طراحی نمای ساختمان | طراحی نما با تضمین تایید و بازگشت وجه | مسکونی – اداری – تجاری

نمای ساختمان ترکیبی - جی اف ار سی

عناوین مطالب این مقاله؛ روی عنوان مدنظرتون کلیک کنید:

با ما در اینستاگرام همراه باشید

آیا شما نیز به دنبال زیباترین و بی نظیرترین طراحی نمای ساختمان هستید؟ آیا می دانید که طراحی نمای ساختمان از چه اصولی برخوردار است؟ از شما دعوت می شود که ما را تا پایان مطالب پیش روی خود همراهی کرده و اطلاعات خوبی را در زمینه طراحی نمای ساختمان به دست بیاورید.

طراحی نمای ساختمان

طراحی نمای ساختمان یکی از مهمترین مراحل یک ساخت و ساز می باشد به گونه ای که امروزه بسیاری از معماران و طراحان ساختمان، به دنبال طرحی مناسب برای نمای ساختمان هستند تا از این طریق قدرت تفکر و خلاقیت خود را به نمایش گذاشته و توجه بسیاری از کارفرمایان را به سوی خود جذب کند.

طراحی نمای ساختمان می تواند تاثیر بسیار زیادی را در زیبایی و قیمت ساختمان به دنبال داشته باشد و بایستی به گونه ای باشد که از اصول ارائه شده در کمیته نما پیروی کرده و در عین زیبایی، بتواند عمر ساختمان را نیز افزایش داده و از اتلاف انرژی جلوگیری کند. در ادامه مقاله سعی بر آن داریم تا در مورد اهمیت و انواع طراحی نمای ساختمان توضیحات بیشتری را به حضورتان ارائه دهیم.

اطلاعاتی که در مورد نما باید بدانیم 

نمای هر ساختمان اعتبار آن ساختمان را نشان می دهد . یک معمار یا سازنده با  طراحی مناسب به ساختمان خود هویت، اعتبار و شخصیت  می دهد. طرح نمای ساختمان بایدنشان دهنده عملکرد و کاربری ساختمان باشد و مورد استفاده از آن را به بیننده القا کند. بطور مثال نمای یک ساختمان تجاری باید با عملکرد ساختمان همخوانی داشته باشد.همچنین توجه به بافت محیط نیز دارای اهمیت می باشد. برای مثال طراحی نمای ساختمان در مهرشهرکرج یا طراحی نمای ساختمان در محله زعفرانیه یا پاسداران با طراحی نمای ساختمان در بافت سنتی مناطق مرکزی شهر تفاوت های زیادی دارد که باید توسط معمار مورد توجه قرار گیرد.

سلیقه شخصی کارفرما در بحث طراحی تاثیر زیادی دارد. این مورد در سطح گسترده شهری و نمای عمومی بدون در نظر گرفتن اصول زیبایی شناسی و بافت شهری می تواند یک نقطه ضعف باشدو می تواند باعث نا همخوانی بافت شهری شود. بنابراین اعمال سلایق شخصی بدون در نظر گرفتن نمای محیط نه تنها به زیباتر شدن ساختمانها کمکی نمیکند بلکه باعث آشفتگی میشود. نمای هر ساختمان در یک شهر تاثیر مستقیم روی بدنه ی خیابان ها یا میدان هایی که در آن قرار گرفته است دارد.

موارد زیادی در طراحی نمای بیرونی ساختمان تاثیر دارد. بعضی از این موارد به شرح زیر می باشد:

  • چشم نوازتر شدن ظاهر ساختمان ها
  • عدم انتقال آلودگی صوتی
  • جلوگیری از اتلاف انرژی در تمام فصل های سال
  • محافظت از ساختمان در برابر شرایط جوی مثل زلزله و باد و باران

⇓ برای مشاهده همه طرح ها به انتهای مقاله مراجعه کنید ⇓

طراحی تخصصی نمای ساختمان
طراحی تخصصی نمای ساختمان

اهمیت طراحی نمای ساختمان

اگر شما نیز قصد دارید تا در آینده نزدیک برای طراحی نمای ساختمان خود اقدام کنید، توصیه میکنیم که قبل از آن در مورد اهمیت طراحی نمای ساختمانی اطلاعاتی را در اختیار داشته باشد.

حس زیبا شناختی و گرایش بشر به زیباترین اجسام در جهان سبب شده است که معماران نیز به دنبال زیباترین طرح ها برای نمای ساختمان هستند تا از این طریق بتوانند به نیازهای ذاتی جامعه بشری پاسخ داده و از این راه نیز توانایی ها و قدرت تخیل خود را به نمایش بگذارد. اهمیت طراحی نمای ساختمان امروزه نه تنها در کشورهای مدرن و پیشرفته آشکار شده است بلکه شما می توانید در کشورهای جهان سومی و دور افتاده ترین نیز شاهد طراحی زیباترین و بی نظیرترین نماهای ساختمان نیز باشید.

قواعدی برای طراحی نما

زیبایی نمای یک ساختمان برای زیباتر شدن فضای عمومی تاثیر می گذارد . یک ساختمان با وجود خاص بودنش بهتر است که آن ساختمان با  همسایگی هایش نیز هماهنگی داشته باشد و خطوط و متریال هایی از نماهای آن منطقه در طراحی نما دیده شود. در طراحی نما،باید فرهنگ و بافت منطقه در نظر گرفته شود و با هنر معماری و خلاقیت طراح میکس شود تا نمای زیبا وجذابی برای ساختمان ساخته  استفاده شود.

طراحی نما - ویلایی - ترکیب جی ار سی و بتن اکسپوز
طراحی نما با استفاده از جدید ترین متریال های نما – gfrc و بتن اکسپوز

نورپردازی نما:

نورپردازی باعث میشود نمای ساختمان در شب  بسیار جذاب شود . از این رو طراحی نورپردازی به اندازه طراحی خود نما بسیار مهم می باشد. نور نباید خیلی زیاد استفاده شود. در نگاه اول که به ساختمان داریم باید نما به چشم بیاید و بعد نورپردازی نظر مارا جلب کند.

طراحی نما با جی اف ار سی gfrc
جی اف ار سی gfrc نمایی بی نظیر برای شب و نورپردازی

پویایی در طراحی نما :

با تغییر اندازه ها بازشوها و میکس ابزارهای های مختلف و استفاده از المان های افقی و عمودی میتوان نمای پویایی ایجاد کرد. نمای ساختمان پویا و سیال در نگاه بیننده جذاب تر و از لحاظ بصری با ارزش  وزیباتر می باشد.

خوانایی نما :

سادگی و خوانایی نما برای ساختمان های چند طبقه و بلند مرتبه از قواعد طراحی نما می باشد و باید در طراحی از ایجاد تنوع بیش از اندازه جلوگیری شود. استفاده از مصالح تک رنگ با بافت های شبیه به هم میتواند در ایجاد خوانایی اثر گذارباشد .استفاده از المان های برجسته افقی و عمودی باعث می شود که نمای یک ساختمان یکنواخت نباشد.

طراحی نما و سردر با جی اف ار سی gfrc
طراحی نما و سردر ساختمان یک طبقه
طراحی تخصصی نمای ساختمان
طراحی تخصصی نمای ساختمان

قیمت طراحی نما 

در طراحی نمای ساختمان قیمت و هزینه طراحی به موارد مختلفی بستگی دارد. مواردی که مربوط به پروژه است، مثل بزرگی و کوچکی پروژه، سبک درخواستی کارفرما جهت طراحی و… . به همین دلیل است که از هر شرکت طراحی نما مثل ایناب و یا افراد مستقل طراح نما استعلام قیمت طراحی نمای ساختمان میگیرید، آنها ابتدا اطلاعات پروژه شما را می خواهند. بعد از بررسی های لازم به شما قیمت و هزینه طراحی نما را اعلام می کنند. جهت کسب اطلاعات کامل در مورد نحوه قیمت دهی طراحی نمای ساختمان پیشنهاد می کنم مقاله قیمت طراحی نمای ساختمان را مطالعه نمایید.

طراحی تخصصی نمای ساختمان
طراحی نما با جی اف ار سی

طراحی نمای ساختمان ارزان  

یکی از خدمات بسیار عالی ایناب برای ساختمان سازان و کارفرمایان طراحی نمای ارزان است. شرکت ایناب با توجه به سابقه ای طولانی مدت که در زمینه تولید، طراحی و اجرای نماهای نوین ساختمان دارد، طراحان کاربلد را در مجموعه خود در اختیار داشته و امر طراحی نمای ساختما را در اسرع وقت و با قیمتی بسیار مناسب و ارزان انجام می دهد. چنانچه قصد طراحی نمای ساختمان با هزینه ای پایین و نسبتا ارزان دارد، ایناب می تواند بهترین گزینه برای شما باشد. توصیه می کنیم حتما قبل از بستن قرداد از چندین شرکت با تجربه دیگر نیز استعلام قیمت تهیه کنید.

طراحی نمای ساختمان مسکونی 

ساختمان های مسکونی به مراتب بسیار بیشتر از سایر ساختمان ها مثل تجاری، اداری، ورزشی، فرهنگی و… در سطح شهر ها هستند. به همین دلیل در بیشتر خیابان ها جلوه گر اصلی شهر هستند. طراحان نمای ساختمان بیشتر طراحی های خود را برای ساختمان های مسکونی انجام می دهند. همانطور که در سطح شهر ها مشاهده می کنید اکثر نماهای ساختمانی سنگ معمولی هستند. نمای سنگ با وجود اینکه بسیار پرکابرد و پر طرفدار است اما چنانچه طراحی آن با خلاقیت انجام نشود نمایی زیبا نخواهد شد.

یکی از روش هایی که میتوان نماها را از یکنواختی خارج کرد و نمایی خاص و زیبا را ایجاد کرد، استفاده از روش نمای ترکیبی است. همچنین یکی از بهترین و جدیدترین متریال هایی که نمایی بسیار جذاب را با ترکیب شدن با سنگ به وجود می آورند، پنل های مشبک جی اف ار سی هستند.

طراحی نمای ساختمان مسکونی - دوطبقه - ویلایی
طرح نمای ساختمان مسکونی – دو طبقه – جی ار سی grc – بتن اکسپوز
جی اف ار سی GFRC در طراحی نمای ساختمان مسکونی
ترکیب نمای جی اف ار سی GFRC و کامپوزیت در طراحی نمای ساختمان

 

طراحی نمای ساختمان | جی اف ار سی GFRC | جی ار سی GRC
استفاده از پنل های مشبک جی اف ار سی GFRC در طراحی نما

دانلود رایگان آبجکت های 3d Max و Autocad پنل های جی اف ار سی gfrc ایناب

مجموعه ایناب در حال حاضر حدود 40 پنل مختلف جی اف ار سی gfrc را در خط تولید خود دارد. این پنل ها در طرح های متنوع و زیبا از ابعاد 25*25 تا 220*220 سانتی متر موجود می باشند. اگر کارفرما هستید می توانید با طراح خود هماهنگ کنید که آبجکت ها از سایت ایناب و مقاله دانلود رایگان آبجکت های جی ار سی دانلود کند. یا اینکه کلمه دانلود آبجکت جی اف ار سی gfrc و یا کلمات مشابه را سرچ کند و فایل ها را دانلود کند. 

اگر طراح هستید اینجا کلیک کنید و آبجکت ها را به رایگان دانلود کنید و از پیشنهادات گروه ایناب برای همکاری با طراحان نمای ساختمان مطلع شوید.

آبجکت های جی ار سی grc | جی اف ار سی gfrc
آبجکت های رایگان تریدی مکس 3dmax و اتوکو تایل های مشبک جی ار سی ایناب

نمای بتن اکسپوز

یکی از پرکاربردترین متریال های ساختمان بتن می باشد که با پیشرفت علم مواد و شیمی کاربردهای جدیدی از بتن به وجودآمده است. بتن اکسپوز به معنی بتن نما یا بتن نمایان نوع جدیدی از بتن است که با تغییر در مواد ترکیبی و روش تولید آن محصولی جدید با کاربردهای جدید ایجاد شده است. این بتن دارای سطحی صیقلی و صاف است، به گونه ای که امکان اجرای پوشش دیگری روی سطح آن وجود ندارد. به همین دلیل کیفیت سطح نهایی بتن اکسپوز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

یکی از اصلی ترین کاربردهای بتن نمایان یا بتن نما در نمای ساختمان می باشد. استفاده از این متریال در نمای ساختمان ، نمایی مدرن و زیبا را ایجاد می کند که زیبایی خاص خودش را دارد. اکثر طراحان نمای ساختمان و ساختمان سازان در تلاش هستند به روز بودن ساختمان را با استفاده از جدیدترین متریال های نمای ساختمان به ببینده نشان دهند. در نتیجه پنل های بتن اکسپوز یکی از … ادامه مطلب

بتن اکسپوز متریالی خاص در طراحی نمای ساختمان
بتن اکسپوز در طراحی نمای ساختمان مدرن
طراحی نما با بتن اکسپوز و کامپوزیت
طراحی نما با بتن اکسپوز
طراحی نمای ساختمان با بتن اکسپوز
طراحی نمای ساختمان با استفاده از بتن اکسپوز
استفاده از بتن اکسپوز در طراحی نمای ساختمان تجاری
بتن اکسپوز در طراحی نمای ساختمان تجاری
جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره 05191007707 و یا 09913377500 و 09913367500 تماس بگیرید.
همچنین می توانید از طریق تلگرام و واتساپ با همین شماره ارتباط برقرار کنید.

طراحی نمای ساختمان ویلایی | طراحی نمای ویلا

ساختمان های ویلایی در شهر های بزرگ، ساختمان هایی مجلل به شمار می روند از این رو نما برای این ساختمان ها بسیار با ارزش است. زیرا خود نما اعتبار و ارزشی بسیار بالا برای ساختمان دارد. طراحان نما بایستی با استفاده از متریال روز و خاص نمایی منحصر به فرد را برای ساختمان های ویلایی طراحی کنند.

طراحی نمای ساختمان رومی

نمای رومی، پرکاربرد ترین و پرطرفدارترین نمای ساختمان در ایران!!! چرا واقعا باید تعداد نماهای رومی زیاد باشه و مردم اینقدر این نما رو دوست داشته باشند؟! خب البته طراحان نما در سال های اخیر سعی بر خلاقیت به خرج دادن در طراحی این نما شده اند و نمای رومی را در ترکیب با سایر متریال های نما به کار می برند که اتفاقی خوشایند است. طراحی نماهای رومی چنانچه به دست طراحان کاربلد و متخصص انجام شود، بسیار بسیار عالی و خاص می شود. با ترکیب نماهای رومی با جدیدترین متریال های نما، نماهایی متمایز و منحصر به فرد برای ساختمان ها طراحی و اجرا می شود.

طراحی نمای ساختمان و کمیته نما

طراحی نمای ساختمان ها باید به گونه ای باشد که نمای شهری را به نمایی چشم نواز مبدل کند. به همین دلیل در شهرهایی مثل تهران و مشهد شهرداری کمیته نما را برای نظارت بر همین امر راه اندازی کرده است. کمیته نما با نظارتی که دارد طرح های نمای ساختمان ها را به طرح هایی خاص محدود می کند. طراحان باید به گونه ای طراحی های خود را انجام دهند که متناسب با ضوابط کمیته نما باشد.

کمیته نما | مدارک و ضوابط کمیته نما
کمیته نما | مدارک و ضوابط کمیته نما
جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره 05191007707 و یا 09913377500 و 09913367500 تماس بگیرید.
همچنین می توانید از طریق تلگرام و واتساپ با همین شماره ارتباط برقرار کنید.

طراحی نمای محوطه و حیاط

طراحی نمای سینما

طراحی نمای سینما | جی ار سی grc
طراحی نمای سینما | جی ار سی grc
طراحی نمای سینما | جی ار سی grc
طراحی نمای سینما | جی ار سی grc
طراحی نمای سینما | جی ار سی grc
طراحی نمای سینما | جی ار سی grc

طراحی نمای کامپوزیت

نقش نما در شهر

نمای خارجی یک ساختمان مخصوصا نمایی که در خیابان قابل مشاهده است نقش مهمی در زیبایی و جذابیت یک منطقه ایفا می کند. بنابراین نماها باید به گونه ای طراحی شوند که از مقیاس و ظاهری دلچسب و مصالح عالی برخوردار باشد. در طراحی ساختمان ها باید دقت و توجه به خرج داد تا ساختمان از نمای دور و نزدیک جلوه ی زیبایی داشته باشد.

طراحی نما برای ایجاد یک محیط جذاب

  1. درب و پنجره های زیاد،واندک فضای خالی در دیوارها.
  2. ساختمان هایی با بر باریک برای داشتن حالتی عمودی تر.
  3. استفاده از نماهای داخلی سرزنده که از بیرون قابل رویت باشند.
  4. ایجاد تورفتگی و پیش آمدگی با استفاده از پنجره های جلو آمده،بالکن و ایوان.
  5. استفاده از مصالح و جزییاتی که نشان دهنده توجه در طراحی است.
نمای ساختمان تجاری | پنل جی ار سی
نمای ساختمان تجاری | پنل جی ار سی
نمای ساختمان مسکونی مدرن | جی ار سی | grc
نمای ساختمان مسکونی مدرن | جی ار سی | grc

 

اصول طراحی نمای ساختمان

طراحی نمای ساختمان نیاز به یک سری از مهمترین اصول و نکات دارد که بایستی در نمای ساختمان خود آنها را مورد توجه قرار داد. از مهمترین اصول طراحی نمای ساختمان می توان به موارد زیر اشاره داشت:

استفاده از متریال های مناسب

حتما به نوع و جنس متریال های مورد استفاده در طراحی نمای ساختمان توجه ویژه ای را داشته باشید به طوری که متریال مناسب می توانید میزان اهمیت کار و طراحی شما را مشخص کند. می توانید با مطالعه مقاله انواع متریال نمای ساختمان در انتخاب متریال مناسب برای نمای ساختمان خود تصمیم بهتری بگیرید.

جی اف ار سی GFRC بدون محدودیت در نمای ساختمان
جی اف ار سی GFRC بدون محدودیت در نمای ساختمان

ترکیب رنگ

استفاده از رنگ های بسیار مناسب و زیبا می تواند تاثیر فوق العاده ای را در کیفیت بصری به وجود آورده و زیبایی طراحی نمای ساختمان را دو چندان نماید.

به کارگیری یک ریتم مشخص

تمام اجزای تشکیل دهنده نمای ساختمان بایستی از یک ریتم بی نظیر و مناسبی پیروی کند به گونه ای که چشم هر بیننده ای را نواخته و انسجام لازم میان عناصر ساختمان حفظ شده و رابطه ی بسیار عمیقی میان آنها وجود داشته باشد.

حفظ سادگی

از دیگر مهمترین نکاتی که بایستی در طراحی نمای ساختمان مورد توجه قرار بگیرد، می توان به حفظ سادگی اشاره کرد. نماهای ساده زیبایی و جذابیت خاصی را به دنبال دارند به همین جهت حتما به این امر توجه ویژه ای شود.

نمای بتن اکسپوز و نمای کامپوزیت ترکیب شده در نما
نمای بتن اکسپوز، ساده ولی زیبا و مدرن

لحاظ قدرت مالی کارفرما

معماران و طراحان نمای ساختمانی بایستی به بودجه و قدرت مالی کارفرما در طراحی نمای ساختمان توجه لازم را داشته باشند و قبل از اجرای پروژه حتما در مورد هزینه های احتمالی بر آوردی را داشته باشند و آن را به اطلاع کارفرما برسانند.

مطابق با شرایط اقلیمی آن منطقه

لازم به ذکر است که کشورمان از شرایط آب و هوایی بسیار متنوعی برخوردار می باشد که با توجه به امر بایستی از مصالح و پلان های مختلفی برای ساختمان سازی و نمای ساختمان استفاده شود. برای مثال استفاده از پنجره های بزرگ در نما ساختمان های شهرهای شمالی بسیار مرسوم بوده در حالی که در مناطق کوهستانی این امر به ندرت قابل مشاهده است.

جی اف ار سی GFRC متریالی که با هر اقلیمی متناسب است
مزایای جی ار سی این متریال را با همه اقلیم ها سازگار کرده است.

 

پیشنهاد مطالعه : مقاله جامع نمای جی اف ار سی

بایدها و نبایدها در طراحی نمای ساختمان

از مهمترین بایدها در طراحی نمای ساختمان می توان به رعایت اصول طراحی، استفاده از مرغوب ترین مصالح ساختمانی، برآورد هزینه های احتمالی، انتخاب شیک ترین متریال و غیره اشاره کرد. از مهمترین نبایدهای ممکن در طراحی نمای ساختمان نیز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طرح های تناقض دار و ضد اسلامی به کار نبرید.
  • مصالح خارجی را به داخلی ترجیح ندهید تا بتوانید از تولید ملی حمایت کنید.
  • از مصالح چوبی در مناطق کوهستانی استفاده نکنید.
ترکیب نمای بتن اکسپوز و نمای کامپوزیت
ترکیب نمای بتن اکسپوز و نمای کامپوزیت

طرح هایی که مورد توجه کمیته نما نمی باشد؟

در طراحی نمای ساختمان خود به این امر توجه داشته باشید که استفاده از برخی نقش و نقوش ها در طراحی نمای ساختمان مورد تایید کمیته نما نبوده و شما نیز بایستی در این خصوص حساسیت لازم را از خود نشان دهید. همچنین می توانید از شرکت معماری ما اطلاعات لازم را در خصوص طرح هایی که مورد توجه کمیته نما نمی باشد، اطلاعاتی را به دست بیاورید چرا که در صورت عدم توجه به این موارد اجرای پروژه شما با مشکل مواجه خواهد شد.

ویژگی ها و اهداف طراحی نما

نما به عنوان یک معرف

طراحی یک نما می تواند معرف شخصیت و فرهنگ مالک باشد و یا معرف موقعیت مکانی و نوع کاربری ملک باشد.  از طرفی نما را می توان به عنوان چهره ساختمان دانست که در معرض دید عموم قرار می گیرد. علاوه بر اینکه نما معرف شخصیت ساکنان آن ملک و کیفیت آن ملک می باشد معرف شخصیت طراح خود نیز می باشد.

نما به عنوان معرف شرایط محیطی

درنما در هر ساختمان بسته به محل قرارگیری آن،شرایط آب و هوایی منطقه،زلزله خیز بودن آن(نزدیکی به گسل)،باد و طوفان،آلودگی هوا،میزان آلاینده های موجود در هوا و همچنین مصالح آن می تواند از طراحی متفاوت برخوردار باشد. و در یک جمله مفهوم را می توان اینگونه رساند که، طراحی یک نما در منطقه ای گرمسیر با نمای یک ساختمان در منطقه ای صنعتی کاملا متفاوت است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره 05191007707 و یا 09913377500 و 09913367500 تماس بگیرید.
همچنین می توانید از طریق تلگرام و واتساپ با همین شماره ارتباط برقرار کنید.

استفاده از نما به عنوان یک رابط بین قسمت های داخلی و خارجی بنا

نمای یک ساختمان باید بتواند رابطی بین محیط بیرون و داخل باشد همانطور که محافظی برای اجزای داخلی یک بنا در برابر محیط بیرون است.

استفاده از نما به عنوان عایق

همانطور که می دانید ممکن است ساختمان مورد نظر در محیط شلوغی از شهر واقع شده باشد،مثلا در حاشیه بزرگراهی که محل عبورخودروهاست که قطعا مکانی پر سروصداست در نتیجه نما آن ساختمان می تواند عایقی برای آن ساختمان در برابر سر و صداهای شهری باشد.

ترکیب بتن اکسپوز و کامپوزیت در نما عایقی مناسب
استفاده از بتن اکسپوز و کامپوزیت عایقی مناسب برای به وجود میاورد

 نما به عنوان عنصری از نمای مجموعه ی شهری

با توجه به این موضوع که نما ساختمان یکی از نماهای موجود در شهر می باشد در نتیجه زشتی و زیبایی آن می تواند بر زیبایی و زشتی کل شهر تاثیر داشته باشد به همین دلیل هم طراحی نما از اهمیتی بالایی برخوردار است.

نمای ساختمان ترکیبی | چوب و سنگ
نمای ساختمان ترکیبی

چگونه نمای بهتری طراحی کنیم؟

اغلب در مناطق مرکزی شهر،از نماهای ترکیبی استفاده شده است،به همین دلیل است که نمای آن ها نقش مهمی را در زیبایی خیابان ها و به کل شهر ایفا می کند. در واقع چندین مورد دست به دست هم می دهند تا در ایجا ظاهری برجسته، نقش داشته باشند،از جمله:

  • مصالح کیفیت بالا
  • پنجره ها و بالکن های بیرون زده و فرورفته
  • نور

به منظور فراهم آوردن و تامین نور طبیعی باید در طراحی از ویژگی هایی مانند سایبان،سکوهای انعکاس نورو پنجره های جلو آمده استفاده کرد. روش دیگر ایجاد بالکن های بیرون آمده و تو رفته برای کنترل نور خورشید مناسب است که هم نقش سایبان را ایفا می کنند و هم در زیبایی نما تاثیر چشم گیر دارند.

در طراحی نما باید به بالکن ها و پنجره ها توجه ویژه ای کرد

می توان برای وصل کردن نماها و بهبود مراقبت انفعالی از بالکن ها و همچنین پنجره های گوشه ای و پنجره های جلو آمده استفاده کرد.

نمای مدرن | نمای ساختمان مسکونی
نمای ساختمان مدرن | مسکونی

بالکن های تو رفته

و همچنین در جاهایی که امکان استفاده ازبالکن های تو رفته وجود دارد می توان ازآن استفاده کرد،زیرا بالکن های تو رفته به نسبت بالکن های بیرون آمده از حریم خصوصی بهتر،حفاظت بهتر در برابر آب و هوا و ظاهر متناسب تری برخوردار است.

بالکن های شیشه ای

این بالکن ها متناسب با مکان های خاص هستند،مخصوصا در جاهای که بادهای شدید و سروصدا مشکل زا باشند،بالکن ها باید دارای شرایط زیر باشند:

  1. بالکن ها باید بخشی از منطقه نشیمن داخلی باشند.
  2. پوشش کف باید در برابر آب و هوا مقاوم باشند.
  3. باید بالکن از فضای کافی برای گذاشتن میز و صندلی برخوردار باشند.
  4. اکثر شیشه ها باید کشویی باشند تا امکان بازتر شدن فضا فراهم شود.

درختکاری در نما

موارد دیگری نیز وجود دارد که در طراحی نما نقش بسزایی دارند،از جمله ایجاد فضاهایی در نمای ساختمان برای درختکاری، درختکاری روی دیوارهای خارجی، سبزی و نشاط را به سطوح سخت ساختمان القا می کند.

خلاقیت در طراحی نمای ساختمان
ایده نمای ساختمان | درختکاری در نمای ساختمان

قسمت پشتی ساختمان

به قسمت پشتی ساختمان نیز باید توجه کرد،مخصوصا زمانی که ارتفاع ساختمان از ساختمان ها اطراف بلندتر باشد در نتیجه قسمت پشتی ساختمان نیز در معرض دید می باشد. فضای بین بالکن ها که در قسمت پشتی ساختمان وجود دارند باید به گونه ای متناسب تعیین شود که مشکلی بابت اشراف بین آپارتمان ها وجود نداشته باشد. طراحی توری و نرده می تواند به بهبود حریم شخصی کمک کند.

نمونه طراحی نمای ساختمان | عکس طراحی نما | انواع متریال جدید

توجه: به دلیل سرعت بالای اینترنت کشور امکان چند لحظه دیرتر لود شدن عکس ها وجود دارد. لطفا چند لحظه جهت لودشدن کامل عکس ها صبر نمایید…


طراحی تخصصی نمای ساختمان
طراحی تخصصی نمای ساختمان
طرح نمای ساختمان ترکیبی
طراحی تخصصی نمای ساختمان
طرح نمای ساختمان جی ار سی و سنگ
طراحی تخصصی نمای ساختمان
طراحی تخصصی نما
طراحی تخصصی نمای ساختمان
طرح نمای ساختمان
کلینیک طب ماهان
طرح نمای ساختمان ترکیبی | جی اف ار سی
نمای ساختمان اداری | جی اف ار سی
طرح نمای جی اف ار سی | gfrc
نمای ساختمان مسکونی | gfrc
طرح نمای جی اف ار سی | gfrc
نمای جی اف ار سی | gfrc
طرح نمای جی اف ار سی | gfrc
نمای جی اف ار سی | gfrc
طرح نمای مشبک | جی اف ار سی gfrc
نمای مشبک | جی اف ار سی gfrc
طرح نمای ساختمان مسکونی مدرن
نمای مدرن | مسکونی
طرح نمای ساختمان مسکونی مدرن | دو طبقه
نمای ساختمان مسکونی مدرن
طرح نمای ساختمان مدرن | نمای ترکیبی چوب و سنگ مشبک
نمای مجتمع مسکونی | نمای ترکیبی مدرن
طرح نما | نمای مشبک
نمای ساختمان مسکونی مدرن
نمای مدرن | نمای ترکیبی جی اف ار سی و چوب
نمای ترکیبی جی اف ار سی و چوب
نمای ساختمان مدرن | نمای ساختمان مسکونی مدرن
نمای ترکیبی جی ار سی و سنگ | نمای مسکونی
نمای ساختمان مدرن | نمای ترکیبی سنگ و جی اف ار سی
نمای ترکیبی سنگ و جی اف ار سی
نمای مجتمع تجاری | نمای جی ار سی
نمای جی ار سی

 

طراحی سردر ورودی در نما 

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره 05191007707 و یا 09913377500 و 09913367500 تماس بگیرید.
همچنین می توانید از طریق تلگرام و واتساپ با همین شماره ارتباط برقرار کنید.

همکاری با ایناب
همکاری با ایناب
چرا ایناب
چرا ایناب

 

8 دیدگاه برای “طراحی نمای ساختمان | طراحی نما با تضمین تایید و بازگشت وجه | مسکونی – اداری – تجاری

  1. ایمان نصیری گفته:

    سلام وقتتون بخیر … اگر طرح رو فرستادید و مشتری تغییرات خواست هزینه اضافی داره؟

    • محمد اسلام دوست گفته:

      سلام وقت بخیر
      به تعداد دفعاتی که در قرارداد مشخص میشه به صورت رایگان طرح ادیت و ویرایش خواهد شد.

  2. ساجده سمیعی گفته:

    سلام وقتتون بخیر ..طراحی نما ساختمان که انجام بدید شما و برای خرید محصولات از خودتون بخریم تخفیف هم داره ؟؟؟

    • محمد اسلام دوست گفته:

      سلام
      در صورت خرید از محصولات ایناب کاملا رایگان براتون طراحی نما انجام میشه

  3. علی پاکزاد گفته:

    سلام روز بخیر. زرح پیشنهادی هم میتونیم بهتون بدیم .. مثلا یه طرح که خارج از کشور اجرا شده باشه و حالا بخواییم اون رو روی ساختمان خودمون پیاده سازی کنیم..
    و این که اگر طراحی انجام شد شما میتونید با متریال جی ار سی تولید رو انجام بدید؟

    • محمد اسلام دوست گفته:

      سلام وقت بخیر
      بله کاملا …
      جی ار سی هیچگونه محدودیتی نداره
      فقط باید طرح مورد نظر نقشش موجود باشه یا به گونه ای باشه گه که بشه دوباره طراحیش کرد بدون دسترسی به طراح اصلی

  4. نازنین سماوات گفته:

    سلام وقت شما به خیر …. برای ویلا هم طراحی انجام میدید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *