نمای ساختمان – جی اف ار سی gfrc – بتن اکسپوز – اهواز

نمای gfrc- جی اف ارسی اهواز

نمای ساختمان در اهواز

طراحی و اجرای نمای ساختمان در شهرهای مختلف با توجه به عوامل و فاکتورهایی انجام می شود که با توجه به شرایط و موقعیت شهرها مشخص می شوند.  این امر باعث می شود که نمای ساختمان در اهواز با بقیه متفاوت باشد.  حتی ممکن است برخی از طرح های مدنظر به دلیل وجود شرایط خاص در برخی شهرها قابل اجرا نباشد.  نمای ساختمان در شهر اهواز به دلیل اینکه کارخانجات زیادی وجود دارد و یکی از مراکز اصلی صنعت ایران محسوب میشود و شهر مهاجر پذیریست، از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

چرا که اولین نیاز مهاجران در شهر اهواز سکونت است.  همانطور که برای شما هم ممکن است پیش آمده باشد، قبل از ورود به ساختمان و دیدن داخل ساختمان، با نمای ساختمان روبرو می شویم. اگر نمای ساختمان برایمان جالب نباشد، ممکن است باعث شود که حتی وارد ساختمان نشویم. پس نمای ساختمان برای خرید و فروش و یا حتی اجاره ساختمان هم مهم است.

پیشنهاد مطالعه: همه چیز درباره ی نمای ساختمان : معرفی کامل انواع نمای ساختمان

نماینده ایناب در شهر اهواز 

آقای مهندس دستگاهی در استان خوزستان شهر اهواز، نمایندگی محصولات فناور ایناب مثل جی اف ار سی gfrc ، بتن اکسپوز ، سنگ های نقش برجسته و… را در اختیار دارند. کارفرمایان شهر اهواز و استان خوزستان که قصد خرید محصولات ایناب را دارند می توانند با مراجعه به ایشان و دیدن محصولات و متریال ها از نزدیک، از کیفیت محصولات ایناب مطمئن شده و بعد اقدام به خرید نمایند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره 05191007707 و یا 09913377500 و 09913367500 تماس بگیرید.
همچنین می توانید از طریق تلگرام و واتساپ با همین شماره ارتباط برقرار کنید.

نمای جی اف ار سی gfrc / grc – اهواز

نمای جی اف ار سی gfrc یکی از جدیدترین نماهای ساختمان است که خیلی از مردم در ایران با آن آشنایی ندارند. با جی اف ار سی gfrc  می توان انواع شکل ها و طرح های مشبک، اسلامی، مدرن، پارامتریک و… را طراحی و اجرا کرد. یکی از مهم ترین ویژگی هایی که جی اف ار سی دارد نیز همین است که محدویت های زیادی را که سایر متریال های نمای ساختمان دارند را بر طرف کرده است.

پنل های جی اف ار سی در ابعاد و اندازه های دلخواه و به صورت سفارشی در رنگ های دلخواه تولید می شوند. این پنل ها را می توان با انواع متریال های دیگر نمای ساختمان به صورت ترکیبی اجرا کرد و نمایی خاص و فوق العاده را طراحی و اجرا کرد. 

پیشنهاد مطالعه: جی اف ار سی-GFRC چیست؟ : همه چیز درباره GFRC
جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره  09913377500  یا 09913367500 تماس بگیرید.

برخی از پروژه های اجرایی در اهواز 

مزایای بتن جی اف ار سی gfrc / grc

  1. امکان تولید قطعات مشبک و خاص با ابعاد دلخواه
    یکی از دغدغه‌های معماران و طراحان خلاق، اجرایی شدن طرح‌هایشان است. چون خیلی از طرح‌ها با مصالح و متریال های دیگر قابل اجرا نیست؛  اما بانمای جی ار سی تقریباً هیچ‌گونه محدودیتی در تولید قطعات ازنظر طرح، نقش، اندازه و رنگ وجود ندارد.  امکان تولید قطعات مشبک و نقش برجسته و باکس‌های بزرگ نیز با نمای جی ار سی gfrc – grc امکان‌پذیر است.
  2.  ارزش‌آفرینی برای ساختمان
    همان‌طور که کالاهای برند و مارک‌دار برای مشتریان خود اعتبار ایجاد می‌کنند، یک ساختمان با نمای متفاوت و خاص هم می‌تواند چند برابر برای مالکان و ساکنان خود ایجاد ارزش و اعتبار نماید.  نمای ساختمان اولین تصویری است که از هر ساختمان در ذهن‌ها باقی می‌ماند.  نمای جی اف ار سی gfrc / grc می‌تواند برای مالکان، مجریان، طراحان و ساکنان آن ارزش و اعتبار ایجاد نماید.
  3.  مقاومت در برابر تنش و ضربه
    وجود الیاف شیشه در نمای جی اف ار سی gfrc – grc باعث شده این محصول در برابر ضربه و تنش بسیار مقاوم باشد که این‌یکی از برترین مزیت‌های نمای gfrc هست.
  4.  مقاوم در برابر زلزله
    کشور ما زلزله‌خیز است و هرلحظه باید آمادگی کافی در برابر زلزله را داشته باشیم. از آنجایی که در برابر ضربه و تنش مقاوم هست و نصب آن نیز به‌صورت خشک انجام  می‌گردد، کاملاً در برابر زلزله مقاوم می‌باشد.
  5.  سرعت در اجرا
    توجیه اقتصادی یکی از مهم‌ترین آیتم‌ها برای ساخت هر ساختمان هست.  زمان ساخت می‌تواند تأثیرات زیادی در هزینه‌های ساخت یک پروژه ساختمانی بگذارد. نمای جی اف ار سی  یک نمای پیش‌ساخته است که اجرای آن بسیار سریع‌تر و ایمن‌تر از سایر نماها هست.
  6.  سبک‌ سازی ساختمان
    همه طراحان و مهندسین در انتخاب متریال ها به مقوله سبک‌سازی اهمیت می‌دهند.  از آنجایی که روش نصب جی اف را سی grc – gfrc بدون ملات و به‌صورت خشک هست، وزن کلی نما نسبت به خیلی از متریال های نما کاهش می‌یابد.
  7.  مقاوم در یخبندان و شرایط سخت جوی

نمای جی اف ار سی gfrc – grc  به دلیل جذب آب پایین و مقاوم بودن بافت مولکولی آن در يخبندان و سرماهای بسیار شدید نیز مقاوم هست.

نمای جی اف ار سی | پنل جی اف ار سی | gfrc | grc
ساختمان موزه دفاع مقدس 
تایل جی ار سی grc
پنل بتنی طرح سیرکل-GFRC ایناب

نمای بتن اکسپوز – اهواز

بتن اکسپوز یا بتن نما به پنل هایی گفته می شود که به عنوان سطح نهایی نما یا دیوار اجرا می شوند و هیچ گونه پوشش دیگری روی آن اجرا نمی شود. پنل های بتن اکسپوز را می توان به صورت سطح صیقلی، سطح متخلخل و… با توجه به درخواست کارفرما تولید و عرضه کرد. بتن اکسپوز یکی از بهترین متریال های مدرن حال حاضر برای انواع ساختمان ها می باشد. پنل های بتن اکسپوز در نمای داخلی نیز طرفداران زیادی دارد.

ایناب پنل های بتن اکسپوز را به دو صورت مسلح و غیر مسلح تولید میکند. پنل های مسلح برای پروژه هایی که قصد اجرای نمای خشک را دارند و پنل ها غیر مسلح برای پروژه هایی که قصد اجرای نمای با ملات را دارند. تایل های بتن اکسپوز هم در ابعاد و اندازه های دلخواه و دررنگ های سفارشی بدون محدودیت تولید می شوند. برای کسب اطلاعات جامع تر مقاله بتن اکسپوز را مطالعه کنید.

نمای grc - نمای مشبک جی ار سی مجتمع مسکونی
پنل grc طرح برمودا ایناب – اهواز

مزایای بتن اکسپوز

دوام و مقاومت بالا

نمای ساختمان به عنوان یکی از مهمترین آیتم های ساختمان همواره در برابر نور خورشید و شرایط سخت جوی  قراردارد که تعمیر و ترمیم آن نه تنها هزینه های بالایی برای مالکان خواهد داشت بلکه مشکلاتی فراوانی برای مالکان و مجاوران پیش خواهد آورد. بتن نمایان یکی از مقاوم ترین و با دوام ترین متریال های نمای ساختمان می باشد.

سرعت اجرای بالا

یکی از موارد بسیار مهم در انتخاب هر متریال سرعت اجرای آن می باشد. تایل های بتن اکسپوز مسلح به صورت پیش ساخته بوده و در نصب آن نیازی به ملات نمی باشد. به همین دلیل با سرعت زیادی نصب آن انجام می پذیرد.

زیبایی منحصر به فرد

یکی از دلایلی که پنل ها و نمای بتن اکسپوز را همه نمی پسندند، این است که زیبایی خاصی دارد. زیبایی خاص نمای بتن اکسپوز باعث می شود که افراد خاص و با سلیقه خاص این محصول را بپسندند.  این محصول معمولا مورد توجه و مورد تایید افرادی است که به معماری و سبک مدرن علاقه دارند.

مقاومت در سرما و یخبندان

بیشتر مناطق کشور ما سردسیر می باشد که در اجرای نما باید به مقاوم بودن آن در برابر یخبندان توجه کرد.بتن اکسپوز یا بتن نمایان چون سطحی صیقلی دارد، تقریبا می توان گفت جذب آبی نزدیک به صفر دارد. همانطور که می دانید ترکیدگی و پوکیدن مصالح ساختمانی در زمستان به دلیل یخ زدن و افزایش حجم آب داخل حفره های آنها می باشد. به همین دلیل چون بتن اکسپوز جذب آبی ندارد، در سرما و یخبندان کاملا مقاوم می باشد.

بدون محدودیت در ابعاد

پنل ها و تایل های بتن اکسپوز در ابعاد و اندازه های دلخواه و به صورت سفارشی توسط گروه ایناب تولید و عرضه می شود. کارفرکایان می توانند ابعاد تایل های بتن اکسپوز خود را سفارش دهند و در نمای خود به کار ببرند، بدون اینکه نگرانی از این بابت وجود داشته باشد.

بدون محدودیت در رنگ بندی

ایناب پنل های بتنی نما را در رنگ های سفارشی و خاص نیز تولید و عرضه می نماید. رنگ بتن اکسپوز ایناب به صورت عمقی بوده و به هیچ عنوان پوسته پوسته نمی شود و مانند رنگ های معمولی از بین نمی رود. رنگ پنل های بتنی نما معمولا به صورت معمولی و هم رنگ با بتن سفارش داده می شود.

بانک ملی اهواز - نمای ساختمان اهواز
اجرای قطعات جی اف آر سی ایناب در بانک ملی ایران – اهواز

کاربردهای بتن اکسپوز

بتن اکسپوز در طرح های مختلف و ابعاد دلخواه تولید می شود، به طراحان، مهندسان و کارفرمایان محترم این امکان را می دهد که انتخاب گسترده ای در مورد پروژه خود داشته باشند، تنوع در ابعاد و بافت، سطح نهایی زیبا و ساده ای را برای کسانی که به معماری مدرن علاقمند هستند ایجاد می کند.

به علت وجود  سیمان که خاصیت چسبندگی بسیار قوی  دارد می تواند برای نمای ساختمان که در مقابل تغییرات جوی و محیطی قرار دارد، محصولی با مقاومت بالا می باشد.

تایل های آن هم در نماهای داخلی و هم در نماهای بیرونی مورد مصرف داشته و این تایل ها را می توان هم در ابعاد استاندارد و هم در ابعاد سفارشی تولید کرد، به دلیل نمایان بودن سطح بتن در نما، وجود هرگونه تخلخل و برجستگی در سطح نما کیفیت ظاهری آن را کاهش می دهد،تایل هایی که در نمای خارجی استفاده می شوند،

 به دلیل قرارگیری در شرایط متغیر جوی باید از مقاومت بالایی برخوردار باشند اما در نماهای داخلی، زیبایی و کیفیت سطح کار دارای اهمیت بیشتری است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره 05191007707 و یا 09913377500 و 09913367500 تماس بگیرید.
همچنین می توانید از طریق تلگرام و واتساپ با همین شماره ارتباط برقرار کنید.
تایل بتنی پیش ساخته
پنل بتنی اکسپوز ایناب
بتن اکسپوز داخلی
طراحی نمای داخلی و خارجی با پنل های بتنی

 

شهر اهواز

اهواز یکی از شهرهای کهن ایران است که به عنوان هفتمین شهر پر جمعیت ایران شناخته شده است و عظیم ترین تولید کننده نفت ( شرکت ملی مناطق نفت خیز ) در شهر اهواز قرار دارد.  بزرگ ترین رود ایران ( رود کارون ) با ورود به شهر اهواز ، شهر را به دو بخش و نیمه غربی و شرقی تقسیم کرده است. عبور این رود از شهر اهواز باعث زیبایی دوچندان این شهر گشته است. بیشترین آلودگی هوا بعد از اصفهان و تهران مشمول اهواز می شود. از مهم ترین علل این آلودگی می توان به گرد وغبار ناشی از حمل و نقل و وجود کارخانه های صنعتی اشاره کرد.  وجود کارخانجات بزرگ و تولید کننده های عظیم نفتی در این شهر موجب گشته اهواز به یکی از مهم ترین و اصلی ترین مراکز صنعتی ایران تبدیل شود که همین امر باعث مهاجرت افراد زیادی به این شهر گشته است.

ویژگی های برتر نمای ساختمان

  1. حفاظت  :اولین ویژگی که مورد توجه قرار میگیرد حفاظت است در قدیم نیز علت اولیه و اصلی خانه ها به علت حفاظت از جان انسان از بیرون خانه بود.
  2. استحکام بالا: نمای ساختمان باید از استحکام بالا برخوردار باشد تا در برابر شرایط جوی و همچنین حوادث طبیعی مقاوم باشد و همچنین از ایجاد آسیب به افراد جلوگیری شود .
  3. زیبایی: با رعایت این ویژگی دست معماران در رسیدن به اهداف خود باز تر است و راحت تر می توانند ساختمان های خود را به فروش برسانند.
  4. عایقی برای صوت: با افزایش شهر نشینی و افزایش ساخت خانه ها در کناره خیابان های اصلی بهتر است از متریال های مقاومی در ساخت نما استفاده شود که از ورود صدا به ساختمان ها جلوگیری کند.
  5. عایقی برای حرارت: نمای ساختمان در اصل  به عنوان پوست بیرونی ساختمان شناخته می شود. مصالح مختلف عملکرد های متفاوتی نسبت به نفوذ سرما و گرما به درون ساختمان دارند یکی از وظایف اساسی نما جلوگیری از گرما و سرما به درون ساختمان می باشد که با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه باید در انتخاب متریال دقت شود.
  6. ضد حریق بودن: مقاوم سازی نمای ساختمان در برابر حریق باعث جلوگیری از آسیب به بنای ساختمان نیز می شود . متریال های ضد حریق در واقع وظیفه اساسی پدافند عامل را اجرا می کند.   

عوامل موثر در انتخاب نما

  • سلیقه کارفرما
  • بودجه
  • فرهنگ منطقه
  • در دسترس بودن متریال ها
  • موقعیت مکانی
  • شرایط آب و هوایی
  • سبک ساختمان

اهمیت اجرای صحیح نمای ساختمان

همانطور که اشاره شد، نما، به ساختمان اعتبار و ارزش می دهد. البته قابل ذکر است که این اعتبار و ارزش زمانی ایجاد می شود، که نما به درستی اجرا شود. در صورت اجرای نادرست نمای ساختمان، هزینه ها و وقت شما هدر می رود. به همین دلیل نمای ساختمان بایستی توسط افراد کاردان و متخصص اجرا شود.

گروه  ایناب تولیدکننده، طراح و مجری نماهای نوین ساختمانی، با سابقه ی بیش از 12 سال فعالیت در زمینه نمای ساختمان و عرضه جدیدترین نماهای ساختمان به مشتریان گرامی، آمادگی خود را برای همکاری در به پیش بردن پروژه های ساختمانی در سراسر کشور اعلام می دارد.

مشاهده برخی پروه های اجرایی گروه ایناب

معرفی نمای کامپوزیت

ورق آلومینیوم کامپوزیت پنل  (Aluminum Composite Panel)، که مخفف آن می شود  ACP . متشکل از دولایه ترکیبی آلومینیوم  و پلی اتیلن یا مواد معدنی  می باشد.  مزایای برتر  این متریال باعث شد که در مدت کوتاهی مورد توجه طراحان و کارفرمایان  قرار بگیرد و در مدت زمان اندکی استفاده از آن در نمای ساختمان افزایش یابد.  تنوع در طرح و رنگ، شکل پذیری، سبک بودن ، سرعت در نصب و قیمت نسبتا پایین از مزایای برتر ورق کامپوزیت می باشد. 

پیشنهاد مطالعه : مقاله قیمت نمای کامپوزیت – معرفی نمای کامپوزیت + قیمت هر مترمربع

 

نمای کامپوزیت
نمای کامپوزیت

با ما در اینستاگرام همراه باشید

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره 05191007707 و یا 09913377500 و 09913367500 تماس بگیرید.
همچنین می توانید از طریق تلگرام و واتساپ با همین شماره ارتباط برقرار کنید.
استخدام - همکاری با ایناب
همکاری با ایناب
ایناب - نمای خشک - مجری نمای ساختمان
چرا ایناب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *