ورق های کامپوزیت آلومینیوم نسوز | ورق کامپوزیت ضدحریق | ورق FR

ورق کامپوزیت ضدحریق

ورق کامپوزیت نسوز FR از انواع ورق های کامپوزیت آلومینیوم می باشد که در مقابل حریق کاملا مقاوم و پایدار است. بعداز اتفاقات آتش سوزی ناگواری که در سال های اخیر در ورق های کامپوزیت رخ داد، باعث شد که تولیدکنندگان ورق کامپوزیت ورقی را تولید و عرضه کنند که مقاومت و پایداری کافی در برابر حریق را داشته باشد. بعداز ورود ورقهای کامپوزیت ضدحریق به بازار، ساختمان ها به خصوص ساختمان های بلند مرتبه موظف شدند که در صورتی که می خواهند از نمای کامپوزیت برای ساختمان خود استفاده کنند بایستی از ورقهای کامپوزیت نسوز استفاده کنند.

ورق کامپوزیت ضدحریق
ورق کامپوزیت نسوز
جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره 05191007707 و یا 09913377500 و 09913367500 تماس بگیرید.
همچنین می توانید از طریق تلگرام و واتساپ با همین شماره ارتباط برقرار کنید.

ورق کامپوزیت نسوز FR

ورق کامپوزیت نسوز FR یا بهتر است بگوییم مقاوم در برابر آتش از هسته پلاستیکی نسوز و دو لایه آلومینیوم تشکیل شده است. ورق های کامپوزیت ضدحریق از جدیدترین محصولات صنعت ورق کامپوزیت می باشد. ضد حریق بودن ورق کامپوزیت به دلیل تغییر هسته ی ورق می باشد. در ورقهای معمولی مواد پلی اتیلن در هسته استفاده می شود و هیچ گونه مقاومتی در برابر حریق ندارد و به راحتی آتش گرفته و شعله ور می شود. در ورق کامپوزیت ضدحریق هسته مرکزی ورق شامل عناصر مقاوم در برابر آتش است و در مقابل حرارت و حریق پایدار است. هسته ی ورقهای نسوز fr دارای هیدروکسید آلومینیوم و هیدروکسید منگنز با خلوصی بین 88 تا 90 درصد می باشد.

پیشنهاد مطالعه : هر چیزی که در مورد نمای کامپوزیت 

 

ورق کامپوزیت ضدحریق
ورق کامپوزیت ضدحریق

هسته ی پلاستیکی ورقهای ضدحریق با توجه به جنس و ترکیباتی که دارد به سختی آتش می گیرد و در صورتی که آتش بگیرد نه تنها باعث گسترش آتش نمی شود بلکه هیچ گونه گاز سمی و مضری را از خود متصاعد نمی کند.

ورق کامپوزیت نسوز توسط استاندارد GB8624 آزمایش شده است و موفق به کسب گواهی درجه یک شده است.

 

پیشنهاد مطالعه : قیمت نمای کامپوزیت +معرفی نمای کامپوزیت + قیمت هر مترمربع

 

ویژگی ها و مزایای ورق های ضد حریق FR

ورقهای کامپوزیت ضدحریق fr یا ضد آتش fire resistance از انواع ورق های کامپوزیت می باشند. این ورقها تمام مزایا و ویژگی های ورق کامپوزیت معمولی را دارا می باشد، به اضافه ویژگی های ورق ضدحریق fr که به آنها اضافه می شود. این امر باعث خاص و منحصر به فرد شدن این ورق کامپوزیت می شود.

  • ضد حریق بودن
  • سطح مسطح و نرم
  • مقاومت و پایداری بالا
  • انعطاف پذیری مناسب
  • رنگ بندی متنوع
  • مقاوم در برابر شرایط آب و هوایی
  • سبکی
  • پوشش رنگ پی وی دی اف PVDF

 

ورق کامپوزیت ضدحریق
ورق کامپوزیت ضدحریق

طرح و رنگ بندی

ورق کامپوزیت FR به مانند سایر ورق های کامپوزیت در طرح ها و رنگ بندی های مختلفی تولید و عرضه می شود. به صورت کلی در ورق کامپوزیت محدودیت خاصی در رنگ بندی وجود ندارد و ورق های کامپوزیتی در طیف وسیعی از رنگ ها تولید و عرضه می شوند.

کابرد ورق کامپوزیت نسوز FR

ورق کامپوزیت FR کابرد های مختلف و متنوعی دارد. پرکاربردترین زمینه های استفاده از ورق کامپوزیت آلومینیوم ضد حریق (FR) نمای ساختمان های بلند مرتبه می باشد. این ساختمان ها موظف به استفاده از ورقهای کامپوزیت ضدآتش می باشند. در دکوراسیون داخلی و طراحی نمای داخلی نیز از این ورق ها استفاده می شود. به صورت کلی در کلیه جاهایی که ورق کامپوزیت بایستی استفاده شود و در برابر حریق مقاومت بالایی داشته باشد، باید از ورق کامپوزیت نسوز fr استفاده شود.

 

اهمیت استفاده از ورق کامپوزیت نسوز FR

شاید فکر کنید که استفاده از ورق های ضدحریق fr اهمیت بالایی ندارد. این نوع تفکر تا زمانی که اتفاقی رخ ندهد مورد استقبال قرار می گیرد و بقیه هم تحت تأثیر این تفکر استفاده از ورق کامپوزیت ضد آتش را کم اهمیت می دانند. اما بعداز اتفاقات ناگواری مانند آتش سوزی برج سلمان مشهد و به بارآمدن خسارات زیاد، اهمیت بالای ورقهای ضد حریق احساس می شود. آتش سوزی ها باعث شد که ورق کامپوزیتی ضدآتش جایگاه و اهمیت خود را در جامعه پیدا کند.

نمای کامپوزیت
نمای کامپوزیت

با ما در اینستاگرام همراه باشید

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره 05191007707 و یا 09913377500 و 09913367500 تماس بگیرید.
همچنین می توانید از طریق تلگرام و واتساپ با همین شماره ارتباط برقرار کنید.
همکاری-با-ایناب
همکاری-با-ایناب
چرا ایناب
چرا ایناب

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *