ورق کامپوزیت چیست | انتخاب ورق کامپوزیت

انواع ورق های کامپوزیت

گروه ایناب پس از ده سال سابقه در طراحی ، اجرا و تهیه ورق های کامپوزیت و همکاری با اکثر کارخانه ها و بازرگانی ها در این زمینه، می تواند انواع ورق های کامپوزیت را با برندهای مختلف با کمترین قیمت و بدون واسطه ارائه نماید.

موارد مهم درانتخاب ورق کامپوزیت  نما

امروزه ورق های کامپوزیت با توجه به کاربردهای مختلف با مشخصات فنی مختلفی تولید و عرضه می شود که در اینجا مختصر توضیحی در مورد آیتم های مهم انتخاب ورق کامپوزیت می پردازیم.

ضخامت کلی

ضخامت کلی ورق های نما باید 4 میلیمتر باشد و اغلب تولید کنندگان نیز این ضخامت را تولید و عرضه می کنند.

ضخامت لایه های آلومینیوم

یکی از تاثیر گذارترین موارد به کیفیت و قیمت ورق های کامپوزیت نما ضخامت آلومینیوم می باشد. سال های اول که ورق کامپوزیت توسط کمپانی های بزرگ تولید و عرضه شد ضخامت لایه های آلومینیوم 5 دهم میلیمتر بود ولی با افزایش تولید کنندگان و رقابتی شدن این محصول و تقاضای محصولات ارزان توسط برخی مشتریان باعث شده برخی تولید کنندگان با ضخامت های 2 دهم و حتی کمتر نیز تولید کنند و برخی شرکتها نیز جهت پاسخ گویی به تمام نیازها ضخامتهای مختلف را نیز تولید می نمایند.

از انجایی در ظاهر ضخامت لایه های آلومینیوم دیده نمی شود متاسفانه برخی از این موضوع سو استفاده کرده و ورق هایی با لایه های آلومینیوم بسیار پایین را به ضخامت کلی 4 میلیمتر به جای ورق های معمولی به فروش می رسانند.

مواد بین لایه های آلومینیوم

ابتدای به وجود آمدن صنعت ورق کامپوزیت  کلیه تولید کنندگان ورق کامپوزیت را با  مواد معدنی نسور تولید می کردند که مقاوم در برابر حریق بود. که رفته رفته به دلیل اقتصادی کردن این محصول  برخی شرکتها اقدام به تولید با مواد پلی اتیلین معمولی و حتی بازیافتی کردند که شاهد حوادث گوناگون آتش سوزی در نمای ساختمانها بوده ایم.

پیشنهاد میکنم مقاله ی همه چیز در مورد نمای کامپوزیت رو هم مطالعه بفرمایید.

ورق کامپوزیت | انواع ورق کامپوزیت
ورق کامپوزیت | انواع ورق کامپوزیت

انتخاب ورق کامپوزیت از نظر مقاومت در حریق

ورق های معمولی با مواد پلی اتیلین

در تولید این ورق ها از مواد پلی اتیلین استفاده می شود که طبیعتا هیچ مقاومتی در برابر آتش ندارد. ولی به دلیل اقتصادی بودن مصرف زیادی دارد.

ورق های کند سوز

این نوع ورق ها به دلیل استفاده از ترکیبات خاص در پلی اتیلین مصرفی در برابر آتش کمی از خود مقاومت نشان داده و از گسترش آتش جلوگیری می کند.

ورق های نسوز

این نوع ورق ها به دلیل استفاده از مواد معدنی به جای مواد پلی اتیلن در مقابل آتش کاملا مقاوم می باشند و از نظر قیمتی نیز بالاتر از سایر ورق های می باشند.

ورق کامپوزیت | انواع ورق کامپوزیت
ورق کامپوزیت | انواع ورق کامپوزیت

انتخاب ورق کامپوزیت از نظر نوع پوشش رنگ

با توجه با اهمیت نما در ساختمان و مشکلات دسترسی به نما ، کیفیت و ماندگاری رنگ در نمای ساختمان بسیار اهمیت دارد. پوشش رنگ ها نیز در ورق های کامپوزیت مختلف می باشد.

پوشش رنگ ورق های کامپوزیت

پوشش رنگ در ورق های کامپوزیت یکی از مهم ترین آیتم های انتخاب می باشد، که در ورق های آشاکوباند  از دو تکنولوژی pvdf و feve استفاده شده است.

پوشش PVDF 

پوشش( PVDF فلوئور-کربن) متشکل از رزین فلوئورکربن، رنگدانه و حلال استر، که تحت حرارت زیاد، رنگ به حالت جامد درآمده تا  با مقاومت بسیار بالا در برابر هوا خشک کند. این تکنولوژی سالهااست که مورد استفاده در ورق های کامپوزیت قرار گرفته است.

پوشش FEVE

یکی از جدیدترین فناوریهای رنگ F.E.V.E( flouro ethylene vinyl ether ) می باشد که در این تکنولوژی هسته پلی اورتان و پوشش رویه پلیمر فلوئور باعث سطحی براق و از زیبایی و مقاومت بسیار بالایی  دارد.

پلی استر

ساده ترین  و ارزان ترین نوع پوشش رنگ روی ورق آلومینوم می باشد در این روش رنگ بدون هیچ لایه محافظی روی لایه آلومنیوم اجرا می شود.این نوع ورق در مقابل شرایط  سخت جوی واشعه  نور خورشید آسیب پذیر می باشد بنابراین بهتر است از این نوع پوشش رنگ  در محیط های بسته مانند دکوراسیون داخلی و نمای داخلی استفاده شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره 05191007707 و یا 09913377500 و 09913367500 تماس بگیرید.
همچنین می توانید از طریق تلگرام و واتساپ با همین شماره ارتباط برقرار کنید.
همکاری-با-ایناب
همکاری-با-ایناب
چرا ایناب
چرا ایناب

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *