روش اجرای نمای کامپوزیت | نحوه اجرای نمای کامپوزیت

طراحی و اجرای نمای کامپوزیت

اجرای نمای کامپوزیت:

یکی از ایتم های مهم در استفاده از هر مصالحی اجرای صحیح ان است. اجرای نمای کامپوزیت با توجه به لوکس بودن محصول و  در معرض دید بودن آن  از اهمیت فراوانی برخوردار است. یکی از اهداف اجرای نما بحث زیبایی ساختمان است در صورتیکه اجرای نمای کامپوزیت درست انجام نشود نه تنها زیبایی نخواهد داشت بلکه امکان خطر سقوط تایل های ورق نیز هست.

ورق کامپوزیت آشاکو
نمای کامپوزیت | ورق کامپوزیت | آشاکو

نمای کامپوزیت به سه روش نصب می شود:

روش ریلینگ :

در این روش از قوطی های آلومینیوم جهت زیرسازی استفاده می شود و سرعت نصب نسبتا بالایی دارد. این روش،مناسب پروژه های خیلی بزرگ و مرتفع می باشد که به دلیل قیمت تمام شده بالا زیاد استفاده نمی شود. 

روش فیکس:

در روش فیکس برای زیرسازی از قوطی فلزی استفاده شده و ورق ها از چهار گوشه اور خورده و به صورت باکس می شود که در مقابل ضربه و فشارهای باد مقاوم شود .این روش به دلیل قیمت تمام شده پایین تر نسبت به روش ریل و استاندارد بودن بسیار پر کاربرد است و اکثر پروژه های دنیا با این روش کار می شود.

روش زیوار :

در روش زیوار که فقط در ایران کاربرد دارد ورق بدون اورلب توسط زیوار در روی کار نصب می شود که کمترین هزینه را دارد و به دلیل حذف اورلب با سرعت بیشتر کار اجرا می گردد.این روش خیلی مورد تایید مهندسین و شرکت های مطرح در اجرای نما نمی باشد. 

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره 05191007707 و یا 09913377500 و 09913367500 تماس بگیرید.
همچنین می توانید از طریق تلگرام و واتساپ با همین شماره ارتباط برقرار کنید.
اجرای تخصصی نمای کامپوزیت با بیش از 14 سال سابقه
نمای کامپوزیت خاص | شعر در نمای ساختمان

مزایای نمای کامپوزیت

نمای کامپوزیت، نمایی مدرن با مزایای زیاد  می باشد. در متن زیر مزایا نمای کامپوزیت شرح داده شده است.

وزن سبک

نمای کامپوزیت در مقایسه با نمای سنگ یا شیشه، بسیار وزن سبکی دارد و باعث کاهش وزن بار مرده سازه می‌شود. وزن آن بین ۵ تا ۸ کیلوگرم در هر مترمربع  می باشد.

تنوع

تنوع درنوع ورنگ بسیار بالا می باشد. می‌توان طرح‌های نوآورانه زیادی در روی سطوح  گوناگون از جمله سطوح قوسی شکل بوجود آورد.

عایق حرارتی و صوتی

فضای خالی پشت ورق‌های کامپوزیت، خاصیت آکوستیک بوجود می آورند. ایجاد یک لایه هوا بین دیوار ساختمان و نمای ساختمان، قابلیت عایق صوتی بودن نما را بیشتر می کند.

مقاوم در برابر آتش سوزی

این خاصیت باعث می‌شود در صورت بوجود آمدن آتش‌سوزی در یک ساختمان، از سرایت آتش به طبقات دیگر جلوگیری شود. خطر گسترش آتش به کمترین اندازه می‌رسد. این موضوع درصد ایمنی ساختمان را دبرابر آتش‌سوزی بالا می‌برد.

نظافت راحت

نظافت و شستشوی آن بسیار آسان می باشد. احتیاج به صرف هزینه زیاد ندارد. هزینه نگهداری نما، به شدت پایین  می باشد.

سرعت نصب بالا

سریع نصب و مونتاژ می‌ گردد. در صورت نصب درست، دوام و طول عمر زیادی دارد. در برابر شرایط جوی ماندگار می باشد. از جمله، نور خورشید، ماورای بنفش، مواد اسیدی و قلیایی.

عملکرد مناسب در زمان زلزله

ورقهای کامپوزیت به صورت جدا و با رعایت یک درز ریز مابین ورق‌ها، کار می‌شود. این کار باعث می‌شود، هر تایل موقع زلزله، عکس العمل جداگانه‌ای نشان دهد و از تغییر شکل سازه جلوگیری شود.

امکان آب‌بندی نمای کامپوزیت

یکی از ويژگی  های نمای کامپوزیت، به خصوص در مناطقی که شدت بارندگی زیاد باشد این است که در موقع بارش برف و باران امکان نفوذ آب به زیر نما وجودندارد. زیرا شیارهای تعبیه شده بر روی نما، آب را به بیرون هدایت می‌کنند.

طراحی و اجرای نمای کامپوزیت | شعر مولانا در نمای ساختمان نیشابور
طراحی شعر در نما و اجرای آن در نمای ساختمان | نیشابور آقای فضایلی

اهمیت اجرای صحیح نمای کامپوزیت

نمای کامپوزیت می توان گفت یکی از زیباترین نماهایی است که می توان برای سازه ها به کار برد. البته این امر تنها زمانی در مورد این نما صدق می کند که طراحی آن و همچنین اجرای آن به صورت صحیح و حرفه ای انجام شود. شرکت ایناب به عنوان یکی از شرکت های باتجربه و با سابقه در زمینه اجرای نمای کامپوزیت با استفاده از افراد متخصص و با تجربه آمادگی اجرای نمای کامپوزیت را در هر سطح و متراژی را در سراسر کشور دارد.

 مشاهده برخی از پروژه های اجرا شده ایناب 
نمای کامپوزیت اصفهان | طراحی و اجرای نمای کامپوزیت
نمای کامپوزیت

اجرای نمای کامپوزیت ساختمان

نمای کامپوزیت برای ساختمان های با کاربری های مختلف در سراسر کشور و همچنین دنیا به کار می رود. ساختمان های مسکونی، تجاری، اداری، برج ها، مغازه ها، فروشگاه ها و… در نمای خود از کامپوزیت استفاده می کنند. از دلایل وسعت کاربرد این نما در انواع ساختمان های با کاربری های مختلف، انعطاف پذیری و ویژگی های خاص این نما می باشد. شرکت های مجری زیادی در سراسر کشور این نما را اجرا می کنند. با توجه به این که اجرای صحیح این نما از اهمیت بالایی برخوردار است بایستی حتما در انتخاب پیمانکار خود دقت کرده و بعد از تحقیقات لازم کار را به پیمانکار تحویل دهید.

نمای کامپوزیت
نمای کامپوزیت

اجرای نمای کامپوزیت مغازه و فروشگاه

اجرای نمای کامپوزیت برای مغازه ها و فروشگاه ها جزء روتین ترین و معمول ترین نماها می باشد. در بسیاری از نماهای مغازه ها و فروشگاه های تمامی شهرها مشاهده می شود که با اجرای نمای کامپوزیت طرح و نماهایی خاص را به وجود آورده اند. انعطاف پذیری و قیمت مناسب نمای کامپوزیت باعث می شود که از این نما استفاده زیادی شود. 

نمای کامپوزیت مغازه
نمای کامپوزیت مغازه

اجرای نمای کامپوزیت | 80  طرح های اجرا شده با نمای کامپوزیت

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row gap=”20″][vc_column][vc_column_text]

طراحی و اجرای نمای کامپوزیت | 40 طرح نمای کامپوزیت

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره 05191007707 و یا 09913377500 و 09913367500 تماس بگیرید.
همچنین می توانید از طریق تلگرام و واتساپ با همین شماره ارتباط برقرار کنید.

 

همکاری-با-ایناب
همکاری-با-ایناب
چرا ایناب
چرا ایناب