ابعاد ورق کامپوزیت – ابعاد استاندارد ورق های کامپوزیت آلومینیوم – قیمت

ابعاد ورق کامپوزیت - ورق کامپوزیت

ابعاد ورق کامپوزیت

ابعاد استاندارد ورق کامپوزیت 125*320 سانتی متر میباشد. این ابعاد برای همه ی برند ها یکسان و استاندارد است. ابعاد ورق کامپوزیت به صورت سفارشی توسط تعدادی از شرکت ها ممکن است تولید شود. اما به صورت کلی همه ی شرکت ها و برندهای ورق کامپوزیت، ورق کامپوزیت را با ابعاد استاندارد تولید و عرضه می کنند.

مقاله پیشنهادی: قیمت نما و ورق کامپوزیت
نما کامپوزیت ساختمان - قیمت نمای کامپوزیت
نما کامپوزیت

برخی از مشتریان ممکن است با توجه به طرح خود ابعاد دیگری را مدنظر داشته باشند. برخی از شرکت ها ابعاد دیگری را نیز تولید می کنند که مشتریان حتما بایستی سفارش خود را طبق ابعاد مورد نظر به شرکت مربوطه اعلام کنند تا در صورت امکان ورق کامپوزیت با ابعاد مورد نیاز برای آنها تولید شود.

پیشنهاد مطالعه: نمای برج؛ معرفی بهترین متریال های موجود
کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره 05191007707 و یا 09913377500  تماس بگیرید.
همچنین می توانید از طریق واتساپ یا تلگرام با همکاران ما در ارتباط باشید.
لایه های ورق کامپوزیت - ابعاد
لایه های ورق کامپوزیت – ابعاد

 

مساحت هر شیت ورق کامپوزیت با ابعاد استاندارد 4 متر مربع می باشد. حتی شرکت هایی که ورق های کامپوزیت با ابعاد دیگر را نیز تولید و عرضه می کنند، سعی می کنند که ابعاد ورق را به گونه ای در نظر بگیرند که سطح نهایی هر شیت ورق حدود 4 مترمربع باشد.

https://www.instagram.com/namasaz1/
ورق کامپوزیت
پیشنهاد مطالعه: اجرای نمای جی اف ار سی – دیتیل اجرایی نما
پنل جی ار سی grc
پنل بتنی طرح پیرامید-GFRC ایناب

ضخامت ورق کامپوزیت

ضخامت کلی ورق کامپوزیت معمولا 4 تا 5 میلی متر است. ورق کامپوزیت با ضخامت 4 میل استفاده بیشتری نسبت به ورق کامپوزیت 5 میل دارد. در ورق های کامپوزیت، ضخامت لایه ها مشخص کننده ضخامت کلی ورق کامپوزیت است. همچنین ضخامت لایه ها تأثیر مستقیم بر روی قیمت ورق کامپوزیت نیز دارد. ضخامت لایه های آلومینیوم معمولا بین 0.16 میل تا 0.5 میل می باشد. ضخامت لایه ی مرکزی و هسته ی ورق کامپوزیت حدودا بین 2 تا 5 میل می باشد.

هرچقدر که ضخامت لایه های ورق کامپوزیت کمتر باشد، در مقابل قیمت آن نیز کمتر است و بالعکس. از این رو در انتخاب و خرید ورق کامپوزیت حتما به ضخامت لایه های ورق کامپوزیت دقت بالایی داشته باشید. ضخامت لایه های ورق کامپوزیت همچنین تأثیر مستقیمی بر کیفیت نهایی ورق کامپوزیت و نمای کامپوزیت نیز دارد.

پیشنهاد مطالعه: معماری مساجد – بهترین متریال موجود برای مساجد
تایل بتنی
پنل بتن اکسپوز ایناب
انواع ورق های کامپوزیت
ورقهای کامپوزیت

البته قابل ذکر است که دولایه ورق کامپوزیت و هسته آن لایه های اصلی ورق کامپوزیت به شمار می روند. لایه های دیگری نیز مانند لایه های رنگ زیرین و لایه های رنگ سطحی، در برخی از انواع ورق لایه های نانو و لایه هایی از این قبیل نیز برای بهتر شدن کیفیت ورق های کامپوزیت به آن اضافه می شوند.

 

 

ورقهای کامپوزیت
ورقهای کامپوزیت
نرده مشبک تراس
تایل بتنی طرخ شمسه-GRC ایناب
ورق کامپوزیت - نمای کامپوزیت
ورق کامپوزیت
پیشنهاد مطالعه: پارچه فلزی نما – همه چیز درباره پارچه فلزی نما

انواع ورق کامپوزیت

 ورق کامپوزیت در کارخانه ها و شرکت های مختلف در شکل های متفاوت تولید میشود که تنها تفاوت آنها فقط در روکش ورق کامپوزیت است، و با توجه به نوع ورق آن قیمت های متفاوتی دارند.

  • ورق کامپوزیت با روکش رزین پلی استری
  • ورق کامپوزیت با روکش پی وی دی اف
  • ورق کامپوزیت با روکش رزین فلوئورو
  • ورق کامپوزیت با روکش نانو کامپوزیت
نمای کامپوزیت - ورق کامپوزیت
ورق کامپوزیت

دلایل موثر در انتخاب ورق کامپوزیت

  • ضخامت ورق کامپوزیت
  •  آلياژ آلومينيومي لايه ها
  •  رنگ بکار رفته در پوسته بيروني
  • متریال های استفاده شده در لايه مياني
نما کامپوزیت مغازه - نما کامپوزیت ویلا
نما کامپوزیت
نمای کامپوزیت - اجرای نمای کامپوزیت
نمای کامپوزیت

مشخصات فنی ورق کامپوزیت

  • وزن سبک
  • تسریع در اجرا
  • ایجاد خاصیت آکوستیک
  • شکل پذیری
  • تنوع در رنگ
  • مقاومت بالا در برابر آتش سوزی
  • مقاومت بالا در برابر زلزله
  • دارای قابلیت آبندی
  • قابلیت شست و شو
  • قابلیت تعویض و بازسازی آسان

رنگ ورق کامپوزیت

می توان گفت که ورق کامپوزیت هیچ گونه محدودیتی در رنگ بندی ندارد. ورق کامپویت تنوع بسیار زیادی در رنگ دارد و تقریبا همه ی طیف های رنگی معقول را شامل می شود. همچنین ورق کامپوزیت علاوه بر رنگ طرح های مختلف نیز تولید می شود. از طرح های ورق های کامپوزیت می توان ورق کامپوزیت طرح سنگ، طرح چوب، آینه ای و… را نام برد.

نمای جی اف ار سی GFRC برج ادیما
اجرای نمای grc برج ادیما – توسط گروه ایناب
نمای کامپوزیت - ورق کامپوزیت
ورق کامپوزیت

قیمت ابعاد مختلف ورق کامپوزیت

قیمت ورق کامپوزیت با توجه به ضخامت لایه آلومینیوم، نوع پوشش رنگ، ابعاد، نوع مواد هسته ورق و… متفاوت است. جهت اطلاع از قیمت روز ورق های کامپوزیت و آیتم های مهم در قیمت نهایی نمای کامپوزیت مقاله قیمت نمای کامپوزیت را مطالعه کنید.

اهمیت اجرای صحیح نمای کامپوزیت

نمای کامپوزیت می توان گفت یکی از زیباترین نماهایی است که می توان برای سازه ها به کار برد. البته این امر تنها زمانی در مورد این نما صدق می کند که طراحی آن و همچنین اجرای آن به صورت صحیح و حرفه ای انجام شود. شرکت ایناب به عنوان یکی از شرکت های باتجربه و با سابقه در زمینه اجرای نمای کامپوزیت با استفاده از افراد متخصص و با تجربه آمادگی اجرای نمای کامپوزیت را در هر سطح و متراژی را در سراسر کشور دارد. مشاهده برخی از پروژه های اجرا شده ایناب 

پیشنهاد مطالعه: مهندسی نما چیست؟
نما کامپوزیت آلمینیوم - نما کامپوزیت ویلا
نما کامپوزیت

چه ورق کامپوزیتی بخرم؟

کامپوزیت برندهای مختلفی دارد که از لحاظ کیفیت وقیمت تفاوتهای زیادی باهم دارند.کاربرد کامپوزیت بسیارمهم است که در چه مکانی مثل نمای ساختمان یا مغازه استفاده شود وباتوجه به آن ورق کامپوزیت مناسب خریداری شود.بهترین راه برای انتخاب نوع ورق این هست که با کارشناس یا متخصص این موضوع مشورت شود وبعد اقدام به خرید کنید.

روش های نصب و اجرای نمای کامپوزیت

  1. روش ریلینگ یا هنگ : دراین روش از قوطی های آلومینیوم جهت زیرسازی استفاده می شود و سرعت نصب نسبتا بالایی دارد. این روش،مناسب پروژه های خیلی بزرگ و مرتفع می باشد که به دلیل قیمت تمام شده بالا زیاد استفاده نمی شود. 
  2. روش فیکس: در روش فیکس برای زیرسازی از قوطی فلزی استفاده شده و ورق ها از چهار گوشه اور خورده و به صورت باکس می شود که در مقابل ضربه و فشارهای باد مقاوم شود .این روش به دلیل قیمت تمام شده پایین تر نسبت به روش ریل و استاندارد بودن بسیار پر کاربرد است و اکثر پروژه های دنیا با این روش کار می شود.
  3. روش زیوار :  در روش زیوار که فقط در ایران کاربرد دارد ورق بدون اورلب توسط زیوار در روی کار نصب می شود که کمترین هزینه را دارد و به دلیل حذف اورلب با سرعت بیشتر کار اجرا می گردد.این روش خیلی مورد تایید مهندسین و شرکت های مطرح در اجرای نما نمی باشد.
    اجرای نما کامپوزیت - نمای کامپوزیت
    اجرای نمای کامپوزیت
کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره 05191007707 و یا 09913377500 تماس بگیرید.
همچنین می توانید از طریق واتساپ یا تلگرام با همکاران ما در ارتباط باشید.

 

همکاری با ایناب
همکاری با ایناب
چرا ایناب
چرا ایناب

 

4 دیدگاه برای “ابعاد ورق کامپوزیت – ابعاد استاندارد ورق های کامپوزیت آلومینیوم – قیمت

  1. علی گفته:

    سلام خسته نباشید ، ابعاد و قیمت ورق کامپوزیت رو میخوام بدونم

  2. زارع گفته:

    سلام وقت به خیر
    فاصله بین ورق های کامپوزیت در نما بازه مشخصی داره؟ من کارشناس دادگستری هستم و در این خصوص با یه مساله مواجه هستم لطف کنید راهنمایی بفرمایید
    ممنونم

    • محمد اسلام دوست گفته:

      درود بر شما

      طبق استانداردهایی که داره ارائه میشه و شرکت های مشاور تایید می کنند و هم در ایران و هم در خارج از ایران کاربرد داره و استفاده میشه شیار رو 1 سانتی متر در نظر می گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *