اجرای نمای ترمووود – نمای ترمووود – نمای چوب

اجرای نمای ترمووود - مجری نمای ترموود

اجرای نمای ترمووود (چوب)

نمای ترمووود از نماهایی می باشد که طرفداران خاص دارد.  این نما زیبایی منحصر به فردی دارد و به ساختمان اعتبار و ارزش دو چندان می دهد. در این مقاله توضیحاتی در مورد نحوه ی اجرای نمای ترمووود (چوب) ارائه شده است که امیدوارم مورد رضایت شما عزیزان قرار بگیرد. با ما همراه باشید.

نمای چوب

در سال های اخیر استفاده از چوب در ساختمان افزایش پیدا کرده است. چوب امروزه به عنوان المانی برای طراحی نما و دکوراسیون داخلی و همچنین برای نمای خارجی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. این استفاده زیاد از چوب به دلایل مختلفی مثل زیبایی، انعطاف پذیری در طراحی و اجرا، طبیعی بودن و ماندگاری می باشد.  به دلیل اینکه چوب مقاومت کافی در برابر شرایط محیطی را ندارد، به همین دلیل بایستی از چوبی که با روش های مختلف فرآوری شده و در مقابل شرایط مقاوم سازی شده است، استفاده شود.

 

اجرای نمای ترمووود
اجرای نمای ترمووود

ترمو چوب

ترمو چوب، چوبی است که بعداز انجام عملیات فرآوری و عمل آوری که روی آن انجام شده است، ویژگی هایش نسبت به چوب های معمولی بهبود پیدا کرده است.  ترمووود (ترمو چوب) با توجه به مقاومت و دوام و سایر ویژگی هایی که دارد در نمای داخل و خارج ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد و زیبایی خاص و منحصر به فردی دارد.

ترمووود | قیمت نمای ترمووود
نمای ترمووود
 برای کسب اطلاعات بیشتر و یا  مشاوره  رایگان درزمینهٔ  نمای ساختمان، با شماره 05142222550 و یا 09913377500 تماس بگیرید.

شرایط نصب و اجرای نمای ترمووود

اکثر چوب هایی که به عنوان ترمووود در نمای ساختمان به کار می روند از مغز درختان کاج تهیه و تولید شده اند. قسمت مغز چوب که دارای حلقه های سالیانه می باشد، بهتر است به سمت زیرسازی قرار بگیرد. زیرا این قسمت نرم تر از سطح دیگر چوب است.  بهتر است که سمت دیگر چوب که سخت تر و مقاوم تر است در مقابل شرایط جوی و آسیب دیدگی های احتمالی قرار بگیرد.

ترمووود | قیمت نمای ترمووود
نمای ترمووود

برای نصب و اجرای ترمووود می توان از روش میخ زنی و یا پیچ استفاده کرد. در روش میخ زنی هم می توان از میخ و چکش استفاده کرد و هم می توان از تفنگ های میخ زنی استفاده کرد.  در هر صورت، در استفاده از هر روش نباید میخ از سطح چوب برآمدگی و همچنین تو رفتگی داشته باشد.  از اصابت بیجای چکش به چوب بایستی جلوگیری شود. در روش نصب با استفاده از پیچ، باید از پیچ های استیل و گالوانیزه استفاده کرد. استفاده از روش پیچ باعث استحکام و تقویت اتصال بین ترموچوب نما و چوب زیرسازی می شود.

ترمووود | قیمت نمای ترمووود
نمای ترمووود

نکته ای که بایستی در هنگام نصب هر دو روش، میخ زنی و پیچ، دقت کرد این است که تعداد پیچ یا میخ در هر ردیف نصب به پهنای چوب بستگی دارد. به صورت کلی و بدون در نظر گرفتن ضخامت چوب تعداد پیچ یا میخ برای چوب با پهنای بالای 125 میلیمتر، 22 عدد در هر ردیف نصب است.

ترمووود | قیمت نمای ترمووود
نمای ترمووود

اجرای نمای ترمووود

اجرای نمای ترمووود

نکاتی که قبل از نصب ترموود توجه داشت

  • در زمان حمل و نقل و نصب باید توجه داشت که ترموود به خصوص ترمووود با چوب با تراکم کم در برابر ضربه و خراشیدگی حساس می باشد.
  • در هنگام کار و جابجایی ترمووود حتما از دستکش مناسب استفاده کنید؛ زیرا فرو رفتن تراشه های چوب در دست بسیار اذیت کننده و دردناک است.
  • برشکاری و برش ترمووود مانند چوب معمولی است و با همان ابزارآلات انجام می شود. با وجود اینکه ترموود هیچ ماده شیمیایی در بافت خود ندارد، اما توصیه می شود که هنگام برشکاری و کار با چوب از ماسک ضد گرد و غبار برای جلوگیری از آسیب های احتمالی، استفاده شود.
اجرای نمای ترمووود
اجرای نمای ترمووود

نکات و تصیه های لازم و ضروری جهت نصب و اجرای نمای ترمووود

  1. در زمان نماسازی، قبل از شروع اجرای نما مطمئن شوید که سطح زیرکار کاملاً تراز است.
  2. چنانچه از سیمان جهت پشت زیرسازی نمای ترمووود استفاده شود، ضخامت آن باید حداقل 4 سانتی متر باشد.
  3. هیچ وقت چوب ترمو مستقیم به دیوار متصل نشود.
  4. بایستی حتما زیر چوب ترمو، چوب اشباع قرار بگیرد و از اتصال مستقیم چوب ترمو به قوطی آهنی جلوگیری شود.
  5. در هنگام نصب SHP، سه میلی متر در عرض و یک سانتی متر از دو طرف طول پروفیل فاصله گذاشته شود.
  6. آهن کشی برای تمامی برگشت های بالای 20 سانتی متر ضروری است. البته از سنگین کردن زیرسازی آهنی خودداری شود.
  7. پروفیل های چوبی که برای زیرسازی استفاده می شوند بایستی 60 سانتی متر باشد.
  8. چوب های زیرسازی ترمو بایستی با پیچ مهار شوند که فاصله این پیچ ها از یکدیگر بایستی 50 سانتی متر باشد.
  9.  فاصله ی پیچ های چوب زیرسازی از سر چوب تا وسط پیچ بایستی بین 4 تا 6 سانتی متر باشد.
  10. رنگ کردن چوب های زیرسازی ضروری نیست و نیازی به رنگ آمیزی ندارند.
  11. از پیچ های خودکار هم می توان جهت پیچ کردن استفاده کرد.
  12. چنانچه تمیزی و سرعت اجرا و نصب مدنظر باشد، بایستی اجرای نمای چوب در آخرین مرحله انجام شود.
  13. بهترین نوع پیچ جهت مهار چوب زیرسازی برای نمای ترمووود، پیچ گالوانیزه یا استیل همراه با رول پلاک می باشد.
  14.  توسط خود پیچ در چوب سوراخ ایجاد نشود و حتما از قبل با دریل کاری سوراخ ایجاد شود.
  15. چنانچه زیرسازی توسط آهن و قوطی انجام می شود بایستی به سبک سازه توجه شود و از اتصالات غیر مرتبط پرهیز شود.
اجرای نمای ترمووود
اجرای نمای ترمووود

اطلاعاتی در مورد میخ های مورد استفاده در نصب ترموود

  • میخ ها باید ضد زنگ و فولادی مطابق با استاندارد جهانی باشند.
  • نوک و ضخامت میخ نباید به گونه ای باشد که بعد از وارد شدن به چوب شکاف ایجاد کند.
  • سر میخ حتما نیاز نیست خیلی بزرگ باشد. در مقابل نباید به گونه ای باشد که داخل چوب فرو نرود.
  • طول میخ باید مطالبق با استاندارد TRADA باشد.  به عنوان مثال برای چوب با ضخامت 30 میلی متر نیاز به میخی با طول سه برابر ضخامت چوب داریم تا بتواند نفوذی 60 میلی متری در چوب زیرسازی به وجود بیاورد.
  • چنانچه از چکش دستی برای میخکاری استفاده شود، به دلیل انعطاف پذیری فولاد ضدزنگ بایستی حداقل ضخامت میخ 2.5 میلی متر باشد.
اجرای نمای ترمووود
اجرای نمای ترمووود

معرفی نمای جی اف ار سی (gfrc)، جدیدترین محصول نمای ساختمان

نمای جی اف ار سی ( gfrc | grc)  یکی از جدیدترین نماهای ساختمان می باشد که عده کمی با آن آشنایی دارند. ازآنجایی‌که بتن یک ماده ترد و شکننده هست برای تقویت شکنندگی آن تلاش‌های بسیاری شده است. در طی تحقیقات اثر الیاف بر مقاومت خمش بتن بسیار موفقیت‌آمیز بوده و اثر شگفت‌انگیزی داشته است. با استفاده از الیاف شیشه در بتن، محصولی مقاوم به نام بتن تقویت‌شده با الیاف شیشه (Glass Fiber Reinforced Concrete)، که مخفف آن می‌شود GRC  یا GFRC  ایجاد می‌شود.  نمای جی اف ار سی یک نوع کامپوزیت هست، که با داشتن تمام مزیت‌های بتن معمولی مقاومت کششی و خمشی بسیار بالایی دارد که… ادامه مطلب

نمای جی اف ار سی | هتل
نمای جی اف ار سی | هتل

 

نمای جی اف ار سی | هتل
نمای جی اف ار سی | هتل

مزایای استفاده از جی آر سی

جی اف آر سی  یکی از جدیدترین محصولات ساختمانی می باشد و باتوجه به مزیت های آن  خیلی زیاد مورد استقبال طراحان وکارفرمایان قرار گرفته شده است. ویژگی های جی اف آرسی می تواند استحکام، مقاومت کششی بالا،  طرح های تزیینی زیبا،قیمت مناسب،مقاوم در برابر آتش سوزی، قابل بازیافت بودن ودوستدار محیط زیست،ماندگاری ظاهری، ظرافت، سرعت در نصب بسیار بالا می باشد، سرعت در تولید، مقاومت در مقابل شرایط  جوی، تنوع در رنگ، اشکال  گوناگون، توانایی اجرا در همه سطوح (سطح قائم، افقی و زیر سقف)، محدودیت نداشتن طراح در انتخاب شکل به علت تنوع بالا، کیفیت بالا، ایمنی بالا در ساختمان های بلند و داشتن نمای دوطرفه ، نمای دوطرفه باعث می شود زیبایی آن همچنین در قسمت بیرونی که در دید مردم قرار دارد در قسمت داخل آن نیز ازطرف ساکنین مورد توجه قرار بگیرد.برای اطلاعات بیشتر در مورد نمای جی ارسی کلیک کنید.

نمای مشبک | جی اف ار سی gfrc | نیشابور | چهارراه بعثت
جی اف ارسی ایناب طرح مهراز | نمای مشبک

بتن اکسپوز چیست؟

یکی از پرکاربردترین متریال های ساختمان بتن می باشد که با پیشرفت علم مواد و شیمی کاربردهای جدیدی از بتن به وجودآمده است. بتن اکسپوز به معنی بتن نما یا بتن نمایان نوع جدیدی از بتن است که با تغییر در مواد ترکیبی و روش تولید آن محصولی جدید با کاربردهای جدید ایجاد شده است. این بتن دارای سطحی صیقلی و صاف است، به گونه ای که امکان اجرای پوشش دیگری روی سطح آن وجود ندارد. به همین دلیل کیفیت سطح نهایی بتن اکسپوز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

یکی از اصلی ترین کاربردهای بتن نمایان یا بتن نما در نمای ساختمان می باشد. استفاده از این متریال در نمای ساختمان ، نمایی مدرن و زیبا را ایجاد می کند که زیبایی خاص خودش را دارد.

بتن اکسپوز رانوعی جدید از نماهای ساختمان می دانند که مورد استقبال زیاد سازندگان و مهندسان بسیاری واقع شده است و کسانی که به دنبال نمایی خاص، متفاوت و مدرن هستند قطعا بتن اکسپوز را به عنوان یکی از اولین گزینه های انتخاب خود دارند.

طراحی نمای ساختمان با بتن اکسپوز
طراحی نمای ساختمان با استفاده از بتن اکسپوز

 

اگر نیاز به مشاوره  رایگان درزمینهٔ  نمای ساختمان دارید  با شماره 05142222550 و یا 09913377500 تماس حاصل نمایید.
همچنین می توانید از طریق واتساپ یا  تلگرام با همکاران ما در ارتباط  باشید.

 

همکاری-با-ایناب
همکاری-با-ایناب

 

چرا ایناب
چرا ایناب