخل و ناصاف تولید می گردد که این باعث می شود سطح چسبندگی به ملات بیشتره شده و چسبندگی آن به ملات افزایش یابد.

اگر نیاز به مشاوره رایگان درزمینه نمای ساختمان دارید با شماره 05142222550 و یا 09913377500 تماس حاصل نمایید.

لیست قیمت سنگ نما

همانطور که اشاره شد سنگ های نمای ساختمان با توجه به خصوصیات و ویژگی هایی که دارند قیمت های مختلفی نیز دارد. قیمت سنگ در بازار از حدود متر مربعی 100 هزار تومان شروع می شود و تا حدود متر مربعی 400 هزار تومان نیز موجود می باشد. سنگ هایی ارزان نیز در بازار کمتر از قیمت 100 هزار تومان موجود هستند که کیفیت خوبی ندارند و اصلا توصیه نمی شوند. البته این قیمت ها برای سنگ های نمای طبیعی است.

سنگ پرنس ایناب | سنگ صنعتی نما | سنگ نمای ارزان
سنگ پرنس ایناب | سنگ نما
جی اف ار سی gfrc
جی اف ار سی gfrc

قیمت سنگ نما اقتصادی

برای داشتن نمایی با کیفیت بالا و با قیمت مناسب بهتر است سراغ سنگ های تراورتن و طبیعی نروید زیرا سنگ های طبیعی قیمت پایین و ارزان کیفیت مناسبی ندارند. این سنگ با وجود کیفیت بالا و طرح خاص، قیمت مناسبی نیز دارد. قیمت هر مترمربع سنگ نمای ایناب 150 هزار تومان می باشد. که در مقایسه با سنگ های طبیعی بسیار کمتر است. با وجود اینکه کیفیت و زیبایی بسیار بیشتری نسبت به سنگ های طبیعی معمولی دارد.

سنگ نما جی اف ار سی gfrc – جی ار سی grc

جی اف ار سی gfrc یا به قول انگلیسی ها جی ار سی grc در واقع نوعی بتن پیشرفته می باشد. این بتن مزایا و ویژگی های منحصر به فرد زیادی دارد. که به توضیح مختصری درباره آنها می پردازیم. سنگ نمای جی اف ار سی gfrc در واقع بتن تقویت شده با الیاف شیشه می باشد. با جی ار سی انواع پنل های پیش ساخته در ابعاد و اندازه های دلخواه را در طرح و شکل های کاملا سفارشی تولید و اجرا کرد. توضیحات زیاد در مورد جی ار سی از حوصله این مقاله خارج است به همین دلیل پیشنهاد می کنیم مقاله جامع جی اف ار سی gfrc چیست؟ را مطالعه نمایید.

مزایای سنگ نما gfrc

  • امکان تولید قطعات مشبک و خاص با ابعاد دلخواه
  • ارزش‌آفرینی برای ساختمان
  • مقاومت در برابر تنش و ضربه
  • مقاوم در برابر زلزله
  • سرعت در اجرا
  • سبک‌ سازی ساختمان
  • مقاوم در یخبندان و شرایط سخت جوی
  • مقاومت در برابر حریق
  • تعمیر و تغییر آسان

مطلب پیشنهادی: مزایا و معایب جی اف ار سی gfrc چیست؟


سنگ نما جی اف ار سی gfrc
سنگ نما – جی اف ار سی gfrc

بتن نما یا بتن اکسپوز چیست؟

یکی از پرکاربردترین متریال های ساختمان بتن می باشد که با پیشرفت علم مواد و شیمی کاربردهای جدیدی از بتن به وجودآمده است. بتن اکسپوز به معنی بتن نما یا بتن نمایان نوع جدیدی از بتن است که با تغییر در مواد ترکیبی و روش تولید آن محصولی جدید با کاربردهای جدید ایجاد شده است. این بتن دارای سطحی صیقلی و صاف است، به گونه ای که امکان اجرای پوشش دیگری روی سطح آن وجود ندارد. به همین دلیل کیفیت سطح نهایی بتن اکسپوز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

یکی از اصلی ترین کاربردهای بتن نمایان یا بتن نما در نمای ساختمان می باشد. استفاده از این متریال در نمای ساختمان ، نمایی مدرن و زیبا را ایجاد می کند که زیبایی خاص خودش را دارد.

بتن اکسپوز را نوعی جدید از نماهای ساختمان می دانند که مورد استقبال زیاد سازندگان و مهندسان بسیاری واقع شده است و کسانی که به دنبال نمایی خاص، متفاوت و مدرن هستند قطعا بتن اکسپوز را به عنوان یکی از اولین گزینه های انتخاب خود دارند.


 جهت مطالعه بیشتر در مورد بتن اکسپوز و شناخت بیشتر این متریال بی نظیر اینجا کلیک کنید.


کاربردهای بتن اکسپوز نما

مواد طبیعی به کار رفته در بتن اکسپوز باعث می شود که بتوان آن را به صورت های مختلف در مکان های گوناگون مورد استفاده قرار داد. از مهم ترین استفاده های این نوع بتن ها کاربرد  آن ها در نمای ساختمان ها است. به دلیل صاف و صیقلی بودن این بتن ها دیگر نیازی نیست بر روی نماهای ساختمان و بنای مورد نظر تغییراتی ایجاد کرد. از دیگر کاربردهای این بتن می توان به دیوار باغ ها و ویلاها اشاره کرد.

بتن اکسپوز بسیار مقاوم است و به آسانی می توان ازآن در این مکان ها استفاده بهینه ای داشت. ایجاد صندلی و نشیمنگاه در طرح های گوناگون  ازدیگر استفاده این بتن ها می باشد. دیوارهای حامل از دیگر مواردی است که به دلیل مقاومت بالای این بتن می توان در آن ها استفاده کرد. این بتن ها می توانند در طراحی داخلی منازل نیز مورد استفاده قرار گیرند که بسته به نظر طراح دارد و در ابعاد و طرح های گوناگون وابسته به سلیقه مشتری و طراحان مورد استفاده قرار بگیرد.

سنگ نمای ساختمان - بتن اکسپوز
سنگ نمای ساختمان – بتن اکسپوز

ویژگی‌های سنگ نما

در مورد ویژگی‌های سنگ برای نمای ساختمان باید به این موارد توجه کرد.

  • سنگ نما بایدبدون ترک و پوسیدگی باشد:
    برای این که متوجه بشویم یک سنگ بدون ترک و پوسیدگی است می‌توانیم با یک شی فلزی به سنگ ضربه بزنیم اگر سنگ صدای ظروف چینی بدهد بدون ترک و شکستگی می‌باشد.
  • قطر مناسبی برای اسکوپ کردن داشته باشد:
    بعضی از سنگ‌های ساختمانی مثل تراورتن‌ها دارای خلل و فرج در قسمت پشت سنگ می‌باشند که سبب می‌شود سیمان و ملات به درون سنگ وارد شود و مانع چسبندگی صحیح سنگ نما شود برای از بین بردن این مورد سنگ را از طریق ابزارخاص به نما می‌چسبانند که به این کار اسکوپ کردن می‌گویند در نتیجه یکی از ویژگی‌های مناسب‌ سنگ برای نمای ساختمان این است که قطر کافی برای اسکوپ کردن را داشته باشد.
  • سنگ نما باید دارای مقاومت و دوام باشد:
    منظور از دوام سنگ مقاومت سنگ درمقابل عوامل گوناگون فیزیکی و شیمیایی می باشد عواملی که می‌توانند در مقامت و دوام یک سنگ مهم باشند، ساختار تشکیل دهنده آن، بافت سنگ، ترکیبات آن می‌باشد. برای مثال بهترین سنگ برای نمای ساختمان سنگ‌هایی هستند که دارای ترکیباتی با کانی‌های مقاوم و بافت‌های غیر متخلخل باشند.
  • سنگ نمای ساختمان باید با نمای انتخابی طراح ساختمان هماهنگی داشته باشد:
    همانگونه که می‌دانید در ساختمان سازی برای خلق نمای ساختمان دو نمای رومی و کلاسیک کاربرد زیادی دارد. برای هر کدام از این دو نوع نمای ساختمان، یک طیف رنگی خاصی باید انتخاب شود. سنگ‌ها یا توجه به ترکیبات تشکیل دهنده آن‌ها دارای رنگ‌هایی مختلف می‌باشند که باعث تفاوت آن‌ها شده‌است. سنگ‌های آهکی معمولا رنگ‌های روشنی دارند.
سنگ صنعتی ایناب | ارزانترین سنگ نمای ساختمان | سنگ ارزان
خرید سنگ نما

اجرای سنگ نمای ایناب 

این سنگ اجرای بسیار راحت تر و ایمن تری نسبت به سنگ های طبیعی دارد. سنگ نمای ایناب در خط تولید اسکوپ گذاری می شود. این اسکوپ ها باعث درگیری بیشتر سنگ با ملات می شود و باعث ایمن تر شدن نمای ساختمان می شود. سنگ های طبیعی باید به روش های مختلفی با ملات درگیر شوند که بسیار وقتگیر و طاقت فرسا می باشد.

روش‌های اجرای سنگ نما

  • روش ملاتی در اجرای نمای سنگی
  • اجرای سنگ نما به صورت ملاتی با اسکوپ
  • اجرای نما با اسکوپ با سیم گالوانیزه
  • اجرا با استفاده از اسکوپ آماده یا چنگک اسکوپ
  • اجرای سنگ نما با استفاده از اسکوپ کششی
  • اجرای سنگ نما با مهار سنگ پلاک با چسبانده لقمه سنگی
  • اجرای نما به صورت مهار سنگ به وسیله پیچ و رول پلاک
  • روش خشک در اجرای نمای سنگی

بهترین سنگ نما ساختمان

نمی‌توان به‌طورکلی اعلام کرد که کدام سنگ نما بهترین است. برای انتخاب این‌که کدام سنگ برای نما ساختمان شما بهترین است نیاز به بررسی چندین فاکتور خواهید داشت. عموماً برای انجام نمای رومی استفاده از سنگ تراورتن اولین و بهترین انتخاب است. امروزه استفاده از نماهایی که به روش سنتی و ملاتی نصب می‌شوند به دلایلی کم شده است.

نماهای ساختمان‌های جدید به سمت اجرای خشک و استفاده از سنگ نماهایی که می‌توان آن‌ها را به روش خشک اجرا کرد روی آورده است. از دلایلی که معماران و ساختمان‌سازان از این نوع سنگ‌ها برای نما استفاده می‌کنند، حفظ امنیت عابران و ساکنین ساختمان است. شاید در سطح شهر نماهایی را دیده باشید که قسمتی از آن جداشده (به هر دلیلی) و سقوط کرده است.

تصور کنید هنگام سقوط یکی از سنگ‌های نما عابری در آن محدوده در حال تردد باشد. به همین علت استفاده از سنگ نمایی که به روش خشک اجرا می‌شوند بسیار مورد توجه قرار گرفته است. یکی دیگر از دلایل محبوبیت سنگ نمای صنعتی، سرعت در اجرا است. یکی از معایب اجرای نما با سنگ طبیعی وزن اضافی است که سنگ همراه با ملات پشت به ساختمان شما اضافه می‌کند.

در اجرا به روش خشک با استفاده از سنگ نما صنعتی، مشکل وزن مازاد بر ساختمان به‌راحتی حل می‌شود.

ویژگی‌های سنگ نما

نمای ساختمان از مهم‌ترین بخش‌های یک سازه است. ظاهر همیشه و در تمام حوزه‌ها از اهمیت بالایی برخوردار بوده و در صنعت ساخت‌وساز هم این قاعده پابرجاست. سنگ نمای مرغوب، استفاده‌شده در نمای ساختمان ویژگی‌های خاصی دارد که در ادامه از آن‌ها یاد می‌کنیم:

قدرت چسبندگی بالا :

سنگ نما باید به‌گونه‌ای انتخاب شود که بتواند بیشترین درگیری را با ملات ایجاد کند. نبود چسبندگی باعث می‌شود که سنگ به‌خوبی با ملات درگیر نشده و پس از مدتی از ساختمان جداشده و سقوط کند.

مقاومت بالا در برابر شرایط جوی:

نمای ساختمان بیرونی‌ترین لایه ساختمان است و بیشترین ارتباط را با عوامل جوی مثل نور خورشی، باد، باران های اسیدی، برف و … دارد. سنگ نما باید توانایی استقامت و تحمل این شرایط را داشته باشد.

جذب آب:

یکی از عوامل تخریب کننده سنگ نما جذب و نفوذ آب به سنگ است و طبیعتا سنگ نما مرغوب  نباید جذب آب داشته باشد.

نداشتن ناخالصی، ترک و … :

سنگ نمای باید سطحی صاف بدون هیچ اضافات و ضایعات داشته باشد.

خرید و فروش سنگ نما
خرید سنگ نما

اگر نیاز به مشاوره  رایگان درزمینه نمای ساختمان دارید  با شماره 05142222550 و یا 09913377500 تماس حاصل نمایید.
همچنین می توانید از طریق واتساپ یا  تلگرام با همکاران ما در ارتباط  باشید.
همکاری-با-ایناب
همکاری-با-ایناب
چرا ایناب
چرا ایناب