رونمایی از جدیدترین محصول ایرانی نمای ساختمان در هفته پژوهش و فناوری

همزمان با برگزاری هجدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری استان خراسان رضوی در نمایشگاه بین‌المللی مشهد از جدیدترین محصول ایرانی نمای ساختمان توسط استاندار خراسان رضوی و مدیران استان رونمایی شد.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، علی معقولی مدیرعامل گروه صنعتی ایناب گفت: با توجه به سابقه۱۰ ساله این شرکت در زمینه نمای ساختمان و اجرای بیش از ۱۰۰۰ پروژه در سطح کشور و بررسی کمبودها و با توجه به اهمیت نمای ساختمان و معضلاتی که از جنبه معماری و فنی  در این بخش وجود داشت، این شرکت تحقیقات خود را برای تولید محصولی ایرانی با فناوری روز دنیا و سازگار با معماری ایرانی اسلامی و مدرن شروع و نهایتا موفق به تولید سنگ اسلبکو ایناب شد.

وی افزود: سنگ اسلبکو ایناب با داشتن تمام مزایای سنگ‌های طبیعی، مزایای منحصر به‌فردی دارد که پیش‌بینی می‌شود سهم زیادی از بازار سنگ نما را به خود اختصاص دهد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایناب مزایای سنگ اسلبکو را مواردی که در ادامه آمده است عنوان کرد:

⇐-این سنگ در برابر ضربه مقاومت زیادی از خود نشان می‌دهد و در صورت شکست نیز حالت خود را حفظ می‌کند، این سنگ می‌تواند مقاوم‌ترین سنگ نمای ساختمان در برابر زلزله باشد.

⇐-امکان نصب بدون ملات باعث می‌شود تا ۷۰ در وزن نما کاهش یابد و در مقابل زلزله ساختمان ایمن‌تر شده و خطر سقوط سنگ نیز از بین می‌رود.

⇐-این سنگ به دلیل فشردگی و جذب آب کم مقاومت بسیار بالایی در برابر یخبندان‌های شدید داشته و در نقاط سردسیر نیز ماندگاری بالایی دارد.

⇐-اسلبکو را می‌توان در ابعاد بزرگ تولید و بدون بستن داربست در نما توسط جرثقیل در کمترین زمان نصب کرد.

⇐-تولید سنگ اسلبکو ایناب در رنگ‌های مختلف با ماندگاری بالا می‌تواند نیاز و سلیقه همه معماران را برآورده کند.

⇐-ایجاد طرح‌های خاص معماری اسلامی، ایرانی، مدرن و طرح‌های مشبک در ابعاد مورد نیاز نیز می‌تواند همه سلیقه‌ها را به خود جذب کند.

معقولی افزود: با دریافت گواهی تحقیق و توسعه از وزارت صنعت معدن تجارت از سال ۹۲ واحد تحقیق و توسعه این شرکت فعال و این واحد در مرکز رشد فناوری‌های نیشابور مستقر شده و این محصول حاصل ۱۰ سال تجربه و ماه‌ها تلاش شبانه‌روزی همکاران، حمایت‌های پارک علم و فناوری خراسان رضوی و مرکز رشد فناوری نیشابور تولید و تجاری‌سازی شده است.

وی در ادامه بیان کرد: با گسترش استفاده از سنگ اسلبکو توسط مشاوران و مهندسان و طراحان ساختمان در نمای ساختمان شاهد کاهش خطرات، افرایش سرعت اجرا و هویت بخشی به معماری شهرها خواهیم بود.