اطلاعات کامل در مورد نمای سنگ خشک

اجرای نمای سنگ خشک

نمای خشک

اجرای نمای ساختمان به روش خشک، برای اولین بار در دهه 70 میلادی در کشور آمریکا با نصب سنگ به روش خشک در ساختمان های با ارتفاع زیاد انجام شد. در روش اجرای نمای خشک، پیشرفت هایی صورت گرفته است که باعث منحصر به فرد شدن اجرای نمای ساختمان به روش خشک شود. در این مقاله در مورد نمای سنگ خشک توضیحاتی ارائه خواهد شد. امیدوارم مورد استفاده شما عزیزان قرار بگیرد.

"دیتیل

مزایای نمای خشک

  • کاهش هزینه ها

در نمای خشک از ملات و دوغاب استفاده نمی شود و این خود باعث صرفه جویی در هزینه ها می شود. همچنین می توان در صورت نیاز پروفیل های زیرسازی این نما را جدا نمود در جای دیگری به کار برد. طول عمر نمای خشک 50 سال است. در صورتی که نماهای دوغابی 10 تا 15 سال طول عمر دارد. طول عمر بالا باعث می شود که تا مدت های زیاد شما نیازی به صرف هزینه در نما نداشته باشید.

  • حذف تقطیر در سطوح داخلی

وجود لایه هوا در بین ساختمان و نما، باعث می شود که بخار آب به راحتی از ساختمان خارج شود و رطوبت در جداره ساختمان کاهش یابد. به زبان ساده اینکه نم دادگی به داخل ساختمان نداشته باشیم.

  • مقاومت بالا در برابر زلزله

اجرای نمای خشک، باعث سبک ماندن ساختمان (به دلیل عدم استفاده از ملات) می شود. همچنین با اجرای نمای خشک، قسمت های مختلف نما، به صورت جداگانه تغییر مکان می دهند. سبک بودن ساختمان و تغییر مکان های جانبی جداگانه، باعث عدم ترک خوردگی و سقوط مصالح از نما می شود. همچنین سبک بودن ساختمان باعث می شود عملکرد بهتری در مقابل زلزله داشته باشد.

  • سرعت اجرای بالا

به دلیل عدم استفاده از روش های دوغابی در این روش، امکان اجرای این روش نما در بخش های مختلف نما، بالا و پایین نما و… وجود دارد. از طرفی با این روش اجرای نما، می توان نماسازی را بالافاصله پس از اتمام ساخت اسکلت ساختمان شروع کرد.

  • عایق حرارتی و صوتی

با اجرای نمای خشک بین ساختمان و نما، فضایی باز می ماند. جریان داشتن هوا در فضای بین نما و ساختمان، مانند شیشه دوجداره عمل می کند. از این جهت می توان این نما را عایق صوتی و حرارتی در نظر گرفت. 

  • کیفیت بالا

کاهش خطای انسانی به دلیل تولید صنعتی مصالح، هماهنگی رفتار مصالح در برابر تغییرات دمایی، کاهش پرت مصالح به دلیل انجام محاسبات دقیق برای زیرسازی و طرح نما، وعواملی از این قبیل باعث افزایش کیفیت اجرای این نما می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره 05191007707 و یا 09913377500 و 09913367500 تماس بگیرید.
همچنین می توانید از طریق تلگرام و واتساپ با همین شماره ارتباط برقرار کنید.

 

"اجرای

نمای سنگ خشک

نمای سنگ در ساختمان، از نماهای بسیار پر طرفدار و پر کاربرد می باشد. نمای سنگ به دو روش تر و خشک اجرا می شود. اجرای نمای سنگ خشک با استفاده از پیچ و مهره فلزی انجام می شود. سنگی که در اجرای نمای خشک به کار برده می شود بایستی ضخامت بیشتری نسبت به سنگ های اجرا شده به روش با ملات (تر)داشته باشد. چرا که در صورتی که سنگ ضخامت کمی داشته باشد، در اثر سوراخ کردن و بستن پیچ ترک میخورد.

"اجرای

مزایای نمای سنگ خشک

  • هوای موجود در فضای بین سنگ و جداره ساختمان مانند یک عایق حرارتی عمل می کند.
  • عایق بودن جداره باعث صرفه جویی در مصرف انرژی نیز می شود.
  • فضای موجود بین سنگ و جداره ساختمان باعث عدم ترک خوردگی و شکستن سنگ در اثر تغییرات آب و هوایی می شود.
  • نمای خشک، سرعت اجرای بسیار بالاتری نسبت به روش اجرای سنگ تر (با ملات) دارد.

 

نمای سنگ
نمای سنگ خشک

معایب نماهای سنگ خشک

  1. اجرای نمای سنگ خشک نیاز به نیروی متخصص و کاربلد دارد.
  2. به دلیل انجام عملیات سوراخ کاری، احتمال شکستن سنگ در حین انجام عملیات وجود دارد.

اهمیت اجرای صحیح نمای سنگ 

نمای سنگ به روش خشک از جدیدترین نماهای ساختمانی است و اجرای آن نیاز به افراد متخصص و کاردان دارد. در صورتی که این نما به درستی اجرا نشود، مشکلات زیادی به همراه خواهد داشت و باعث از بین رفتن سرمایه و وقت ما خواهد شد. مشکلاتی مثل عدم زیبایی، عدم مقاومت کافی سنگ در نما، جداشدگی سنگ از نما، عدم عایق بودن نما و مشکلاتی دیگری که به وجود خواهد آمد. از این رو بایستی اجرای نمای خشک که کاری کاملا تخصصی است، توسط افراد متخصص انجام شود.

شرکت ایناب تولیدکننده، طراح و مجری نماهای نوین ساختمان، با سابقه ی بیش از 12 سال اجرای نماهای نوین ساختمانی، آمادگی خود را برای همکاری در پروژه های نمای ساختمان و اجرای نماهای سنگ زبه روش خشک در سراسر کشور اعلام می کند.

 

با ما در اینستاگرام همراه باشید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با شماره 05191007707 و یا 09913377500 و 09913367500 تماس بگیرید.
همچنین می توانید از طریق تلگرام و واتساپ با همین شماره ارتباط برقرار کنید.

 

همکاری-با-ایناب
همکاری-با-ایناب
چرا ایناب
چرا ایناب

 

2 دیدگاه برای “اطلاعات کامل در مورد نمای سنگ خشک

  1. محمدرضا گفته:

    سلام خسته نباشید 17سال استاد نما کار هستم دو دوسالی هست که نمای خشک انجام میدم شماره تماس 09133649497

    • محمد اسلام دوست گفته:

      سلام
      روزتون بخیر
      خیلی هم عالی
      لطفا از طریق لینک زیر ( قسمت همکاری با ایناب) فرم مربوط به همکاری رو ارسال بفرمایید تا در صورت وجود همکاری داشته باشیم:
      https://inabco.ir/installer/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *