معرفی متریال های مناسب برای نمای ساختمان اداری

بازسازی نمای ساختمان با متریال سنگ و جی اف ار سی

نمای ساختمان اداری

اکثر مردم با ساختمان های اداری سروکار دارند. در واقع ما یا در این نوع ساختمان ها مشغول به کار هستیم، و یا برای انجام کاری به این ساختمان ها سر زده ایم.  به همین دلیل است که نمای ساختمان های اداری نیز همانند ساختمان های تجاری به نسبت دیگر نماها از اهمیت بالایی برخورداراست.  امروزه با اینکه همه ی انسان ها به دنبال  تنوع هستند و از تکرار در هر زمینه ای بیزارند ، ولی حاضر نیستند خلاقیت به خرج دهند.  جالب است که بدانید طراحی ساختمان خلاقانه باعث ایجاد خلاقیت در کارکنان ساکن در آن ساختمان نیز می شود.  پس اگر در طراحی نماها خود به دنبال خلاقیت هستید، بهتون پیشنهاد می دهم که ما را دنبال کنید.

خلاقیت در طراحی نما
خلاقیت در طراحی نمای اداری

پیشنهاد میشه بخونید:  نمای ساختمان تجاری

 

نمای ساختمان اداری باید چه ویژگی هایی داشته باشد:

یک نمای خوب به گونه ای طراحی می شود که کاربری ساختمان را در خود نشان دهد، اگر ساختمان اداری است باید از دور قابل تشخیص باشد.  یکی دیگر از نکاتی که در طراحی ساختمان اداری مهم است، توجه به افرادی است که از این محیط استفاده می کنند.

 

طراحی نمای ساختمان اداری

 یکی از اصلی ترین بخش ها در نمای ساختمان طراحی این پروژه ها می باشد. نما نشان دهنده شناسنامه مجموعه است وباید با توجه به عملکرد و فعالیتی که قرار است در ساختمان اداری صورت گیرد طراحی شود. برای مثال طراحی نمای ساختمان پزشکی  با نمای یک مجموعه مهندسی متفاوت است. یا اگر فعالیت مجموعه ای در زمنیه تکنولوژی می باشد نمای آن دارای شاخصه های متفاوتی نسبت به یک ساختمان اداری با فعالیت معماری می باشد.  به همین دلیل طراحی نما برای هر صنف دارای اصول طراحی مشخصی است که باید انجام شود

یک مورد مهم دیگر وجود دارد که به روش طراحی نما ارتباط دارد. همانگونه که نمای ساختمان برای کارفرما بسیار مهم می باشد،باید دربعضی موارد سلیقه کارفرما برای مشخص شدن سبک طراحی نما مشخص شود. اینکه طراحی یک نمای کلاسیک رومی برای ساختمان شود یا نمای مدرن. بخصوص که جدیدا سبک های مختلفی مثل: نمای انتزاعی، نماهای پارامتریک و یا مینیمال در طراحی ساختمان ها نیز مشاهده می کنیم. به غیر از موارد بالا، منطقه ای که قرار است ساختمان اداری در آن انجام شود بسیارمهم می باشد. همپوشانی شدن پوسته ساختمان با بافت منطقه یا محله جزء مواردی است که کمترموردتوجه قرارمی گیرد.
متریال نما هم از شاخصه های طراحی ساختمان های اداری به حساب می آید. اقلیم نقش زیادی در انتخاب متریال شما دارد. به طور قطع پیمانکار باید شما را در انتخاب بهترین متریال نما راهنمایی کند.

اگر نیاز به مشاوره  رایگان درزمینهٔ  نمای ساختمان دارید  با شماره 05142222550 و یا 09913377500 تماس حاصل نمایید.

 

خلاقیت در طراحی نمای ساختمان
خلاقیت در طراحی نمای اداری

تلفیق مصالح

برای یک طراحی نمای خوب باید بدانیم چه مصالحی را در کنار هم قرار دهیم که به نتیجه مطلوب برسیم، که این هنر طراح است.  گروه ایناب دارای مهندسین طراح می باشد که با توجه به قوانین و آئین نامه های ساختمان، خصوصیات مصالح،نوع کاربری ساختمان طرح اولیه را با توجه به سلیقه کارفرما ارائه می دهند.

خلاقیت در طراحی نمای ساختمان
نمای ساختمان اداری

مصالح مورد استفاده در نما

در طراحی نماها مهم ترین موردی که باید به آن توجه کرد استفاده از مصالح با کیفیت و مرغوب می باشد. دوم، شاخص کردن نما در کنار ساختمان های مسکونی، به عنوان مثال امروزه مصالح جدیدی نظیر سنگ های جی اف ار سی (gfrc | grc) تولید میشود که علاوه بر کیفیت بالا،با تلفیق با برخی مصالح نظیر کامپوزیت، از زیبایی منحصر به فردی نیز برخوردار است.

 

خلاقیت در طراحی نمای ساختمان
نمای اداری

نمای جی ارسی

امروزه این محصول بسیار مورد توجه کارفرمایان وطراحان قرار گرفته است.و به شرح زیر می باشد

  • بسیار وزن سبکی دارد و نسبت به دمای هوا و حرارت آتش عایق قوی و مقاوم درمقابل سیل و زلزله و سایر بلایای طبیعی می باشد .
  • نصب جی ار سی بسیار ساده بوده و سرعت نصب بالا می رود.
  • به دلیل موادتشکیل دهنده آن مناسب برای کاربرد در همه شرایط جوی و اقلیمی می باشد .
  • جی اف ار سی  به دلیل پوشش نانویی که دارد از آلودگی در امان بوده و استفاده از آن آسیبی به محیط زیست نمی زند.
  • به دلیل داشتن بافت ها وشکل های متنوع و زیبا در رنگ های متنوع همه سلیقه ها را راضی نگه داشته و دوستداران زیادی دارد .برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.
جی اف ار سی ایناب | نمای ترکیبی با سنگ
جی اف ار سی gfrc | نمای ترکیبی با سنگ

بتن اکسپوز چیست

بتن اکسپوز نوعی تایل پیش ساخته بتنی می باشد که امروزه در نمای ساختمان های زیادی استفاده می شود. بتن های اکسپوز برای زمان  زمان نسبتا طولانی به عنوان نمای نهایی قرار گرفته شده است، به همین دلیل اغلب سطحی صاف و صیقلی دارند. در تولید و ساخت این نوع بتن ها، از افزودنی هایی استفاده می شود که باعث افزایش کارایی بتن، مقاوم بودن آن در مقابل شوک های حرارتی و عایق شدن آن در مقابل جذب آب سطحی می شود. از بیشترین مکان هایی که در آنها از بتن های اکسپوز استفاده می شود، می توان به پل ها، ساختمان های با نمای بتن، دیواره سدها، مسیرهای رفت و آمد و … بیان کرد. دلیل عمده استفاده از بتن اکسپوز به عنوان نمای ساختمان، اهمیت بالای کیفیت ظاهری و سطحی نما است که با استفاده از این نوع بتن ها به درستی رعایت می شود.برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

طراحی نما و سردر با جی اف ار سی و بتن اکسپوز
طراحی نما و سردر ساختمان یک طبقه

نمای کامپوزیت

امروزه نمای کامپوزیت در تمامی کشورهای دنیا مخصوصا در ایران بسیار زیاد مورد استفاده قرار می گیرد، و جایگاه ویژه ای در طراحی نمای ساختمان اداری پیدا کرده است.  سخت و صیقلی بودن، شکل پذیری آسان(برش و خم)، مقاومت دربرابر فشار و ضربه، مقاومت دربرابر عوامل جوی، عایق صوت و حرارت، مقاومت دربرابر زلزله و حریق، تنوع در طرح و رنگ، حالت ارتجاعی دربرابر فشار باد، جداناپذیری لایه ها، نگهداری ساده از مزیت هایی کامپوزیت می باشد.

مقالات مرتبط: همه چیز در مورد نمای کامپوزیت

نمای کامپوزیت
نمای کامپوزیت | اداری

 

در کنار این مزیت ها، نمای کامپوزیت معایبی نیز دارد. مزایایی نظیر: به دلیل نازک بودن دربرابر آسیب های فیزیکی مقاومت ندارند، این ورق ها از مواد پلی اتیلن ساخته شده اند که تقریبا از هزینه ی بالایی برخوردار هستند، این نما دارای متخصصان حرفه ای در زمینه نصب می باشد و هرکسی قادر به اجرای صحیح آن نیست. و در آخر، یکی از مهم ترین معایب آن جرم پذیری آن است که در واقع زودتر از بقیه نماها کثیف می شود.

مقالات مرتبط: همه چیز در مورد  ورق کامپوزیت

نمای کامپوزیت
نمای کامپوزیت | اداری

نمای شیشه ای

نمای شیشه ای، برای ساختمان اداری و مخصوصا تجاری، جز نماهایی است که تا به امروز هنوز تکراری نشده است مخصوصا اگر این نما با نورپردازی منحصر به فردی همراه باشد. نمای شیشه ای نیز همانند دیگر نماها،هم دارای مزایا و هم معایب می باشد، که می توان، سرعت بالا در اجرا، کم کردن وزن ساختمان، افزایش نور طبیعی برای داخل و کم کردن مصرف انرژی برای روشن کردن داخل ساختمان، در صورت چند جداره بودن باعث کاهش آلودگی صوتی می شود، تهویه طبیعی در نمونه های دارای تهویه ی مطبوع، افزایش دید ساکنان داخل به بیرون را جز مزیت های آن دانست.

مقالات مرتبط: همه چیز در مورد نمای شیشه ای کرتین وال

https://www.instagram.com/namasaz1/
نمای کرتین وال | اداری

 

و افزایش میزان مصرف انرژی برای تولید گرمایش و سرمایش به دلیل بالا بودن ضریب انتقال حرارت در شیشه، افرادی که در نزدیکی شیشه قرار میگیرند از نور زیاد و گرما در آسایش نیستند، مقامت پایین در برابر زلزله را می توان جز معایب شیشه نام برد.

نمای ساختمان شیشه
نمای ساختمان شیشه ای | اداری

نمای سنگ

سنگ نمای تراورتن و مرمریت، دو نوع سنگ مرغوب بوده که معمولا برای نماهای اداری و تجاری و اماکن استفاده می شود و در رنگ و طرح از تنوع بالایی برخوردار هستند. این سنگ ها دارای قدرت جذب بالا می باشند که می توان با این ویژگی که دارند از آن در ارتفاعات بالا نیز استفاده کرد، این نوع سنگ دارای تنوع بالا در طرح و رنگ می باشد در نتیجه می توان در هر نقطه از نما از آن استفاده کرد، می توان به جای استفاده از ملات آن را خشک کار کرد، و از همه مهم تر اینکه این سنگ دچار رنگ رفتگی نمی شود و به راحتی می توان در نماهای اداری و تجاری از آن استفاده کرد.

نمای ساختمان هتل ترکیبی
طرح نمای ساختمان هتل

مقالات مرتبط: همه چیز در مورد نمای ساختمان سنگ

 

در کنار همه ی موارد بالا که جز مزیت های سنگ تراورتن محسوب می شدند، دارای معایبی نیز هست که به مهم ترین آن که قیمت بالای آن است، می توان اشاره کرد و البته می توان گفت این سنگ برای خاص پسندان که بافت ها و رنگ های نادر آن را می پسندند گران تمام می شود.

عکسی از نمای ساختمان با متریال سنگ و جی اف ار سی
نمای ترکیبی جی اف ار سی و سنگ

نمای آجری

اگر دقت کنید متوجه می شوید که برخی از اداره ها دارای نماهای سنتی می باشند و یا بهتر است از نمای سنتی بهره ببرند مثل اداره میراث فرهنگی، که به سادگی می توان این نمای سنتی را با آجر به تصویر کشید. که برای نما باید از آجر نسور که در رنگ های قرمز، بهی و ابلق یافت می شود استفاده کرد.

مقالات مرتبط: همه چیز در مورد نمای ساختمان آجر

نمای ساختمان آجری | آجر
نمای ساختمان آجری

 

تولید آسان، قیمت مناسب، رنگ های طبیعی و غیرقابل تغییر در برابر نور خورشید، مقاومت دربرابر آتش سوزی و ضربه، و از همه مهم تر همخوانی داشتن با معماری سنتی ایران را می توان جز مزیت های این نما دانست. وزن زیاد آن، شوره زدن در مواردی خاص، جذب آلودگی های هوا و سیاه و تیره شدن آجر را می توان از معایب این نما محسوب کرد.

نمای ساختمان آجری | آجر
نمای ساختمان آجری

نمونه طرح نمای ساختمان اداری

برای اطلاع از قیمت انواع نمای ساختمان کلیک کنید…

 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید…

اگر نیاز به مشاوره  رایگان درزمینهٔ  نمای ساختمان دارید  با شماره 05142222550 و یا 09913377500 تماس حاصل نمایید.
همچنین می توانید از طریق واتساپ یا  تلگرام با همکاران ما در ارتباط  باشید.

 

همکاری-با-ایناب
همکاری-با-ایناب
چرا ایناب
چرا ایناب

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *