اجرای نمای سنگ خشک | نمای سنگ خشک

اجرای نمای سنگ خشک

ما را در اینستاگرام دنبال کنید


نمای خشک

روش های مدرن اجرای نمای ساختمان به روش خشک، برای اولین بار در دهه 70 میلادی در کشور آمریکا به نصب سنگ به روش خشک در ساختمان های با ارتفاع زیاد صورت گرفت. در اجرای نمای خشک، پیشرفت هایی صورت گرفته است که باعث منحصر به فرد شدن اجرای نمای ساختمان به روش خشک شود. در این مقاله در مورد اجرای نمای سنگ خشک توضیحاتی ارائه خواهد شد. امیدوارم مورد توجه شما عزیزان قرار بگیرد.

مزایای نمای خشک

  • سرعت اجرای بالا
    به دلیل عدم استفاده از روش های دوغابی در این روش، امکان اجرای این روش نما در بخش های مختلف نما، بالا و پایین نما و… وجود دارد. از طرفی با این روش اجرای نما، می توان نماسازی را بالافاصله پس از اتمام اسکلت سازی ساختمان شروع کرد.
  • کیفیت بالا
    کاهش خطای انسانی به دلیل تولید صنعتی مصالح، هماهنگی رفتار مصالح در برابر تغییرات دمایی، کاهش پرت مصالح به دلیل انجام محاسبات دقیق برای زیرسازی و طرح نما، وعواملی از این قبیل باعث افزایش کیفیت اجرای این نما می شود.
  • کاهش هزینه ها
    از طرفی در نمای خشک از ملات و دوغاب استفاده نمی شود و این خود صرفه جویی در هزینه است. زیرسازی انجام شده در این نما هم در صورت نیاز قابل جداشدن از نما است و سرمایه از بین نمی رود و می توان آنها را در جای دیگری به کار برد. قابلیت تعویض و تعمیر قسمت های مختلف نما هم باعث کاهش هزینه های تعمیر و بازسازی می شود. البته قابل ذکر است که طول عمر نمای خشک 50 سال است. در صورتی که نماهای دوغابی 10 تا 15 سال طول عمر دارد.
  • عایق حرارتی و صوتی
    با اجرای نمای خشک بین ساختمان و نما، فضایی باز می ماند. جریان داشتن هوا در فضای بین نما و ساختمان، مانند شیش دوجداره عمل می کند. از این جهت می توان این نما را عایق صوتی و حرارتی در نظر گرفت. 
  • حذف تقطیر در سطوح داخلی
    وجود لایه هوا در بین ساختمان و نما، باعث می شود که بخار آب به راحتی از ساختمان خارج شود و رطوبت در جداره ساختمان کاهش یابد. (عدم نم دادگی به داخل ساختمان)
  • مقاومت بالا در برابر زلزله
    اجرای نمای خشک، باعث سبک ماندن ساختمان (به دلیل عدم استفاده از ملات) می شود. همچنین با اجرای نمای خشک، قسمت های مختلف نما، به صورت جداگانه تغییر مکان می دهند. سبک بودن ساختمان و تغییر مکان های جانبی جداگانه، باعث عدم ترک خوردگی و سقوط مصالح از نما می شود.
اجرای نمای سنگ خشک
اجرای نمای سنگ خشک

نمای سنگ خشک

نمای سنگ در ساختمان، از نماهای بسیار پر طرفدار و پر کاربرد می باشد. نمای سنگ به دو روش تر و خشک اجرا می شود. اجرای نمای سنگ خشک با استفاده از پیچ و مهره فلزی انجام می شود. سنگی که در اجرای نمای سنگ خشک به کار برده می شود بایستی ضخامت بیشتری نسبت به سنگ های اجرا شده به روش با ملات (تر) داشته باشد. چرا که در صورتی که سنگ ضخامت کمی داشته باشد، در اثر سوراخ کردن و بستن پیچ ترک میخورد.

اجرای نمای سنگ خشک
اجرای نمای سنگ خشک

مزایای اجرای نمای سنگ خشک

نصب نمای خشک روشی است که زیاد مورد استفاده قرار گرفته است در این روش فضای خالی بین دیواروسنگ نما وجوددارد که این فضای خالی باعث می شود سنگ نما ترک یا شکست نخورد .نصب خشک سنگ نما نمایی کامل وبی نقص است که سرعت بالایی دارد وزیبایی به ساختمان می بخشد.با وجود این روش در زمان ساخت بنا صرفه جویی می گردد.

  • فضای موجود بین سنگ و جداره ساختمان باعث عدم ترک خوردگی و شکستن سنگ در اثر تغییرات آب و هوایی می شود.
  • هوای موجود در فضای بین سنگ و جداره ساختمان مانند یک عایق حرارتی عمل می کند.
  • عایق بودن جداره باعث صرفه جویی در مصرف انرژی نیز می شود.
  • اجرای نمای سنگ خشک، سرعت اجرای بسیار بالاتری نسبت به روش اجرای سنگ تر (با ملات) دارد.

معایب اجرای نمای سنگ خشک

  • به دلیل انجام عملیات سوراخ کاری، احتمال شکستن سنگ در حین انجام عملیات وجود دارد.
  • اجرای نمای سنگ خشک نیاز به نیروی متخصص و کاربلد دارد.
اجرای نمای سنگ خشک
اجرای نمای سنگ خشک

روش های اجرای نمای سنگ خشک

  • اجرای سنگ خشک به روش نمایان
    یکی از سریعترین روش های اجرای نمای سنگ خشک می باشد. در این روش با استفاده از اسکوپ هایی که در سطح نما نمایان هستند، سنگ را بر روی زیرسازی نصب می کنند. از ویژگی های بارز این روش ، امکان نصب سنگ های با ضخامت های متفاوت می باشد.
  • اجرای نمای سنگ خشک به روش غیرنمایان
    در این روش با توجه به استفاده از زیرسازی آلومینیومی، حجم زیادی از زیرسازی آهنی کاهش می یابد. از طرفی امکان نصب کلیپس ها بر روی قطعات عمودی آلومینیومی فراهم می شود. در این روش بخاطر استفاده از کلیپس ها، سرعت و کیفیت اجرای کار افزایش می یابد.
  • اجرای نمای سنگ خشک به روش غیرنمایان شیاری
    این روش، برای اجرای سنگ های دارای ضخامت بیش از 2 سانتی متر توصیه می شود. قطعات اسکوپ در شیارهای ایجاد شده در ضخامت سنگ قرار می گیرند و سپس اسکوپ های گالونیزه با استفاده از پیچ به نبشی زیرسازی نصب می شوند.
  • اجرای نمای سنگ خشک به روش غیرنمایان انکری
  • این سیستم از جدترین سیستم های اجرای نمای سنگ خشک است. این روش دارای دو بخش زیرسازی آهنی و آلومینیومی می باشد که باعث می شود در مقابل بارهای جانبی مانند زلزله عملکرد بسیار خوبی داشته باشد. در این روش با استفاده از دستگاه مخصوص، سوراخی در محل تعیین شده در سنگ با توجه به ضخامت سنگ، که اصطلاحا به آن پافیلی می گویند، ایجاد می شود. بعد از ایجاد سوراخ پافیلی در سنگ، با استفاده از انکرهای مخصوص آلیاژی که به کلیپس متصل می شود، سنگ را به زیرسازی نما متصل و رگلاژ می کنند.
  • اجرای نمای سنگ خشک به روش غیرنمایان پیمی
    این روش برای نصب سنگ های با ضخامت بالاتر از 2 سانتی متر و دارای تراکم کافی توصیه می شود. در این روش در ضخامت سنگ سوراخ هایی ایجاد می گردد و با استفاده از اسکوپ های پیمی گالوانیزه و استیل، سنگ در محل خود نصب و رگلاژ می شود.

اهمیت اجرای صحیح نمای سنگ خشک

نمای سنگ خشک از جدیدترین نماهای ساختمانی است و اجرای آن نیاز به افراد متخصص و کاردان دارد. در صورتی که نمای سنگ خشک به درستی اجرا نشود، مشکلات زیادی به همراه خواهد داشت و باعث از بین رفتن سرمایه و وقت ما خواهد شد. مشکلاتی مثل عدم زیبایی، عدم مقاومت کافی سنگ در نما، جداشدگی سنگ از نما، عدم عایق بودن نما و مشکلاتی دیگری که به وجود خواهد آمد. از این رو بایستی اجرای نمای سنگ خشک که کاری کاملا تخصصی است، توسط افراد متخصص انجام شود.

شرکت ایناب تولیدکننده، طراح و مجری نماهای نوین ساختمان، با سابقه ی بیش از 14 سال اجرای نماهای نوین ساختمانی، آمادگی خود را برای همکاری در پروژه های نمای ساختمان و اجرای نمای سنگ خشک در سراسر کشور اعلام می کند.

پنل جی ار سی | نمای جی ار سی | gfrc | grc
gfrc panels

معرفی نمای جی اف ار سی (gfrc)، جدیدترین محصول نمای ساختمان

نمای جی اف ار سی ( gfrc | grc)  یکی از جدیدترین نماهای ساختمان می باشد که عده کمی با آن آشنایی دارند. ازآنجایی‌که بتن یک ماده ترد و شکننده هست برای تقویت شکنندگی آن تلاش‌های بسیاری شده است. در طی تحقیقات اثر الیاف بر مقاومت خمش بتن بسیار موفقیت‌آمیز بوده و اثر شگفت‌انگیزی داشته است. با استفاده از الیاف شیشه در بتن، محصولی مقاوم به نام بتن تقویت‌شده با الیاف شیشه (Glass Fiber Reinforced Concrete)، که مخفف آن می‌شود GRC  یا GFRC  ایجاد می‌شود.  نمای جی اف ار سی یک نوع کامپوزیت هست، که با داشتن تمام مزیت‌های بتن معمولی مقاومت کششی و خمشی بسیار بالایی دارد که… ادامه مطلب

 

پنل جی ار سی | نمای جی ار سی | gfrc | grc
پنل جی ار سی

اجرای نمای سنگ خشک 

نماهای سنگی انواع مختلفی دارد در ساختمانهایی با سطح بلند مرتبه استفاده از قطعات کوچک سنگ زمان زیادی  می برد.برای استفاده از قطعات بزرگ سنگ باید از روشی مطمئن استفاده کرد .اجرای نمای سنگی خشک در مقایسه با روش اجرای دوغاب روشی مطمئن تر می باشد .درانجام این روش سطح نما تراز شده است واین روش اجرای دقیق تری نسبت به روش دوغاب واسکوپ دارد .در روش اجرای نمای سنگ با دوغاب واسکوپ ناترازی هایی در سطح کار وجوددارد که بیشتر دیده می شود.

 


برای آشنایی با انواع  نمای ساختمان کلیک کنید…

برای اطلاع از قیمت انواع نمای ساختمان کلیک کنید…

ما را در اینستاگرام دنبال کنید


اگر نیاز به مشاوره  رایگان درزمینهٔ  نمای ساختمان دارید  با شماره 05142222550 و یا 09913377500 تماس حاصل نمایید.
یا بار ارسال عدد 5 به شماره 09913377500 همکاران ما در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت.
همچنین می توانید از طریق واتساپ یا  تلگرام با همکاران ما در ارتباط  باشید.

 

همکاری با ایناب
همکاری با ایناب
چرا ایناب
چرا ایناب

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *