بازسازی نمای ساختمان قدیمی – تعویض نمای ساختمان – نمای ساختمان

بازسازی نمای ساختمان قدیمی-تعویض نمای ساختمان

ساختمان ها معمولا عمر زیادی دارند ولی نمای ساختمانها و نمای بیمارستان ها و نمای هتل هاو…به مرور زمان زیبایی خود را از دست می دهد که یک دلیل آن می تواند کم کیفیت بودن نمای ساختمان و دلیل دیگر آن می تواند از مد افتادن نمای ساختمان باشد. این باعث می شود که نمای ساختمان نیاز به بازسازی پیدا کند. مالکان ساختمانهای های قدیمی معمولا نمای ساختمان را بازسازی می کنند که با این کار باعث می شود کل ساختمان نو و به روز دیده شود و از سویی نمای هتل ها و نمای بیمارستانها و … فقط متعلق به مالک نیست بلکه نمای ساختمان نقش مهمی در زیباسازی شهر دارد که برای زیباسازی منظره ی شهری باید نمای ساختمان زیبا باشد.

در بازسازی نمای ساختمان باید به معماری آن منطقه ، نوع کاربری ساختمان، نمای قدیمی ساختمان، مقدار بودجه مالک، سازه و اسلکت ساختمان توجه کرد چون هر کدام از ایتم های فوق می تواند برای انتخاب و اجرای نمای جدید نقش مهمی داشته باشد.

چرا باید نمای ساختمان را بازسازی کنیم؟

باگذشت زمان، نما دچار تغییراتی هم از لحاظ ظاهری و هم از لحاظ کالبدی می‌شود.به این علت بعد از چند سال صاحبان ملک تصمیم به بازسازی و ترمیم نما می‌گیرند.

بازسازی نمای ساختمان برای حفظ زیبایی و استحکام

بعضی اوقات بازسازی‌ها به منظور حفظ زیبایی نما و ایجاد تنوع در ظاهر آن و نیز هماهنگ شدن با محله و حفظ زیبایی شهر انجام می‌شود، اما اکثرا برای تأمین میزان استحکام نما و جلوگیری از خطرات احتمالی ناشی از سقوط مصالح نما بازسازی می شود.

ترمیم نمای ساختمان

تعمیر قسمت‌های آسیب ‌دیده روش دیگری نیز دارد این طور که بخش هایی که ترک خورده است و یا لق شده است آجر یا سنگ لق یا شکسته را برمی‌دارند و ملات زیر آن را می‌تراشند و بعد از تمیز کردن با ملات جدید تکه سنگ یا آجر را می‌چسبانند.

تعویض نمای فرسوده ساختمان

در بعضی موارد به علت فرسودگی نما، آن را تعویض می‌کنند. در این حالت چون نما فرسوده شده کاملاً آن را تخریب می‌کنند و قطعات سنگ و آجر را جدا می‌کنند.این رابدانید درهیچ زمان روی نمای فرسوده نمای جدید (متشکل از سنگ و آجر) را کار نکنید، چون مواد ومصالح قدیمی مقاومت نگهداری مصالح جدید را ندارند. بعد از تخریب نما، بر حسب نوع انتخابی نمای جدید، زیر ساز آن صورت می‌گیرد. در این حالت می‌توانید از هر دو حالت تر (ملات) و خشک (جوش و پیچ) استفاده کنید.

بازسازی نمای قدیمی ساختمان ها با نمای جی اف ار سی GFRC – GRC

یکی از جدیدترین نماهای ساختمان نمای gfrc  جی اف ار سی یا grc  می باشد که مزایای زیادی نسبت به سایر نماهای ساختمان دارد. نمای  gfrc جی اف ار سی با این که قیمت نسبتا بالایی دارد اما زیبایی خاصی به ساختمان می بخشد و برای ساختمان هایی که در مناطق خوب می باشند و قیمت بالایی دارند ارزش آفرینی می کند.اجرای نمای grc  جی ار سی نیز مانند نمای کامپوزیت بدون ملات بوده و به راحتی می توان روی نماهای قدیمی (نمای سنگ،نمای آجر) بدون جمع کردن نمای قبلی اجرا کرد و ساختمان قدیمی را به یک ساختمان جدید و به روز تبدیل کرد.

 

جی اف ار سی
جی اف ار سی

 

بازسازی نمای ساختمان توزیع برق مانا مشهد با استفاده از جی اف ار سی و کامپوزیت

اگر نیاز به مشاوره  رایگان درزمینه  نمای ساختمان دارید  با شماره 05191007707 و یا 09913377500تماس حاصل نمایید.

بازسازی نمای ساختمان کلینیک طب ماهان مشهد با استفاده از جی اف ار سی GFRC و کامپوزیت

بازسازی نمای رستوران خاطره عنبران طرقبه مشهد

مراحل بازسازی نمای ساختمان:

بررسی نمای ساختمان: اولین  مرحله در بازسازی نما، بررسی وضعیت نمای ساختمان به طور کامل می باشد که عیب یابی می‌شود و با توجه به شرایط ساختمان به بازسازی پرداخته می شود.

  1. طراحی: طراحی نما با توجه به نیازها، بودجه و سلیقه مالک طرح جدیدی برای نما طراحی می‌شود.
  2. انتخاب مصالح: در انتخاب مصالح مناسب برای بازسازی نما بایستی توجه به طرح، اقلیم، منطقه و بودجه کارفرما در اولویت باشد.
  3. اجرا: عملیات بازسازی نما توسط اکیپ اجرایی و با استفاده از مصالح انتخابی و روش‌های مناسب پروژه انجام می‌شود.

بازسازی نمای تالار

طراحی و بازسازی نمای تالار میلاد با استفاده از ورق کامپوزیت و پنل جی اف ار سی طرح نگار در شهرستان نیشابور

بازسازی نمای ساختمان با سنگ تراورتن

سنگ تراورتن به دلیل ارزانی در ایران طرفداران زیادی دارد اما برای ترمیم و باز سازی نما با سنگ تراورتن باید نمای قبلی کاملا جمع و در صورتیکه نمای قبلی سنگ با آجر بوده باید کامل تراشیده شود در غیر این صورت ملات ماسه سیمان به دیوارها چسبندگی کافی نخواهد داشت و خطر سقوط سنگ از دیوار چند برابر خواهد شد و از آنجایی که اجرای نمای سنگ تراورتن خیلی کند می باشد و در بازسازی نما سرعت کار خیلی مهم می باشد سنگ تراورتن برای بازسازی نمای ساختمان قدیمی توصیه نمی گردد.

بازسازی نمای ساختمان مسکونی قدیمی - سنگ - جی اف ار سی - GFRC - GRC
نمای ساختمان مسکونی – 4 طبقه

بازسازی نمای ساختمان قدیمی با نمای آجر

نمای آجر هم نسبتا ارزان بوده و ظاهرا نمای خوبی برای بازسازی نمای ساختمان می باشد ولی دقیقا مشکلات نمای سنگ تراورتن را دارد که هم سرعت اجرای آن کند بوده و هم هر طرحی با نمای آجر قابل اجرا نیست. از طرفی هم آجر جزء مصالحی است که زود به زود کثیف می شود و نیاز به نگهداری دارد. همچنین عمر مفید چندان زیادی نیز ندارد. اما در کل نمای آجر نمایی خاصی است که زیبایی خاصی را به ساختمان می دهد.

بازسازی نمای ساختمان قدیمی آجری مدرن
نمای ساختمان آجری مدرن – نمای مسکونی

بازسازی نمای ساختمان با نمای کامپوزیت

بازسازی نمای قدیمی
بازسازی نمای قدیمی
نمای دانشکده علوم پزشکی شاهرود
نمای کامپوزیت شاهرود

نمای کامپوزیت با توجه به سرعت اجرای بالا، قیمت نسبتا پایین، تنوع در رنگ، امکان اجرای طرح های متنوع و سبک بودن آن گزینه ای مناسب برای بازسازی نماهای قدیمی می باشد. در ساختمان هایی که نمای قدیمی آن آجر یا سنگ باشد به راحتی بدون جداکردن نمای قبلی می توان ساختمان را با نمای کامپوزیت بازسازی کرد و چون نمای کامپوزیت سبک هست نیازی به تقویت سازه نیز نمی باشد. همچنین با توجه به اهمیت زمان در بازسازی نمای ساختمان و امکان ایجاد طرح های مختلف و متنوع می توان گفت اجرای نمای کامپوزیتمناسب ترین متریال برای بازسازی نماهای قدیمی ساختمان می باشد.

بازسازی نمای قدیمی به صورت ترکیبی

برخی از ساختمانهای قدیمی عمر زیاد دارد که برای مالک توجیه ندارد هزینه های زیادی برای بازسازی نما انجام دهد از سویی سازه ساختمان نیز تحمل بار زیادی را ندارد. در این نوع ساختمانها نماهای ترکیبی برای بازسازی توصیه می گردد. در جاهایی از ساختمان که امکان اجرا وجود دارد از سنگ تراورتن یا آجر و در جاهایی که نیاز به ایجاد طرح های خاص یا اجرای باکس ها را دارد از نمای کامپوزیت می توان استفاده کرد. ترکیب این متریال ها با طراحی خلاقانه می تواند هم هزینه های بازسازی نما را کاهش دهد و هم نمایی زیبا برای ساختمان ایجاد نماید.

اگر نیاز به مشاوره  رایگان درزمینه  نمای ساختمان دارید  با شماره 05191007707 و یا 09913377500تماس حاصل نمایید.
همچنین می توانید از طریق تلگرام و یا واتساپ با همین شماره ارتباط برقرار کنید.

 

همکاری با ایناب
همکاری با ایناب
چرا ایناب
چرا ایناب

 

 

5 دیدگاه برای “بازسازی نمای ساختمان قدیمی – تعویض نمای ساختمان – نمای ساختمان

  1. رضا میکائیلی گفته:

    سلام وقت بخیر .میشه روی نما با ۲۰سال عمر از پنل جی ار سی استفاده کرد؟؟ورن این پنل ها برای ساختمان قدیمی مشکل ساز نمیشم؟

    • محمد اسلام دوست گفته:

      سلام دوست عزیز وقت بخیر
      بستگی داره نمای قبلی مقاومت و دوام لازم رو داشته باشه یا نه !! برای بازسازی نمای ساختمان قدیمی اول اکیپ ما میاد بررسی میکنه همه موارد رو اگر نیاز باشه نمای قبلی تخریب میشه و اگر نیاز نباشه روی نمای قبلی، نمای جدید طراحی و اجرا میشه، مثلا پروژه های کلینیک طب ماهان و مانا روی نمای قبلی شون نمای جدید اجرا شده…

    • محمد اسلام دوست گفته:

      سلام دوست عزیز
      خوشحالیم از اینکه مطالب برای شما مفید بودن
      ممنون از نظر ارزشمند شما

  2. کیان گفته:

    درود بر شما عالی بود نمای ماهان طب و مطالب تون
    شیراز یک ساختمان قدیمی پزشکی سازه بتنی و سنگ نما قدیمی نیاز به طراحی و نمای جدید دارن که روی این سنگ انجام بشه مقاومت سنگ قدیمی خوبه و نکهداری لازم جهت نمای جدید داره لطفا واتساپ به این شماره پیام بدید ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *