مصاحبه علی معقولی مدیرعامل گروه ایناب با پایگاه تخصصی ایران نماکار

لطفا ابتدا خودتان را معرفی کنید.

علی معقولی هستم متولد 1364. مدیرعامل مجموعه ایناب کار خودم را  به صورت تیمی با برادرانم علیرضا و مهدی شروع کردم.

برادرم علیرضا از سال 1382 به عنوان کارگر و نصاب نمای کامپوزیت در تهران شروع به کار کرد.

از سال 86 تیم سه نفره  ما برادارن با اهداف بلند تشکیل شد و ابتدا از نصابی نمای کامپوزیت شروع کردیم و مراحل مختلف صنعت نمای ساختمان را تجربه کردیم.

اکنون حدود 10 سال است در زمینه نمای ساختمان مشغول به کار هستیم.

لطفا از ابتدای فعالیتتان در زمینه نمای ساختمان تا اکنون به صورت مختصر شرح بفرمائید.

حدود 2 سال به عنوان نصاب نمای کامپوزیت در شهرهای مختلف فعالیت داشتیم که با اتحاد و تلاشی که داشتیم موفق شدیم در سال 1388 خودمان شرکت ثبت کنیم و کار نمای کامپوزیت را به صورت رسمی و حرفه ای شروع کنیم.

ما با استفاده از علم مدیریت و تاسیس واحد دفتر فنی در شرکت و استفاده از جدیدترین روش های بازاریابی در آن زمان موفق شدیم پروژه های زیادی را در سطح کشور  اجرا کنیم و رضایت مشتریان را جلب نماییم.

پس از اجرای پروژه های زیادی در سطح کشور کمبودها و معایبی در صنعت نمای ساختمان متوجه شدیم که تصمیم گرفتیم محصولی جدید تولید کنیم.

از سال 89 تحقیقات ما شروع شد و ابتدا از یک کارگاه کوچک استیجاری اولین تولیدات سنگ پلیمری ما شروع شد و پس از نظر سنجی و تحقیقات بازار تصمیم برای راه اندازی کارخانه  گرفته شد و در سال تولید ملی عملیات راه اندازی کارخانه سنگ پلیمری شروع و  به لطف خدا و تلاش شبانه روزی همکارانم در سال 1392 کارخانه ما با ظرفیت تولید 23 هزار تن در سال افتتاح شد.

از علم مدیریت گفتید. شما  درس مدیریتی هم خوانده اید؟

بعد از اینکه من وارد بازار کار شدم و تخصص های فنی و عملی   پیدا کردم متوجه شدم که در مدیریت ضعیف هستم و علم مدیرت ندارم به همین دلیل در رشته مدیریت مشغول به تحصیل شدم و چند سالی از این علم استفاده کردم اما با بزرگ تر شدن شرکت احساس کردم که نیاز است چیز های بیشتری بدانم به همین دلیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت اجرایی  هم تحصیل کردم. 

من برای آموزش خودم و پرسنلم خیلی هزینه می کنم و سمینارهای زیادی شرکت می کنم و به این مساله اهمیت می دهم. ما هر هفته در شرکت جلسه داریم و هر هفته یکی از پرسنل باید یک مقاله یا مطلب  به روز ارائه دهد و همین باعث می شود همیشه اطلاعات جدید کسب کنیم و به روز باشیم.

 

لطفا در مورد تولیداتتان توضیح دهید؟

سنگ پلیمری ایناب از ترکیب مجدد سنگ دانه های مقاوم طبیعی با مواد پلیمری و نانویی تولید می شود که مقاومت بسیار بالاو مزیت های زیادی نسبت به سنگ های طبیعی دارد.

مهمترین آن نامحدود بودن در طرح ، ابعاد ،رنگ ، نصب آسان و مقاومت فوق العاده آن می باشد.

 

اکنون شرکت شما چه فعالیتهایی دارد.؟

فروش و اجرای نمای کامپوزیت که حدود ده سال در آن سابقه داریم و هم اکنون نیز با قدرت در آن فعالیت داریم.تولید و اجرای نمای سنگ پلیمری نیز از فعالیتهای اصلی شرکت ماست. همچنین به زودی شرکت ما محصولی را تولید خواهد کرد به نام سنگ اسلبکو ،که فکر می کنم تحولی در نمای ساختمان ایجاد خواهد شد.

لطفا در مورد تولید محصول جدیدتان بیشتر توضیح دهید؟

از سال 92 واحد تحقیق و توسعه شرکت ما راه اندازی شد و آزمایشگاه مورد تایید سازمان استاندارد نیز در کارخانه مجهز شد و به لطف خدا در سال 95 موفق به دریافت گواهی تحقیق و توسعه از سازمان صنعت معدن تجارت خراسان رضوی شدیم و همچنین واحد تحقیق و توسعه ما عضو پارک علم و فناروی شده که تحقیقات ما به صورت هدفمند شروع شده است که به زودی محصول جدید ما با نام سنگ اسلبکو ایناب تولید خواهد شد.

سنگ اسلبکو ایناب چیست و چه مزیتهایی دارد؟

با توجه به انتقادهایی که بعضی ها به معماری های غربی داشتند و از سویی محصول جایگزینی که جوابگوی نیاز و سرعت امروزی باشد در کشور وجود نداشت ما تصمیم گرفتیم محصولی کاملا ایرانی با معماری ایرانی اسلامی و مدرن با کیفیت عالی و سرعت نصب بالا تولید کنیم .

این سنگ با قابلیت های فراوان می تواند جوابگوی تمام نیازهای کارفرمایان و معمارانی باشد که می خواهند مطابق با تکنولوژی روز دنیا نظر سلایق مختلف را جلب کنند.

از مزیت های این سنگ می توان به مقاومت بسیار فوق العاده در مقابل ضربه و شکست ، مقاومت بالا در برابر شرایط سخت جوی و اشعه ی خورشید ، تنوع در طرح ، رنگ ، اندازه و نصب سریع و آسان اشاره کرد..

چند نفر در شرکت شما مشغول به کار هستند؟

حدود 50 نفر به صورت مستقیم و 250 نفر به صورت غیر مستقیم در مجموعه ما شاغل هستند که به زودی با تولید محصول جدید بیشترنیز خواهدشد.

شما به عنوان کسی که حدود ده سال در زمینه نمای ساختمان فعالیت دارید مهم ترین چالش های این حرفه راچه می دانید؟

به نظر من نمای آلومینیوم کامپوزیت یکی از بهترین نماهای موجود در دنیا تا اکنون بوده ولی تولید محصولات بی کیفیت و اجرای های بی کیفیت و طرح های ضعیف آسیب جدی به این صنعت زده که متاسفانه تقاضای این محصول رو به کاهش است.

متاسفانه به جای این که رقابت بر سر کیفیت باشد بر سر قیمت است و مسلما برای کاهش قیمت باید کیفیت را فدا کرد. که این خودش باعث می شود سفره ی این صنعت روز به روز کوچک تر شود.

همچنین ورود افراد سودجو و غیر حرفه ای به این صنعت  باعث شده وجه اجتماعی و حرفه ای مجریان اصلی این کسب و کار را خدشه دار کند.

پیشنهاد شما برای رفع مشکلات فوق چیست؟

به نظر من باید یک شرکت هلدینگی توسط تولید کنندگان، بازرگانان و صاحبان برند  این محصول در کشور  ایجاد شود.

این شرکت از سویی می تواند به صورت انبوه کل مواد اولیه مصرفی همه تولید کنندگان کشور  را با قیمت تمام شده کمتر تامین نماید و از سویی در ایجاد نظم در کیفیت ، قیمت گذاری و فروش به آنها کمک نماید.

همچنین به منظور بالا بردن کیفیت این صنعت و جلب نظر مشتریان برای نصب ورق کامپوزیت استاندارد هایی تدوین و برای نصاب ها و مجریان  دوره های آموزشی برگزار نماید و گواهی نامه های اجرای نمای کامپوزیت برای افراد واجد شرایط صادر نماید.

تولید کنندگان نیز فقط به پروژه هایی که توسط افراد صلاحیت دار اجرا شده باشد ضمانت نامه ارائه نماید.

این شرکت قطعا مزیت ها و برکات  زیادی برای همه افرادی که با این صنعت سر و کار دارند خواهند داشت و سود حاصله نیز بین سهام داران به تناسب تقسیم خواهد شد.

صحبت پایانی اگر دارید بفرمایید.

اقدام ایران نما کار با هدف ایجاد یک پایگاه خبری و علمی و تجربی برای نماکاران کشور و ایجاد اتحاد بین آنها واقعا ستودنی است و اگر همه بزرگوران حمایت کنند می تواند کمک بزرگی به صنعت نما و اقتصاد مقاومتی کشور نماید.

همچنین از همه دست اندرکاران تقاضا می کنم به جای رقابت های نادرست بهتر است با کمک هم بازارها صنعت نما را توسعه دهیم و وارد بازارهای جهانی شویم.

 

 

 برای بازدید سایت ایران نما کار روی عکس زیرکلیک کنید.

مصاحبه علی معقولی مدیر عامل گروه ایناب با سایت ایران نما کار
مصاحبه علی معقولی مدیر عامل گروه ایناب با سایت ایران نما کار