جدیدترین نماهای ساختمان | متریال های جدید نما

جدیدترین نمای ساختمان | جی اف ار سی | بتن اکسپوز | نمای رومی جدید

جدیدترین نمای ساختمان

در زمینه ساختمان سازی و بحت نمای ساختمان روز به روز متریال های جدیدتر و نماهای جدیدتر وارد می شوند. انتخاب و استفاده از این نماها بستگی به شرایط و سلیقه دارد. در این مقاله دو نما از جدیدترین نماهای ساختمان معرفی شده اند. امیدوارم از این مطلب استفاده لازم را ببرید.

طرح نمای ساختمان | جی اف ار سی
جدیدترین نمای ساختمان

نمای جی اف ار سی (gfrc | grc) ، جدیدترین نمای ساختمان

نمای جی اف ار سی (gfrc | grc)، جدیدترین نمای ساختمان می باشد که در سال های اخیر در کشور ما هم وارد شده است. این نما در حاضر در سراسر در دنیا مورد استفاده قرار می گیرد. با ورود این نما به صنعت نمای ساختمان، طراحان و معماران راحت تر می توانند طرح های مدنظر خود را هر چند که دارای پیچیدگی باشد، به اجرا در آورند. زیرا این نما محدودیتی در اجرا و طرح های اجرایی ندارد و هر طرحی که مدنظر باشد با این نما قابل اجرا است.


جهت دریافت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر با همکاران فروش ما در ارتباط باشید:

09913377500                05191007707

پیشنهاد مطالعه؛ جزئیات کامل قیمت نمای جی ار سی + قیمت روز

طرح نمای ساختمان | نمای ساختمان مسکونی gfrc | grc
جدیدترین نمای ساختمان

جی اف ار سی (gfrc | grc) چیست؟

بتن جی اف ار سی، از مواد تشکیل دهنده بتن معمولی همراه با مواد افزودنی ساخته شده است. این مواد افزودنی شامل الیاف شیشه، الیاف فلز، سیلیس، روان کننده، فوق روان کننده و… می باشد. این مواد اضافی باعث افزایش قدرت و کارایی جی اف ار سی (gfrc | grc) می شود. مقاومت و دوام بتن جی اف ار سی نسبت به سنگ های نما بسیار بیشتر است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره 05191007707 و یا 09913367500 تماس بگیرید.
همچنین می توانید از طریق تلگرام و واتساپ با همین شماره ارتباط برقرار کنید.

مقالات مرتبط: اجرای نمای جی اف ار سی

نمای مشبک | نمای ساختمان مسجد
جدیدترین نمای ساختمان

پنل های جی اف ار سی (gfrc | grc)

با استفاده از بتن جی اف ار سی، پنل های پیش ساخته ای تولید می شود که بسیار مقاوم تر و با دوام تر از سنگ هستند. این پنل ها با ترکیب شدن با سایر متریال ها در نمای ساختمان نمایی بسیار زیبا و جذاب ایجاد می کند.  این قطعات پیش ساخته در هر شکل و طرح دلخواهی تولید و عرضه می شود. شرکت ایناب پنل های پیش ساخته جی اف ار سی را به صورت مشبک، نقش برجسته و همچنین در طرح ها و نقش های دلخواه تولید و عرضه می کند.

مقالات مرتبط: قیمت نمای جی اف ار سی

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره 05191007707 و یا 09913367500 تماس بگیرید.
همچنین می توانید از طریق تلگرام و واتساپ با همین شماره ارتباط برقرار کنید.

برخی از مزایای جی اف ار سی (gfrc | grc)

ایجاد ارزش برای ساختمان

همه ما هنگام خرید، کالای های برند را بیشتر می پسندیم. این به این دلیل است که این کالا ها با تفاوتی که با بقیه ی کالاها را دارند برای شما ارزش ایجاد کرده اند. برای ساختمان همین طور است. نمای ساختمان به عنوان اولین قسمتی از ساختمانس که در دید عموم است، می تواند به ساختمان اعتبار و ارزش ببخشد. با استفاده از نمای جی اف ار سی ساختمان خود را برند و خاص کنید.

مقاومت و دوام بسیار بالا در برابر ضربه و شکست

با توجه مواد افزودنی که در ساخت جی اف ار سی (gfrc | grc) استفاده شده است، مقاومت این محصول بسیار بالا رفته و به طوری که می توان گفت نشکن است. الیافی مثل الیاف گلس، الیاف فلز، سیلیس و… باعث افزایش مقاومت چشمگیر جی اف ار سی (gfrc | grc) شده است.

تنوع در طرح و رنگ ابعاد

همیشه ایجاد طرح ها و نقش های خاص از دغدغه های معماران بوده است. معماران نمی توانستند آنچه را که می خواهند پیاده کنند. اما با جی اف ار سی (gfrc | grc) امکان ایجاد هر طرح، با هر ابعاد و به هر رنگی با می باشد. این باعث می شود معماران با خیالی آسوده طرح های خود را ارائه دهند. شرکت ایناب آمادگی خود را برای تولید طرح های دلخواه مشتریان در ابعاد و رنگ های مختلف، اعلام می کند.

مقاومت در برابر زلزله

از آنجایی که نمای جی اف ار سی (gfrc | grc) مقاومت و دوام بسیار بالایی دارد و به صورت خشک کار می شود، علاوه بر سبک تر شدن نما، به هیچ وجه از نما جدا نمی شود. اسکوپ هایی که برای نگه داشتن سنگ های جی اف ار سی تعبیه شده اند، در دل سنگ در زمان تولید اضافه می شوند و کاملا ایمن و مقاوم هستند.

طرح نمای ساختمان
جدیدترین نمای ساختمان

اجرای نمای جی اف ار سی (gfrc | grc)

از انجایی که نمای جی اف ار سی به صورت خشک نصب می شود ابتدا باید توسط پرفیل فلزی زیرسازی شود. در زیرسازی نمای جی اف ار سی از سازه اصلی ساختمان دستک هایی گرفته می شود و شبکه قوطی کشی طبق نقشه های از قبل آماده شده اجرا می گردد. سپس قطعات جی اف ار سی که مجهز به اسکوپ های فلزی می باشد توسط پیچ های مخصوص روی شبکه فلزی نصب می گردد.

 

پیشنهاد مطالعه؛ نمای جی ار سی چیست؟؛ سیر تا پیاز

طرح نمای ساختمان جی اف ار سی grc | gfrc
جدیدترین نمای ساختمان

البته با توجه به تنوع در ابعاد و طرح و اندازه های قطعات جی اف ار سی روش های نصب آن هم به همان تناسب متفاوت می باشد. قطعات بزرگ جی اف ار سی در کارخانه توسط شبکه فلزی مستحکم می گردد که یراق آلاتی بر روی این شبکه فلزی تعبیه شده است. پس از انتقال پنل جی اف ار سی توسط جرثقیل به محل نصب توسط پیج های قوی یا جوشکاری بر روی سازه اصلی نصب می گردد.

glass fiber reinforced concrete
نمای جی اف ار سی

نمای بتن اکسپوز

بتن اکسپوز نمایی مدرن به شمار می رود که در نمای داخلی و خارجی ساختمان به کار برده می شود. این نما را بیشتر طراحان و معمارانی به کار می برند که علاقه زیادی به معماری مدرن دارند. نمای بتن اکسپوز زیبایی و جذابیتی ویژه دارد که ممکن است در چشم برخی از افراد نمای بسیار جالبی به نظر نرسد.

بتن اکسپوز
بتن اکسپوز

بتن اکسپوز چیست؟

بتن اکسپوز با همان مواد اولیه بتن معمولی تولید می شود، فقط در تولید بتن اکسپوز یک سری مواد افزودنی و روان کننده ها به جهت کاهش تخلخل و حفرات موجود در بتن و ایجاد سطحی صاف و صیقلی در سطح بتن، به مواد اولیه اضافه می شود.

بتن اکسپوز دارای سطح صاف و صیقلی است که به نام بتن نما هم شناخته می شود، به این دلیل که روی سطح بتن اکسپوز هیچ متریال و پوشش دیگری اجرا نمی شود.

مقالات مرتبط: همه چیز در مورد بتن اکسپوز

https://www.instagram.com/namasaz1/
بتن اکسپوز

مزایای بتن اکسپوز

  • جذب آب پایین
  • یکپارچگی و استحکام بالا
  • زیبایی و طبیعی بودن رنگ
  • رنگ پذیری بالا
  • تنوع در ابعاد و طرح
  • مقاوم در برابر آتش سوزی
  • نصب سریع و آسان
  • مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی
https://www.instagram.com/namasaz1/
بتن اکسپوز

موارد کاربرد بتن اکسپوز

بتن اکسپوز به صورت اجرا در محل، در مکان هایی مثل کنار استخرها و پیاده رو ها استفاده می شود. به این دلیل که دارای سطحی صاف و زیبا است و اینکه جذب آب بسیار کمی دارد.

پنل های بتن اکسپوز هم که به صورت پیش ساخته تهیه می شود، در نمای داخلی و خارجی ساختمان کاربرد دارد. این پنل ها بسیار مناسب برای افرادی است که دوستدار نماهای مدرن هستند.

مقالات مرتبط:  قیمت بتن اکسپوز

https://www.instagram.com/namasaz1/
بتن اکسپوز

اجزای بتن اکسپوز

اجزای بتن اکسپوز، همان اجزای تشکیل دهنده بتن معمولی می باشند. تفاوت بتن اکسپوز با بتن معمولی در وجود مواد افزودنی و مواد پرکننده در طرح اختلاط بتن است. در اجزای بتن اکسپوز و طرح اختلاط آن مواد افزودنی و پرکننده برای پرکردن فضاهای خالی و همچنین ایجاد سطحی صیقلی برای بتن اکسپوز، به مخلوط بتن اضافه می شوند. در روش ساخت مخلوط بتن نیز تفاوتی با بتن معمولی ندارد.

با استفاده از این طرح اختلاط است که باعث می شود بتن اکسپوز ویژگیهایی منحصر به فرد داشته باشد. ویژگی هایی همچون جذب آب بسیار پایین، مقاومت بالا در برابر ساییدگی، سطح صاف و صیقلی و… .

https://www.instagram.com/namasaz1/
بتن اکسپوز

اجرای خشک نمای بتن اکسپوز

اجرای نمای بتن اکسپوز به صورت خشک، بدین صورت است که ابتدا زیرسازی نمای بتن اکسپوز با استفاده از قوطی ها فلزی به صورت شبکه ای انجام می شود، سپس پنل ها و قطعات پیش ساخته بتن اکسپوز با استفاده از پیچ روی قوطی های فلزی زیرسازی نصب می شوند.

https://www.instagram.com/namasaz1/
بتن اکسپوز

مزایای اجرای نمای بتن اکسپوز به صورت خشک

  1. استحکام و مقاومت بسیار بالا
  2. سرعت اجرای بالا
  3. عدم افزایش زیاد وزن سازه در اثر نماسازی
  4. راحتی تعمیر و بازسازی نمای ساختمان
https://www.instagram.com/namasaz1/
پنل بتن اکسپوز

نمای رومی جدید

نمای رومی همیشه طرفداران زیادی داشته و دارد. این نما از زیبایی و جذابیت ویژه ای برخوردار است که باعث شده است تقریبا همه به آن علاقه مند شوند. برای ایجاد طرح های نقش برجسته و نقش و نگارهای موجود در طرح نمای رومی، از دستگاه هایی مانند سی ان سی استفاده می شود. با استفاده از این دستگاه انواع طرح ها و شکل ها را بر روی سنگ ها ایجاد می کنند.

نمای رومی | سنگ سی ان سی
نمای رومی جدید

از مشکلاتی که سی ان سی کردن سنگ ها دارد این است که علاوه بر هزینه ی بسیار بالای آن، مقاومت و کیفیت سنگ نیز کاهش پیدا می کند. بایستی در هنگام جابجا کردن سنگ های سی ان سی نهایت دقت را به عمل آورد زیرا هر ضربه کوچکی می تواند باعث شکستن سنگ شود و سرمایه و وقت شما از بین برود.

سنگ های نقش برجسته و ان یکاد
سنگ های نقش برجسته و ان یکاد

سنگ نقش برجسته

پیشنهاد می کنم به جای استفاده از سی ان سی و هزینه های زیاد، از سنگ های نقش برجسته آماده استفاده کنید. این سنگ های صنعتی با ترکیب مقاومتی بسیار بالاتر از سنگ طبیعی دارند و نسبت به سنگ طبیعی نشکن به شمار می روند. ترکیب این سنگ ها، سنگدانه طبیعی، الیاف شیشه، الیاف فلز، مواد افزودنی و… می باشد. سنگ های نقش برجسته در طرح و شکل های متنوع و همچنین در ابعاد دلخواه تولید می شوند. در هنگام جابجایی و نصب این سنگ ها مانند سنگ طبیعی احتیاط زیادی لازم نیست چون که به راحتی نمی شکند و باعث از بین رفتن سرمایه شما نمی شود.

سنگ نقش برجسته | سنگ سی ان سی
سنگ نقش برجسته | سنگ سی ان سی

اجرای سنگ های نقش برجسته

در داخل این سنگ ها اسکوپ هایی جای گذاری شده است که امکان اجرای خشک را نیز فراهم می آورد. با استفاده از آن اسکوپ ها می توانید به راحتی سنگ را با پیچ نصب و اجرا کنید. در صورتی هم که خواسته باشید به صورت تر (با ملات) این سنگ ها را اجرا کنید، اسکوپ ها باعث درگیری بیشتر سنگ با بتن شده و امکان برگشتن و جداشدن سنگ از نما را پس از مدتی ناممکن می سازد. در صورتی که برای اجرای سنگ طبیعی بایستی یا بدون اسکوپ گذاری سنگ را اجرا کرد ( که بعداز مدتی از نما جدا می شوند) یا اینکه مانند بسیاری از نصابان با استفاده از فرز پشت سنگ تراشه هایی ایجاد کرد و با بستن سیم مفتوم به پشت سنگ درگیری سنگ را با ملات پشت آن بیشتر کرد.

سنگ نقش برجسته
سنگ نقش برجسته

اگر کمی توجه کنیم می بینیم که اجرای سنگ سی ان سی شده نیز علاوه بر دیگر مشکلاتی که داشت سخت تر انجام می شود که باعث بالا رفتن هزینه اجرا می شود. با کمی تأمل می توانیم به نتیجه خوبی در این باره برسیم که استفاده از کدام مورد از این سنگ ها برای ما مناسب تر است. مسلماً هرکس متناسب با شرایط خودش تصمیمات لازم را می گیرد و هر کاری که به سودش باشد را انجام می دهد. پیشنهاد من استفاده از سنگ های نقش برجسته آماده می باشد. زیرا حداقل به مهم ترین هدفی که داریم، یعنی کاهش هزینه ها می رسیم.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره 05191007707 و یا 09913377500 و 09913367500 تماس بگیرید.
همچنین می توانید از طریق تلگرام و واتساپ با همین شماره ارتباط برقرار کنید.
همکاری-با-ایناب
همکاری-با-ایناب
چرا ایناب
چرا ایناب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *