نمای جی اف ار سی GFRC یا جی ار سی GRC چیست؟ ؛ کاربرد و مزایا و معایب

جی اف ار سی gfrc چیست - جی ار سی grc چیست

عناوین مطالب این مقاله؛ روی عنوان مدنظرتون کلیک کنید:

در این مقاله توضیحات کاملی در مورد جی اف ار سی gfrc یا جی ار سی grc ارئه شده است. اگر با این متریال آشنایی ندارید توصیه میکنم حتما این مقاله را با دقت مطالعه نمایید. همچنین در این مقاله با پنل های نمای GFRC جی اف ار سی ایناب (یکی از تولیدکنندگان gfrc در کشور) و تفاوت این پنل ها با سایر پنل های جی اف ار سی GFRC موجود در بازار آشنا می شوید. 

جی اف آر سی GFRC چیست؟ جی آر سی GRC چیست؟

GFRC مخفف عبارت “Glass Fiber Reinforced Concrete” به معنای بتن تقویت شده با الیاف شیشه می باشد. همانطور که از اسم این بتن پیداست، این بتن توسط الیاف شیشه مسلح شده و الیاف شیشه وظیفه تقویت مقاومت کششی و خمشی بتن را بر عهده دارد. بتن GFRC مقاومت کششی و خمشی بسیار بالایی در تست ها و آزمایشات انجام شده داشته است. از آنجایی که الیاف شیشه بر خلاف میلگرد در تمامی سطح بتن به صورت یکنواخت پخش می شود از به وجود امدن ترک های سطحی و ریزترک ها نیز جلوگیری می کند. 

نمای gfrc پروژه ادیما شهر نور توسط گروه ایناب
اجرای جی اف ار سی پروژه ادیما شهر نور-مازندران اجرا شده توسط گروه ایناب
نمای gfrc پروژه ادیما شهر نور توسط گروه ایناب
اجرای نمای جی اف ار سی پروژه ادیما شهر نور-مازندران اجرا شده توسط گروه ایناب

با ما در اینستاگرام همراه باشید

مواد تشکیل‌دهنده بتن جی آر سی gfrc/grc – طرح اختلاط بتن جی اف آر سی gfrc

مواد تشکیل دهنده بتن جی ار سی grc سیمان پرتلند، آب، ماسه سیلیس، الیاف شیشه AR، فوق روان کننده و پلی کیور می باشند. از مواد با طرح اختلاط های مختلفی با هم ترکیب می شوند و هر طرح اختلاط هدف های خاص خود را دنبال خواهد کرد. به عنوان مثال طرح اختلاط ساخت بتن جی اف ار سی GFRC یا همان جی ار سی GRC برای شهر مشهد با شهرهای شمالی یا جنوبی کشور کاملا متفاوت خواهد بود. شرایط آب و هوایی، مقاومت مورد نیاز، نوع پنل، روش تولید و…. از مواردی هستند که در ساخت و تولید بتن جی ار سی GRC به صورت مستقیم بر روی طرح اختلاط این بتن تأثیر می گذارند.

فرمولاسیون بتن جی ار سی - جی اف ار سی GFRC
فرمولاسیون بتن GFRC طبق استاندارد 17817

دو نمونه طرح اختلاط بتن GFRC برای تولید به روش اسپری یا پاششی (Hand Spray)

لایه رویه یا لایه سطحی (Face Coat)

مقدار (kg) مواد اولیه
8.4 Portland (Type 1)
2 Alto-Pozz
10.43 Silica Sand (#40-50 sieve)
2.7-2.9 Water
1 KongKrete™ Liquid Acrylic Polymer
85 g PVA Fibers 8mm (optional)
23-42 mL Optimum 380 superplasticizer
5-10 mL C-64 Defoaming & Densifying admixture

لایه نگهدارنده یا پشتی (Backer Coat)

مقدار (kg)  مواد اولیه
8.4 Portland (Type 1)
2 Alto-Pozz
10.4 Silica Sand (#40-50 sieve)
2.7-2.9 Water
1 KongKrete™ Liquid Acrylic Polymer
1.18  AR glass fibers (Add last after mixed)
23-42 mL Optimum 380 superplasticizer
5-10 mL C-64 Defoaming & Densifying admixture
نمای جی ار سی - نمای حی اف آر سی - نمای ساختمان کیش
نمای برج مسکونی شاراکس جزیره کیش
جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره 05191007707 و یا 09913377500 تماس بگیرید.
همچنین می توانید از طریق تلگرام و واتساپ با همین شماره ارتباط برقرار کنید.

پنل های جی اف ار سی gfrc ایناب

مجموعه ایناب در حال حاضر بیش از 50 قالب آماده با طرح ها و ابعاد مختلف از 25*25 سانتی متر تا 220*220 سانتی متر را در خط تولید خود دارد و بدون نیاز به قالب سازی جدید به سرعت می تواند نیاز مشتریان خود را برطرف نماید. یکی هزینه های اساسی نمای جی ار سی GRC قالب سازی و تولید قالب برای تولید هست که مجموعه ایناب با افزایش تعداد قالب های خود توانسته است نیاز بسیاری از مشتریان را برطرف کرده و هزینه قالب سازی مشتریان را به صفر برساند.

جهت مشاهده کامل پنل ها و اطلاعات کامل در مورد این پنل ها مقاله پنل های gfrcایناب را مطالعه کنید.

تعدادی از پنل های GFRC ایناب!

نمای جی ار سی grc برج آپاسای مشهد
نمای جی ار سی grc برج آپاسای مشهد

پوشش رنگ در بتن جی اف ار سی gfrc

پنل های جی اف ار سی gfrc با رنگ (رنگدانه صنعتی، پیگمنت) و بافتی یکپارچه ساخته می شوند، بنابراین در اکثر موارد بعد از تولید نیازی به هیچ نوع پوششی ندارند. در هر حال در پروژه هایی که رنگ های خاص مورد نیاز است، می توان پنل ها را به صورت پوششی رنگ آمیزی کرد و یا اینکه در بتن در زمان تولید پنل ها از پیگمنت (رنگدانه) مورد نیاز استفاده کرد. مسلما کیفیت رنگی که پیگمنت ها به پنل های جی اف ار سی می دهند بسیار بهتر از رنگ های پوششی است.

روش های تولید جی اف ار سی gfrc یا جی ار سی grc

بتن جی ار سی grc با توجه به امکانات تولید کننده و البته با توجه به طرح و ابعاد پنل، روش های متفاوتی برای تولید دارد.به عنوان مثال پنل های با ابعاد بزرگ و یا طرح های خاص را نمی توان به روش پریمیکس تولید کرد و یا برای تولید قطعات کوچک و طرح های معمولی و ساده استفاده از روش هنداسپری توجیه ندارد. در ادامه روش های تولید جی ار سی grc شرح داده شده است.

تولید جی ار سی grc به روش پریمیکس

در تولید جی ار سی grc به روش پریمیکس، مخلوط بتن در میکسر در دسترس آماده می شود. بعد از آن مخلوط بتن به روش های مختلف دستی و اتوماتیک به قالب های مورد نظر تزریق می شود. بعد از تزریق بتن به قالب، هوای موجود در بتن تزریق شده خارج می گردد و سپس به محل مخصوص انتقال داده می شوند تا بتن به گیرش اولیه برسد.

بعد از گیرش اولیه و حدود 24 ساعت پنل ها از قالب ها خارج می شوند و به روش های مختلفی وارد مرحله عمل آوری می شوند. در نهایت بعد از اتمام مرحله عمل آوری، تایل ها و قطعات پیش ساخته جی اف ار سی gfrc بسته بندنی شده و برای ارسال به محل پروژه آماده می شوند.

نکات مهم در روش پریمیکس

  • محدودیت در تولید قطعات خاص با ابعاد بزرگ
  • امکان تولید قطعات جی ار سی GRC فلت 
  • هزینه تولید پایین تر نسبت به روش اسپری
  • سرعت تولید بالا 
  • محدودیت در ضخامت پنل ها
  • امکان استفاده از پیگمنت جهت تولید قطعات رنگی 
  • سطح نهایی پنل های تولید شده شفاف و براق 
تولید GFRC به روش پریمیکس - جی اف ار سی
تولید GFRC – روش پریمیکس Premix
تولید GRC به روش اسپری جی ار سی
تولید GFRC به روش اسپری – hand spray

تولید جی ار سی grc به روش پاششی یا هنداسپری (hand spray)

تولید جی اف ار سی gfrc به روش هنداسپری کاملا با روش پریمیکس متفاوت هست و به عنوان اصلی ترین روش تولید جی ار سی grc شناخته می شود. به صورت کلی در این روش بتن با استفاده از تفنگ های پاشش (gun spray) در لایه های مختلف تا رسیدن به ضخامت مدنظر به صورت شات اجرا و اسپری می شود. 

در این روش بتن و مخلوطی که در لایه اول اجرا شود با سایر لایه ها متفاوت هست تا سطح نهایی پنل کیفیت و ظاهر قابل قبولی داشته باشد. بعد از اجرای هر لایه و قبل از اجرای لایه ی بعدی باید عمل هواگیری که معمولا با استفاده از غلتک های دستی انجام می شود، صورت بگیرد. این لایه ها تا زمانی اضافه می شوند که پنل و قطعه پیش ساخته به ضخامت مورد نظر رسیده باشد.

نکات مهم تولید GFRC به روش اسپری

  • عدم محدودیت در تولید
  • امکان تولید قطعات خم و شکل های خاص
  • نیاز به رنگ آمیزی پوششی 
  • هزینه تولید بالا 
  • سرعت تولید نسبتا پایین
  • امکان تولید قطعات بزرگ و  لارج پنل ها

مقایسه بتن پیش ساخته gfrc با سایر بتن های پیش ساخته

جی ار سی grc متریالی با الاستیک بالاتر و متراکم تر نسبت به بتن های پیش ساخته است. نسب سیمان به ماسه برای جی ار سی grc 1:1 است در صورتی در بتن های دیگر 1:6 می باشد. افزودن الیاف شیشه باعث بالاتر رفتن مقاومت خمشی و ضربه ای و کاهش نفوذ پذیری بتن جی اف ار سی gfrc در برابر آب و هوا نسبت بتن معمولی می شود.

جی اف ار سی gfrc یک کرتین وال به تمام معنا برای روکش خارجی ساختمان است. جایی که نیاز است پنل های پیش ساخته به عنوان پشتیبان برای سازه ساختمان ها عمل کنند، پنل های پیش ساخته جی اف ار سی gfrc گزینه بهتری هستند.

نمای جی ار سی | شورای شهر قدس تهران
تایل مشبک جی ار سی طرح شمسه – ساختمان شورای شهر – شهر قدس تهران

مشخصات فنی GFRC – GRC

همانظورکه احتمالا تا الان متوجه شدید GFRC یک متریال کاملا سفارشی است که طبق نیاز هر پروژه طراحی و تولید و اجرا می شود. در رابطه با مشخصات فنی و عملکردی جی ار سی نیز می توان طرح اختلاط هایی طراحی کرد که از نظر عملکردی مطابق خواسته ها و انتظارات باشد. در ادامه چند اسکرین شات از استاندارد 17817 سازمان ملی استاندارد را مشاهده می کنید که مشخصات عمومی جی اف ار سی GFRC را در قالب یک جدول بررسی کرده و عملکرد جی ار سی را به طور عمومی نمایش داده است.

مشخصات فنی بتن GFRC جی اف ار سی
مشخصات فنی جی اف ار سی GFRC مطابق استاندارد ملی 17817

مزایای بتن جی اف ار سی gfrc / grc

  •  امکان تولید قطعات مشبک و خاص با ابعاد دلخواه

یکی از دغدغه‌های معماران و طراحان خلاق، اجرایی شدن طرح‌هایشان است. چون خیلی از طرح‌ها با مصالح و متریال های دیگر قابل اجرا نیست؛  اما با نمای جی ار سی تقریباً هیچ‌گونه محدودیتی در تولید قطعات ازنظر طرح، نقش، اندازه و رنگ وجود ندارد.  امکان تولید قطعات مشبک و نقش برجسته و باکس‌های بزرگ نیز با نمای جی ار سی gfrc | grc امکان‌پذیر است.

تایل جی ار سی grc - جی اف ار سی gfrc
نمای جی اف ار سی gfrc بدون محدودیت در طرح طرح و اجرا
  • ارزش‌آفرینی برای ساختمان

همان‌طور که کالاهای برند و مارک‌دار برای مشتریان خود اعتبار ایجاد می‌کنند، یک ساختمان با نمای متفاوت و خاص هم می‌تواند چند برابر برای مالکان و ساکنان خود ایجاد ارزش و اعتبار نماید.  نمای ساختمان اولین تصویری است که از هر ساختمان در ذهن‌ها باقی می‌ماند.  نمای جی اف ار سی gfrc / grc می‌تواند برای مالکان، مجریان، طراحان و ساکنان آن ارزش و اعتبار ایجاد نماید.

  •  مقاومت در برابر تنش و ضربه

وجود الیاف شیشه در نمای جی اف ار سی gfrc | grc باعث شده این محصول در برابر ضربه و تنش بسیار مقاوم باشد که این‌یکی از برترین مزیت‌های نمای gfrc هست.

  • مقاوم در برابر زلزله

کشور ما زلزله‌خیز است و هرلحظه باید آمادگی کافی در برابر زلزله را داشته باشیم. از آنجایی نمای جی اف را سی gfrc | grc در برابر ضربه و تنش مقاوم هست و نصب آن نیز به‌صورت خشک انجام  می‌گردد، کاملاً در برابر زلزله مقاوم می‌باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره 05191007707 و یا 09913377500 تماس بگیرید.
همچنین می توانید از طریق تلگرام و واتساپ با همین شماره ارتباط برقرار کنید.
  • سرعت در اجرا

توجیه اقتصادی یکی از مهم‌ترین آیتم‌ها برای ساخت هر ساختمان هست.  زمان ساخت می‌تواند تأثیرات زیادی در هزینه‌های ساخت یک پروژه ساختمانی بگذارد. نمای جی اف ار سی یک نمای پیش‌ساخته است که اجرای آن بسیار سریع‌تر و ایمن‌تر از سایر نماها هست.

  • سبک‌ سازی ساختمان

همه طراحان و مهندسین در انتخاب متریال ها به مقوله سبک‌سازی اهمیت می‌دهند.  از آنجایی که روش نصب جی اف را سی بدون ملات و به‌صورت خشک هست، وزن کلی نما نسبت به خیلی از متریال های نما کاهش می‌یابد.

  •  مقاوم در یخبندان و شرایط سخت جوی

نمای جی اف ار سی gfrc – grc به دلیل جذب آب پایین و مقاوم بودن بافت مولکولی آن در يخبندان و سرماهای بسیار شدید نیز مقاوم هست.

کلینیک فوق تخصصی دریا بوشهر - ترکیب نمای جی ار سی grc و بتن اکسپوز
ترکیب نمای جی ار سی grc و بتن اکسپوز بوشهر
  • مقاومت در برابر حریق

انتخاب متریال های ضد حریق نمای ساختمان تبدیل به یک اجبار شده است.  چون حوادث زیادی به دلیل حریق در نمای ساختمان اتفاق افتاده است.  نمای جی اف ار سی به دلیل این که پایه اصلی آن سنگ هست، کاملاً در برابر حریق مقاوم می باشد.

  •  تعمیر و تغییر آسان

در صورتی که به هر دلیلی نیاز به تعمیر و تغییر قطعات در نما باشد، به دلیل این‌که به‌صورت خشک نصب‌شده، به‌راحتی این کار در نمای جی اف را سی gfrc / grc انجام می‌گردد.

تعدادی طراحی نما با استفاده از grc / gfrc

روش نصب و اجرای جی اف ار سی gfrc / grc

نصب نمای جی اف را سی gfrc – grc به‌صورت خشک انجام می‌گردد. در روش خشک نمای ساختمان از دو بخش اصلی زیرسازی و نما تشکیل می شود. در نمای جی اف ار سی gfrc نیز ابتدا باید زیرسازی نما طبق نقشه های نما انجام شود و سپس تایل ها و قطعات جی ار سی grc بر روی زیرسازی انجام شده به روش طراحی شده نصب و اجرا شوند.

روش نصب و اجرای تایل های جی ار سی grc در نما در هر پروژه می تواند با توجه به نیاز و درخواست پروژه متفاوت باشد. ما در ایناب برای بالا بردن ایمنی نما و همچنین سرعت نصب و البته کاهش هزینه های نصب پنل های grc روشی با الهام از تجریه 15+ ساله خود در زمینه طراحی و اجرای نماهای نوین ساختمان طراحی و اجرا کردیم.

اجرای نمای جی اف ار سی gfrc به روش اختصاصی ایناب

همانطور که اشاره شد ما در ایناب روش نصبی اختصاصی برای تایل های جی ار سی grc طراحی و اجرا کردیم. در این روش تایل های جی ار سی grc با تعدادی اسکوپ های فلزی مخصوص با سرعت بالا به زیرسازی نما متصل می شود. جایگذاری اسکوپ ها در پنل ها به گونه ای انجام شده است که مقاومت بسیار بالایی در برابر زلزله، لرزش، تنش های مختلف سازه و… دارد و به هیچ عنوان پنل ها از نمای ساختمان جدا نشود. 

نحوه نصب تایل های بتن جی اف ار سی gfrc در نما
زیرسازی و نصب نمای جی اف ار سی gfrc – ساختمان شرکت برق مانا مشهد

از مهمترین مزایای روش نصب ایناب می توان به ایمنی بسیار بالا، سرعت اجرای بالا، کاهش هزینه های نصب و اجرا، تعمیر و تعویض آسان و سریع پنل ها، نصب راحت تر، معمولا بدون نیاز به جرثقیل، بدون نیاز به دسترسی به پشت نما و جلوگیری از پیش آمدگی نمای ساختمان جهت نصب پنل ها از پشت اشاره کرد.

قیمت نمای جی اف ارسی gfrc – grc

بعد از دانستن همه اطلاعات جی اف آر سی، مهم است قیمت آن را نیز بدانیم. تا مقایسه‌ای داشته باشیم با سایر متریال ها و بتوانیم بهترین انتخاب را داشته باشیم. اما متأسفانه نمای جی اف آر سی یک نمای خاص و سفارشی است که نمی‌توان بدون داشتن اطلاعات کامل قیمت مشخصی ارائه کرد. به همین دلیل در اینجا هزینه‌های حدودی برای اجرای نمای جی اف آر سی اعلام می‌گردد. 

هزینه های تقریبی نمای جی اف ار سی gfrc – grc – آپدیت  1402

  1. قیمت تایل های جی ار سی به توجه به نوع طرح، انداره قطعات، روش تولید، حجم پروژه، کیفیت قطعات و … از متری حدود 880 هزار تومان شروع می گردد و تا متری 3.500.000+تومان می‌تواند باشد.
  2. برای نصب جی ار سی نیاز به قوطی فلزی می‌باشد که این مورد هم با توجه به موارد ذکرشده از متری 180 هزار تومان شروع می‌شود تا متری 400 هزار تومان می‌تواند باشد.
  3. اجرت نصب قطعات جی اف ار سی gfrc | grc نیز با توجه به مواد فوق از متری 350 هزار تومان شروع می‌شود که در برخی پروژه‌ها تا متری 600 هزار تومان نیز می‌باشد.
  4. مواد فوق فقط سه آیتم اصلی نمای جی اف آر سی gfrc | grc می‌باشد. هزینه‌های طراحی و نقشه‌کشی، حمل‌ و نقل، پرت مصالح، سود شرکت مجری نیز به هزینه‌های فوق اضافه می‌گردد.

درنتیجه قیمت تمام‌شده یک مترمربع نمای جی را سی gfrc | grc باکیفیت و استاندار از متری حدوداً 1.500.000تومان شروع می‌شود و تا متری 3+ میلیون تومان می‌تواند باشد. البته این قیمت تمام شده نمای جی ار سی می باشد.

نمای جی اف ار سی gfrc
تایل مشبک جی ار سی grc

مقايسه قيمت ها

اگر می خواهید مقایسه کنید با سایر نماها حتما هزینه های اضافه سایر نماها را در نظر داشته باشید.  مثلا در نمای کامپوزیت حدود 20 تا 30 درصد متراژ کار به دلیل اورلب ها و باکس های متراژ نما افزوده می شود که این باعث افزایش قیمت کلی آن می گردد. یا در نمای کلاسیک متراژ تمام شده سنگ از سطح نما معمولا خیلی بیشتر می شود که خیلی از افراد در برآوردهای اولیه محاسبه نمی کنند.

نماهای ترکیبی با نمای جی ار سی GFRC – GRC

انسانهای پیشرو همیشه علاقمند هستند از جدیدترین فناوریهای استفاده کنند. اما قیمت تمام شده هر کاری یکی از اولویتهای انتخاب آن می باشد. اگر شما هم تمایل دارید با هزینه های کم نمایی بروز و خاص داشته باشد، می توانید از نماهای ترکیبی با نمای GFRC استفاده کنید.  یکی از مزایای نمای GFRC این است که به راحتی می تواند با سایر نماهای ترکیب شود. با ترکیب نمای جی ار سی با نماهای دیگر می توانید طرحی منحصر به فرد و خاص داشته باشید و قیمت تمام شده نمای شما نیز افزایش چشمگیری نداشته باشد.

نمای جی اف ار سی gfrc ایناب طرح مهراز استفاده شده در بالکن
بالکن با نمای مشبک در کیش با طرح مهراز gfrc ایناب
نمای ساختمان شرکت بیمه ایران - ارومیه - GFRC - جی اف ار سی
نمای ساختمان شرکت بیمه ایران – ارومیه – GFRC – جی اف ار سی
نمای جی ار سی - نمای جی اف آر سی
اجرای پنل طرح آپاسای ایناب
نمای جی ار سی - جی اف آر سی چیست
قطعات جی اف آر سی نما
نمایGFRC - GFRC - GRC
اجرای پنل آپاسای ایناب
نمای جی ار سی - نمای ساختمان
پنل طرح آپاسای ایناب
نمای جی اف ار سی gfrc - تهران - پنل هارمونی 50*100
نمای جی اف ارسی gfrc – ساختمان مسکونی تهران
نمای جی اف ار سی gfrc بانک ملی بهبهان - اهواز
نمای جی ار سی grc بانک ملی بهبهان – طرح شمسه ایناب
جی ار سی چیست
قطعات سفارشی GFRC ایناب
نمای جی اف ار سی gfrc
نمای grc – ساختمان مسکونی مشهد
نمای جی ار سی تهران - GFRC
اجرای نمای جی ار سی – تهران
نمای جی اف ار سی gfrc در رستوران
نمای gfrc رستوران خاطره عنبران مشهد
GFRC - GRC
پنل جی اف آر سی طرح دژان

 

 

 

نمای gfrc - پنل طرح شمسه ایناب
نمای جی اف آر سی gfrc ترکیبی با نمای کامپوزیت – نیشابور
پنل جی اف ار سی طرح آجر - بتن gfrc طرح آجر
تایل جی اف ار سی gfrc طرح آجر – بیرجند
جی اف آر سی - نمای جی ار سی
شاهکار ناب با GFRC ایناب
نمای جی اف آر سی - GFRC
نمای جی اف آر سی کریدور ارتباطی ابوموسی
GRC- جی ار سی
نمای کریدور ارتباطی ابوموسی
نمای ساختمان جی اف آر سی
نمای جی ار سی طرح آجری
نمای جی اف آر سی - نمای ساختمان
نمای جی اف آر سی – GFRC

کاربرد نمای جی ار سی GRC

  • استفاده در نمای ساختمان های تجاری
  • استفاده در نمای برج
  • استفاده در نمای ساختمان‌های مسکونی
  • استفاده در نمای ساختمان‌های اداری
  • استفاده در ساختمان ها و مکانهای مذهبی و مساجد.
  • همچنین از نمای جی ار سی می توان در بدنه ایستگاهای مترو، تونل ها، پارکینگ ها و… استفاده نمود.
گروه ایناب پس از ده سال سابقه در طراحی و اجرای نمای ساختمان و 7 سال سابقه تولید سنگ‌های صنعتی، تولید قطعات جی ار سی gfrc – grc را با استاندارهای جهانی در دستور کار خود قرار داده و امروزه یکی از برترین شرکت‌های تولید نمای جی ار سی gfrc – grc در کشور می باشد.
نمای جی ار سی grc ساختمان پتروشیمی ماهشهر
نمای gfrc پتروشیمی ماهشهر

استاندارد های بتن جی ار سی GRC – جی اف ار سی GFRC

برای تولید و طراحی طرح اختلاط بتن های الیافی مثل جی ار سی به صورت دقیق و مشخص استاندارد خاصی وجود ندارد. ترکیبات و طرح اختلاط های مختلف با تست ها و آزمایشات مختلف به دست خواهد آمد. استانداردهایی که با توجه به تجارت و عملکردهای بتن جی ار سی و همچنین روش های استانداردی که برای انجام آزمایشات لازم بر روی این بتن، (هر استانداردی که در آن اسمی از بتن تقویت شده با الیاف شیشه برده شده است.) تدوین شده اند را می توانید از بخش زیر دانلود و مطالعه نمایید.

باکس دانلود:

  1. استاندارد 17817 – فرآورده های بتنی پیش ساخته – طبقه بندی عملکرد بتن تقویت شده با الیاف شیشه ای GFRC
  2. استاندارد 16385 – بتن مسلح شده با الیاف شیشه GFRC – تعیین درصد الیاف شیشه به روش شستن – روش آزمون
  3. استاندارد 18882 – آماده سازی قطعات آزمون های خمش و شستشو برای بتن تقویت شده با الیاف شیشه – آیین کار
  4. استاندارد 17540 – الیاف شیشه ای مقاوم در برابر قلیا برای بتن تقویت شده با الیاف شیشه ای و بتن تقویت شده با الیاف و سیمان – ویژگی ها
  5. استاندارد 16993 – انجام آزمون های کششی بر روی بالشتک های اتصال بتن تقویت شده با الیاف شیشه ای – روش آزمون
  6. استاندارد 19241 – خواص خمشی مقطع نازک بتن تقویت شده با الیاف شیشه

تعدادی از طرح ها و پروژه های اجرا شده با تایل های GFRC

مشاهده پروژه های اجرایی ایناب

 

نظر سنجی

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره 05191007707 و یا 09913377500 تماس بگیرید.
همچنین می توانید از طریق تلگرام و واتساپ با همین شماره ارتباط برقرار کنید.
همکاری با ایناب
همکاری با ایناب
چرا ایناب
چرا ایناب

66 دیدگاه برای “نمای جی اف ار سی GFRC یا جی ار سی GRC چیست؟ ؛ کاربرد و مزایا و معایب

  1. admin گفته:

    سلام
    لطفا ابجکتها و کاتالوگ را هم برای دانلود در وب سایت قرار دهید.

  2. ناصر شجاعی گفته:

    سلام وقت بخیر. جی ار سی از چی ساخته شده ؟ سنگ مصنوعی یعنی چی ؟

    • محمد اسلام دوست گفته:

      سلام وقت شما هم بخیر
      خیلی ساده بخوایم جی ار سی رو تعریف کنیم، جی ار سی در واقع بتن تقویت شده الیاف شیشه هست. حالا علاوه بر الیاف شیشه از یک سری مواد افزودنی نیز در ترکیب و طرح اختلاط این بتن الیافی استفاده می شود.

    • محمد اسلام دوست گفته:

      سلام وقتتون بخیر
      بله جی ار سی در رنگ های سفارشی قابل تولید است.
      البته از اونجایی که پیگمنت های معدنی با کیفیت بالا خیلی سخت پیدا می شوند، توصیه می شود پنل های جی ار سی را بعد از نصب با رنگ های مخصوص نما به رنگ دلخواه، رنگ آمیزی کنید.

    • محمد اسلام دوست گفته:

      سلام مرسی، وقتتون بخیر
      بله کلا جی اف ار سی gfrc متریالی کاملا سفارشی در طرح و شکل و ابعاد و رنگ هست. هر پنلی در هر شکلی و اندازه ای به صورت سفارشی قابل تولید هست.

      • محمد اسلام دوست گفته:

        سلام
        جی ار سی grc تقریبا محدودیتی در تولید رنگ مورد نظر شما نداره هر پنلی با هر رنگی که در نظر داشته باشید قابل تولید هست.
        اما پیشنهاد میشه از رنگ های معرفی شده توسط کارشناسان فروش ایناب استفاده کنید که بهترین عملکرد و کارایی را براتون داشته باشن

  3. فاطمه سلیمانی گفته:

    استحکام سنگ چقدره ؟ چون مشبک هست آیا امکان شکستن داره؟

    • محمد اسلام دوست گفته:

      سلام
      جی اف ار سی gfrc یک نوع بتن الیافی هست که به دلیل وجود الیاف شیشه در این بتن مقاومت خمشی و فشاری و استحکام خیلی بالایی داره، همچنین گروه ایناب در پنل های جی ار سی خود از شبکه مش فلزی هم استفاده می کند که مقاومت و دوام پنل ها را به شدت بالاتر برده است.
      آزمایش های کارگاهی انجام شده بر روی پنل های جی ار سی ایناب را در آپارات ایناب می توانید مشاهده نمایید:
      https://www.aparat.com/inabco.ir/videos

  4. مسلم قاجاری گفته:

    روش اتصال اسکوپ ها به پنل متصل چطوریه ؟ امکان جدا شدنشون هست؟ این پنل ها امنیت دارند که در ارتفاع اجرا بشن؟

    • محمد اسلام دوست گفته:

      سلام وقت بخیر
      در واقع اسکوپ گذاری در پنل های جی ار سی روش ابداعی مجموعه ایناب هست. در دل پنل با توجه به شکل و طرح پنل، یک شبکه فلزی جایگذاری شده که اسکوپ ها به اون شبکه فلزی جوش شدن. اسکوپ ها مقاومت خیلی بالایی دارند و امنیت بسیار بالایی در اجرای در ارتفاع و همچنین در زلزله دارند.
      برای مشاهده استحکام اسکوپ ها ویدیوی زیر را مشاهده نمایید:::
      https://www.aparat.com/v/w5Vh8/

  5. فاطمه ستوده گفته:

    سلام .من یه طرح اخصاصی دارم . شما به طرح سفارشی جی ار سی هم تولید میکنید؟

    • محمد اسلام دوست گفته:

      سلام و وقت بخیر
      بله بدون محدودیت تولید میشه.
      لطف کنید اطلاعات طرح مورد نظرتون رو در واتساپ برای کارشناسان ارسال بفرمایید تا راهنمایی تون کنیم.
      09913377500 خانم رضوی
      09158757300 خانم شورگشتی

  6. زهرا میزایی گفته:

    سلام وقتتون بخیر ….ابعاد تایل های جی ار سی که شما تولید میکنید چقدر است؟

    • محمد اسلام دوست گفته:

      سلام عرض شد، پنل های جی ار سی grc ایناب از ابعاد 25*25 تا 220*220 سانتی متر تولید میشود.
      البته هر طرحی با هر ابعادی نیز به صورت سفارشی تولید می شود.

  7. مریم خدابخش گفته:

    سلام وقتتون بخیر . .. من میخوام طراحی کنم نمای ساختمونم رو … خودم طراحم .. میتونم فایل های این پنل های جی ار سی رو داشته باشم ؟

  8. سعیده مختار گفته:

    سلام خوبین … من در رابطه اجرا پنل جی اف رار سی سوال دارم .. چظوری نصب میشن؟؟ میتونید برای من فیلم ارسال کنید؟

  9. محمد نامدار گفته:

    سلام وقت شما بخیر .. خسته نباشید .. پروژه ای داریم در عراق ..ایا امکان ایجاد خط تولید در مکان پروژه هست ؟

    • محمد اسلام دوست گفته:

      سلام وقت بخیر. ایجاد خط تولید در محل پروژه هزینه ها و مشکلات خاص خودش رو داره، در صورتی این کار انجام میشه که از نظر اقتصادی و شرایط پروژه امکانش وجود داشته باشه.

  10. فریده قربان نژاد گفته:

    سلام روزتون بخیر … پنل های جی ار سی رو میشه برای نمای داخل هم استفاده کرد؟

    • محمد اسلام دوست گفته:

      سلام
      قابل استفاده هست اما توصیه نمیشه چرا که جی ار سی با مقاومت و دوام بالایی تولید میشه تا در برابر شرایط مختلف مقاوم و پایدار باشه پس توجیه نداره هزینه زیادی بکنید و از جی ار سی در داخل استفاده نمایید… برای نمای داخلی می‌تونه یکی از گزینه هاتون طرح های پی وی سی pvc باشه به عنوان مثال …

  11. زهره مردای گفته:

    سلام وقت بخیر ..اسکوپ های استفاده شده در پنل های جی اف ار سی زنگ نمیزنند؟؟؟ و آیا استحکام نگداری وزن این پنل ها رو دارند؟

    • محمد اسلام دوست گفته:

      سلام
      اسکوپ ها کاملا گالوانیزه هستند و زنگ زدی ندارند.
      در مورد استحکام هم خدمتتون عرض کنم که هم خود اسکوپ ضخامت بالایی داره که باعث میشه مقاومت خیلی خوبی داشته باشه و هم اینکه به شبکه فلزی داخل جان پنل جوش شده و به هیچ عنوان از پنل جدا نمیشه ….

  12. بهاره شمس گفته:

    سلام صبح تون بخیر … من میتونم لیست محصولات جی اف ار سیی شما رو داشته باشم؟

    • محمد اسلام دوست گفته:

      سلام
      بله چرا که نه، میتونید به همکاران فروش ما در واتساپ پیام بدید تا براتون هر اطلاعاتی که نیاز دارید ارسال کنند…
      09913377500
      09158757300
      ……………………
      البته میتونید لیست پنل های جی ار سی ایناب اینجا هم ببینید؛
      https://inabco.ir/product-gfrc/

  13. سعید دنیایی گفته:

    سلام وقت بخیر .آیا شما امکان بازدید حضوری از پروژه رو دارید .من شهر شیراز هستم و نیاز ب ۵۰۰متر پنل جی اف ار سی دارم

    • محمد اسلام دوست گفته:

      سلام وقت بخیر
      معمولا نیازی به بازدید حضوری نیست و ما توی خیلی نقاط کشور پروژه داشتیم بدون اینکه حضور داشته باشیم معمولا همه موارد به صورت تلفنی با عکس و ویدیو حل میشه، اما بازم اگر حل نشد توی خیلی از شهرها مثل شیراز نماینده داریم که میتونند حضوری بیان و راهنمایی تون کنند

  14. جواد عباس زاده گفته:

    سلام
    فرق grc و gfrc در چی هست؟
    ترکیبات و مواد اولیه فرق داره یا چی؟

    • محمد اسلام دوست گفته:

      سلام جناب عباس زاده عزیز

      تفاوت خاصی بین جی ار سی grc و جی اف ار سی gfrc وجود نداره، تنها فرق این دو کلمه در تفاوت لهجه و گویش بین آمریکایی ها و انگلیسی ها هست که در تلفط کلمات زیادی با هم تفاوت دارند وگرنه منظور از جی ار سی grc یا جی اف ار سی gfrc همون بتن تقویت شده با الیاف شیشه هست.
      GRC: Glassfiber Reinforced Concrete
      GFRC: Glas Fiber Reinforced Concrete

      در نتیجه هیچ فرقی بین مواد اولیه و ترکیبات و طرح اختلاط بتن جی اف ار سی gfrc و جی ار سی grc نیست.

  15. جواد عباس زاده گفته:

    ی تعریف ساده از متریال gfrc میتونید بگید؟
    این متریال از چه ترکیباتی ساخته شده؟

    • محمد اسلام دوست گفته:

      سلام
      جی اف ار سی gfrc در واقع مخفف کلمه Glass Fiber Reinforced Concrete به معنی بتن تقویت شده با الیاف شیشه هست.
      مواد تشکیل دهنده بتن grc شامل سیمان، آب، ماسه سیلیسی، الیاف شیشه و مواد افزودنی بتن هست که به نسبت ها و طرح اختلاط های مختلفی ساخته میشه.

  16. علی یاری گفته:

    سلام
    میشه بفرمایید تفاوت و فرق جی ار سی grc و جی اف ار سی gfrc چیه؟

    • محمد اسلام دوست گفته:

      سلام دوست عزیز

      تفاوت و فرق خاصی بین جی ار سی grc و جی اف ار سی gfrc وجود نداره و در اصل منظور از هر دو کلمه یک محصول و یک نوع بتن هست.
      تنها دلیل به وجود اومدن این دو کلمه هم تفاوت بین لهجه آمریکایی و لهجه بریتانیایی در زبان انگلیسی هست که مثل خیلی از کلمات و عبارات دیگه با هم اختلاف داره.

      موفق باشید :)

  17. فاطمه سادات بتوئی گفته:

    سلام و درود
    از جی اف ار سی میشه برای نرده هم استفاده کرد؟
    مرسی
    طرح هاشو کجا ببینم؟

    • محمد اسلام دوست گفته:

      سلام و درود

      بله از تایل های جی ار سی grc به عنوان نرده تراس و یا نرده جلوی پنجره هم میشه استفاده کرد. طرح های متنوع پنل های جی اف ار سی gfrc میتونه گزینه های زیادی رو برای طرح نرده در اختیار شما قرار بده…
      برای مشاهده طرح های روی لینک زیر کلیک کنید:
      https://inabco.ir/product-gfrc/

      و یا با شماره 09913377500 تماس بگیرید تا انواع طرح های پنل های gfrc ایناب و نمونه پروژه هایی که از تایل های جی ار سی grc به عنوان نرده استفاده شده براتون ارسال بشه…

    • محمد اسلام دوست گفته:

      سلام و عرض ادب جناب احسانی

      برای اخذ نمایندگی ایناب لطفا از طریق لینک زیر وارد صفحه مربوط به اخذ نمایندگی بشید (یا از طریق دکمه سرچ سایت سرچ کنید “نمایندگی”) و فرم مربوط به درخواست نمایندگی محصولات فناور ایناب رو پر کنید. سعی کنید در این فرم اطلاعاتی که ارائه میدید کامل و مفید باشه…

      https://inabco.ir/representation/

      بعد از ارسال فرم اطلاعات و درخواست شما بررسی میشه و باهاتون تماس میگیریم…
      موفق باشید :)

  18. سارا مهربانی گفته:

    سلام.آیا محصولاتتون به شهرهای دیگه هم ارسال میشه؟وهزینه باربری چطور محاسبه میشه؟

    • محمد اسلام دوست گفته:

      سلام سرکارخانم مهربانی

      بله تمامی محصولات ایناب من جمله پنل ها و تایل های پیش ساخته GFRC یا همون GRC، به سراسر کشور ارسال میشن و ما حتی چند مورد ارسال تایل های GRC به خارج از کشور هم داشتیم بدون اینکه بخوایم صادراتی انجام بدیم و یا تبلیغاتی داشته باشیم.

      خیلی از مشتری ها و کارفرماهایی که از تایل های GRC ایناب خریداری میکنند در شهرهای شمالی یا جنوبی کشور پروژه دارند و یا در مناطق سردسیر قصد اجری نمای ساختمان را دارند. تایل های GRC یکی از بهترین گزینه های برای نمای ساختمان در شرایط نامتعادل آب و هوایی و یخبندان هستند و دوام و ماندگاری بسیار بالایی خواهند داشت.

      هزینه باربری هم با توجه به وزن بار بایستی از باربری های سطح شهر نیشابور و فیروزه که نزدیکتر به کارخانه ایناب هستند، استعلام گرفته بشه… تحویل تایل های GRC به مشتری درب کارخانه هست :)

  19. کیوان احدی گفته:

    درود
    ۱۰۰۰ متر مربع از طرح آنامیس چقدر زمان میبره برای تولید و تحویل؟

    • محمد اسلام دوست گفته:

      سلام و درود

      این پنل GRC با دوتا ابعاد مختلف یعنی 190*190 و 220*220 سانتی متر تولید میشه …
      هر تایل GRC از طرح آنامیس حدود 4 مترمربع هست که برای 1000 مترمربع حدود 1 ماه حداکثر زمان نیاز هست تا تولید و ارسال بشه خدمتتون …

  20. امیر شیخ الاسلامی گفته:

    سلام روز بخیر
    طرح برمودا سفارش دارم رنگ کرمی قابل تولید؟ آیا رنگ مقاوم است برای شمال کشور؟

    • محمد اسلام دوست گفته:

      سلام و عرض ادب

      بله رنگ کرمی قابل تولید هست و البته همه پنل ها و تایل های جی اف ار سی gfrc به رنگ های سفارشی قابل تولید هستند و رنگ های پایه مثل سفید استخوانی، کرم روشن و تیره، رنگ بتن و چند رنگ دیگه به صورت پیگمنت و در مخلوط بتن جی ار سی grc و قبل از تزریق بتن به قالب اضافه میشن و عملا کل بتن به رنگ مورد نظر در میاد. این نوع رنگ رو بهش میگن رنگ عمقی اصطلاحا که مقاومت و دوام خیلی بالایی داره و به راحتی پوسته نمیشه و از بین نمیره.
      البته همه رنگ های سفارشی رو هم میشه به همین روش تولید کرد که دوام رنگ پنل ها بسیار بالا و با دوام باشه اما به دلیل وجود پیگمنت های کم کیفیت در بازار که زیاد نمیشه روی اونها حساب کرد بهتر هست که پنل های grc با رنگ های پایه تولید بشن. در صورت نیاز به رنگ بعد از تولید پنل می تونید اونها رو به رنگ های دلخواه با استفاده از رنگ های با کیفیت و مخصوص نمای ساختمان رنگ آمیری کنید تا دوام بالایی داشته باشن.

  21. محمد حجازی گفته:

    سلام وقت بخیر
    ممنون میشم بفرمایید اسکوپ های فلزی چگونه به نما متصل میشه؟

    • محمد اسلام دوست گفته:

      سلام جناب حجازی
      وقتتون بخیر

      نحوه اتصال پنل های جی ار سی یا همون بسته شدن اسکوپ های فلزی پنل ها به نما، به این صورت هست که ابتدا زیرسازی نما با استفاده از قوطی یا نبشی های فلزی (متناسب با وضعیت پروژه) انجام میشه. فواصل قوطی های زیرسازی با توجه به ابعاد پنل ها در نظر گرفته میشه و حدود 1.5 سانتی متر هم بین دوتا پنل به عنوان درز برای بستن پیچ ها در نظر گرفته میشه.

      بعد از اجرای زیرسازی نمای grc پنل ها روی زیرسازی قرار میگیرن و با استفاده از پیچ های سرمته گالوانیزه، اسکوپ های پنل ها به زیرسازی نما متصل میشن.

      برای دیدن ویدیو و جزئیات نصب تایل های جی ار سی grc ایناب به این روش روی متن زیر کلیک کنید:

      روش های اجرای نمای grc

  22. رضا سالارزاده گفته:

    وزن جی اف آر سی نسبت به متریال های دیگه سنگین تر نمیشه؟

    • محمد اسلام دوست گفته:

      وقتتون بخیر

      بستگی داره با چه متریالی مقایسه می کنید البته که مقایسه از نظر وزنی به تنهایی درست نیست چون با وزن نمیشه تصمیم نهایی گرفت
      مثلا نسبت به نمای کامپوزیت سنگین تر هست اما از نماهای ملاتی سبک تر هست

      پیشنهاد می کنم علاوه بر وزن به سایر ویژگی ها و مزایایی که در استفاده از هر متریال نما بهش میرسید هم دقت کنید

  23. زارعی گفته:

    من طراح هستم و طرحی و که میخوام برای کارفرما اجرا کنم داخل محصولات نبود امکان تولید هست؟

    • محمد اسلام دوست گفته:

      درود جناب زارعی عزیز
      بله با GFRC هر طرحی با هر ابعادی قابل تولید هست و هیچگونه محدودیتی نداره

    • محمد اسلام دوست گفته:

      درود بر شما
      تحمل فشار اگر منظورتون مقاومت فشاری بتن جی ار سی هست که بیش از 50MP هست
      برای اطلاعات بیشتر میتونید استاندارد ملی 17817 رو مطالعه کنید که به صورت کلی جی ار سی رو مورد بررسی قرار داده

  24. رافت گفته:

    سلام میخواستم بدونم وزن تمام شده جی اف آر سی بیشتر هست یا سنگ تراورتن؟

    • محمد اسلام دوست گفته:

      درود بر شما
      سنگ تراورتن وزن تمام شده بسیار بالایی دارد به این دلیل که حجم ملات استفاده شده در نما و پشت سنگ های تراورتن بسیار زیاد است.

  25. علیرضا دادگر گفته:

    سلام وقت بخیر , هزینه ی تمام شده ی متریال GFRC چقدر هست و این هزینه به چه چیزاهایی بستگی دارد؟

    • محمد اسلام دوست گفته:

      درود بر شما

      نمای gfrc یک نمای کاملا سفارشی است و به تا پروژه بررسی نشود نمی توان برای این نما قیمت تعیین کرد.
      به صورت کلی در مورد قیمت نمای GFRC می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

      مطالعه بیشتر؛ قیمت نمای GFRC

    • محمد اسلام دوست گفته:

      وقت شما بخیر

      به صورت کلی وزن مخصوص جی ار سی حدود 2000 هست
      جی ار سی به این دلیل هست که میگن وزن نهایی پایینی داره که با ضخامت کم می توان سطح زیادی از نما رو پوشش داد

  26. رضازاده گفته:

    سلام
    نمای جی اف آر سی با هر طرحی که نیاز باشه تولید می شه؟

    • محمد اسلام دوست گفته:

      درود بر شما
      نمای جی اف ار سی یا جی ار سی هیچ محدودیتی در تولید و اجرا نداره و قطعات پیش ساخته با هر طرح و ابعادی قابل تولید خواهد بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *