ایده طراحی نمای ساختمان | 20 راهکار برای خلاقیت در معماری نمای ساختمان

ایده نمای ساختمان

عناوین مطالب این مقاله؛ روی عنوان مدنظرتون کلیک کنید:


ایناب را در اینستاگرام دنبال کنید


شما که این مطلب را می خوانید یا ساختمان ساز هستید.یا طراح هستید، یا یک فرد کنجکاو و به دنبال ایده های جدید هستید. در هر صورت جزء انسان هایی هستید که با دیگران متفاوت است و دوست دارید که کارهای خاص و منحصر به فرد انجام دهید. خواندن این مقاله به شما کمک خواهید که در طراحی نمای ساختمان خلاق تر شده و در طراحی نمای ساختمان از ایده های جدید استفاده کنید.

ایده چیست؟

ایده، اولین و ساده ترین راه حلی است که انسان در برابر یه نیاز یا مشکل به آن فکر می کند.  اما به طور کاملا ساده می توان گفت که به هر فکر نو، ایده می گویند. برخی از ایده ها ممکن است که اصلا به مرحله اجرا نرسند و هیچ وقت اجرایی نشوند. اما در هر صورت ایده هستند و باید به آنها احترام گذاشت و در صورت نیاز از آنها استفاده کرد.

اما برخی ایده ها می تواند تحولی بزرگ در زندگی یک انسان ایجاد کند. مثلا یک طراح نمای ساختمان اگر بتواند یک ایده خوب در طراحی یک ساختمان استفاده کند که مورد استقبال قرار بگیرد، همان یک ایده می تواند آینده شغلی او را متحول نماید.                                                                                                      

ایده در ساختمان سازی
ایده در ساختمان سازی

چرا باید خلاق باشیم؟

با رقابتی شدن کسب و کارها و تغییر نیازهای مردم و پیشرفت علم و تکنولوژی ، دیگر مشتریان کارها و محصولات تکراری را نمی پسندند. حداقل انسانهای پیشرو که معمولا انسانهای موفق و ثروتمندی هستند، از کالا و خدمات خلاقانه و ایده های جدید استقبال می کنند.  و حاضر هستند بهای زیادی نیز پرداخت کنند.  پس اگر طراح نمای ساختمان هستید،  بهتر است کارهای متفاوت از دیگران انجام دهید.  تا بتوانید مشتریان ثروتمند و خاص را با ارائه طرح های خلاقانه و ایده های جدید به خود جذب کنید.

جی اف ار سی gfrc
جی اف ار سی gfrc | متریالی بی نظیر برای طراحی های خلاقانه و خاص

چگونه خلاق باشیم؟

یکی از مهارت های مهم برای افرادی که دوست دارند پیشرفت کنند و موفق شوند، خلاقیت و ایده پردازی است. خلاقیت می تواند به سرعت ما را از دیگران پیش بیندازد و باعث شود که ما از آنها جلوتر باشیم. برخی افراد فکر می کنند خلاقیت خدادادی است و ما هیچ نقشی در آن نداریم، این افراد سخت در اشتباه هستند. زیرا خلاقیت یک مهارتی است که کاملا می شود آن را فرا گرفت.

موانع خلاقیت

بسیاری از افراد که فکر می کنند خلاق نیستند باید به گذشته خود بیندیشند و دریابند که چه موانعی باعث شده است که خلاقیت در آنها کمرنگ شود.  از موانع اصلی که بر سر راه خلاقیت قرار دارند می توان موانع فردی (کمرویی، عدم داشتن اعتماد به نفس و…)، موانع اجتماعی (ارزش قائل نشدن برای کودکان، انتقادهای بیجا، سرزنش ها و…) و موانع سازمانی (تلاش برای حفظ حالت موجود، عدم تحمل شکست و…) را نام برد.

راهکارهای خلاقیت

همانطور که موانع زیادی بر سر راه خلاقیت وجود دارند، راهکارهای زیادی هم برای تقویت مهارت خلاقیت وجود دارد که می توانیم با استفاده از آنها خلاقیت خود را افزایش دهیم.

برخی از این راهکارها عبارت اند از:

ترک کردن عادت ها

به عنوان مثال با دست غیر تخصصی غذا بخورید یا مسواک بزنید، ساعت مچی تان را به دست دیگرتان ببندید، موسیقی های با سبک های جدید گوش کنید و… . وقتی کاری را به طور پیوسته انجام می دهیم تبدیل به عادت می شود و انجام دادن آن کار برای مغز خیلی آسان و راحت می شود.  پس با ترک عادت ها مغز خود را وادار به ایجاد ایده ها و خلاقیت می کنیم.

از هر دو نیمکره مغز استفاده کنید

هر نیمکره از مغز وظایف خاص خودش را به عهده دارد. ما باید با فراگیری روش های مختلف از هر دو نیمکره مغزمان استفاده ببریم.  یکی از روش هایی که کمک می کند تا بتوانیم از هر دو نیمکره مغزمان به نحو احسن استفاده کنیم، ماین مپ یا نقشه ذهنی است.  نقشه ذهنی جدیدترین روش برای یادگیری، هدف گذاری، خلاصه برداری و طبقه بندی اطلاعات است که به افزایش مهارت خلاقیت شما کمک می کند.

از روش طوفان فکری استفاده کنید

 این روش بسیار برای به وجود آمدن ایده های جدید کمک می کند. در این روش مهم نیست که ایده معقول به نظر می رسد یا خیر، مهم این است که آن ایده است و باید یادداشت شود. با استفاده از این روش مغز مجبور به فعالیت بیشتر و ایجاد ایده های بیشتر می شود.


روش های زیاد دیگری مثل گوش دادن به موسیقی های کلاسیک، نقاشی کشیدن، ورزش، خواب کافی و… که کمک زیادی به افزایش خلاقیت می کنند در مقاله های موجود در اینترنت وجود دارد که می توانید با مطالعه آنها سطح مهارت خلاقیت خود را بهبود ببخشید.

خلاقیت در نمای ساختمان

در صنعت ساختمان و به خصوص نمای ساختمان ، طراحی مهم ترین عامل است.  طراحی باید خلاقانه و به روز باشد که این امر نیازمند خلاقیت و ایده های جدید در طراحی است. طراحی بدون خلاقیت و ایده جدید محکوم به شکست است. هیچ یک از طراحان نمی توانند همه ی کارهای خود را به یک صورت طراحی و اجرا کنند چون این کار مورد قبول هیچ کس واقع نمی شود.پس ایده در بحث ساختمان و نمای ساختمان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. طراحی باید با استفاده از ایده های جدید باشد تا بتواند مخاطب را جذب کند و بازده مناسبی داشته باشد.


♦♦♦    پیشنهاد ویژه ایناب برای همکاری با طراحان نمای ساختمان؛ اینجا کلیک کنید  ♦♦♦ 


طراحی نمای ساختمان مسکونی با کمک ایده های مدرن و خلاقانه

نمای ساختمان تجاری | پنل جی اف ار سی
نمای پارامتریک | پنل جی اف ار سی

با هر اندازه هزینه ای خرج طراحی نمای ساختمان مسکونی کنید به همان مقدار هم قیمت خانه مسکونی شما بیشتر می شود به همین دلیل  بهتر است در انتخاب طراحی نما ساختمان دقت زیادی کنید. نما بیرونی ساختمان باید طوری طراحی شود که نظر افراد را به سمت خود جلب کند و نشانه خانه ای گرم و جذاب باشد. در طراحی نما ساختمان بهتر می باشداز مصالح مقاوم و با کیفیت استفاده کنید تا در شرایط جوی گوناگون برای ساختمان مشکلی بوجود نیاید. انواع زیادی از مواد و رنگ ها و ابزار مخصوص با قیمت کم و زیاد برای طراحی نما ساختمان وجود دارند که این مصالح برای افراد با بودجه های زیاد و کم مناسب می باشند.
در طراحی نما برای ساختمان های مسکونی بهتر می باشد به نمای ساختمان های اطراف دقت داشته باشیدتا نمای ساختمان شما با ساختمان های اطرافتان هماهنگی  داشته باشد. نمای بیرونی ساختمان به دو دسته نمای کلاسیک و نمای مدرن قسمت بندی می شوند که شما می توانید با توجه به طراحی داخلی ساختمان یکی از این نماها را انتخاب کنید.

در این مقاله سعی شده است که به طراحان عزیز برای ایده پردازی بیشتر در بحث طراحی و ایجاد نماهای ساختمانی خلاقانه تر کمک شود. امیدوارم که از این مقاله استفاده لازم را ببرید.

ایده هایی برای طراحی نمای ساختمان

طراحی نمای ساختمان به شکل کشتی، قطار ، هواپیما و یا هر شکل دیگری

با طراحی نمای ساختمان به شکا های مختلف می توانیم ساختمان ها را به شیوه ای خلاقانه از یکدیگر متمایز کنیم.  این نوع طراحی ها برای ساختمان هایی که به جذب مشتری وابسته هستند بسیار عالی می باشد.  ساحتمان هایی مثل رستورانها، غذاخوری ها ، کافی شاپ ها و ساختمان هایی مانند اینها.  همچنین ساختمان هایی که فعالیت آنها مربوط به این نوع نماها باشد مثل شرکت های مربوط به کشتی، شرکت های هواپیمایی و … .

استفاده از اشکال ایموجی در نمای ساختمان

با توجه به اینکه در سال های اخیر، ایموجی ها به صورت خیلی گسترده وارد زندگی مردم شده اند و تقریبا همه ی افراد با آنها روبرو هستند.  استفاده از ایموجی در نمای ساختمان یک ایده بسیار جالب و جذاب می تواند باشد.  چرا که حتی برخی از سازه ها در کشورهای خارجی از این ایده استفاده کرده اند و در نمای ساختمان از ایموجی ها استفاده کرده اند و نمایی خاص را به وجود آورده اند.  شما نیز می توانید به عنوان یک ایده از ایموجی های دلخواه در طرح های نمای ساختمان استفاده نمایید.

جهت سفارش هرنوع شکل و ایموجی برای استفاده در نمای ساختمان با ما تماس بگیرید: ایناب تولیدکننده، طرح و مجری نماهای نوین ساختمان  09913377500 (جهت برقراری تماس، روی شماره کلیک کنید)


ایده نمای ساختمان | ایموجی در نمای ساختمان
ایده نمای ساختمان | ایموجی در نمای ساختمان
ایده نمای ساختمان | ایموجی در نمای ساختمان
ایده نمای ساختمان | ایموجی در نمای ساختمان

استفاده از المان یا آیکون در نما

المان در نما برای ساختمان هایی مانند رستوران ها، هتل ها، غذاخوری ها و ساختمان هایی که المان های خاص خود را دارند، مناسب است. مثلا برای یک رستوران ایجاد یک المان قاشق و چنگال ساده می تواند نما را خاص کند. به عنوان مثال در شکل زیر در یک ساختمان چشم پزشکلی از المان های مربوط به چشم پزشکی در نمای ساختمان استفاده کرده اند. این باعث شده است که نمایی خاص  و منحصر به فرد برای ساختمان ایجاد شود.


شرکت ایناب تولیدکننده، طراح و مجری نماهای نوین ساختمانی بدون هیچ محدودیتی آمادگی کامل تولید هر نوع المان یا آیکون بتنی را دارد.


ایده نمای ساختمان | طراحی نمای ساختمان
استفاده از المان های بتنی چشم پزشکی در ساختمان چشم پزشکی
ایده نمای ساختمان
ایده نمای ساختمان | کافی شاپ

ایجاد نماهای سه بعدی در نمای ساختمان با جی اف ار سی gfrc

نمای سه بعدی از ایده هایی است که اجرای آن سخت به نظر می رسد.  اما در صورت اجرا شدن نمایی بسیار منحصر به فرد و خاص ایجاد میشود که برای افراد فراموش نشدنی است.  شاید یکی از راه های ایجاد این چنین نماهایی استفاده از قطعات جی اف آر سی باشد. چون این قطعات محدودیتی در تولید طرح های خاص ندارند. قطعات جی اف ار سی هیچ گونه محدودیتی در طراحی ندارد. با استفاده از تایل ها و پنل های جی اف ار سی می توان نماهایی ایجاد کرد که منحصر به فرد باشند. 


مطلب پیشنهادی: هرچیزی در مورد جی اف ار سی gfrc را اینجا بخوانید


استفاده از نمای ترکیبی

ترکیب نمای کامپوزیت با جی اف آر سی gfrc

نمای کامپوزیت یک نمای با قیمت مناسب است که قابلیت ایجاد نماهای خاص را دارد اما از طرفی در حال منسوخ شدن است و استفاده از آن خیلی کم شده است. می توانیم با ترکیب این متریال با جی اف آر سی gfrc که جدیدترین متریال نمای ساختمان است نمایی جدید ایجاد کنیم که  زیبایی خاصی هم دارد.

طراحی نما | نمای ساختمان | نمای جی اف ار سی gfrc
نمای جی اف ار سی gfrc در شب
نمای جی اف ار سی gfrc
gfrc – grc
نمای جی اف ار سی و کامپوزیت
ترکیب نمای کامپوزیت و جی اف ار سی gfrc
نمای جی ار سی | لوور آلومینیوم
بازسازی نمای ساختمان مانا | کامپوزیت و جی اف ار سی gfrc
بازسازی نمای ساختمان | ساختمان مانا
بازسازی نمای ساختمان مانا | کامپوزیت و جی اف ار سی gfrc
نمای جی اف ار سی - کامپوزیت
نمای ترکیبی جی اف ار سی – کامپوزیت

ترکیب جی اف آر سی gfrc با سنگ طبیعی

نمای سنگ همانطور که بیان شد وزن زیادی را به ساختمان اضافه می کند.  از طرفی نمای سنگ طبیعی تکراری شده است و اکثر ساختمان ها نمای سنگی کار شده است. ترکیب نمای مشبک جی اف آر سی با سنگ طبیعی علاوه بر اینکه نماها را از یکپارچگی خارج می کند، نمایی بسیار زیبا و جذاب را ایجاد می کند که باعث جلب توجه زیادی می شود.

بتن جی اف آرسی | بتن اکسپوز | جی اف ار سی GFRC
ترکیب نمای جی ار سی و سنگ طبیعی
جی اف ار سی ایناب | نمای ترکیبی با سنگ
جی اف ار سی gfrc | نمای ترکیبی با سنگ
نمای جی اف ار سی gfrc | ساختمان امید اهواز
نمای جی اف ار سی gfrc | ساختمان امید اهواز | طرح نگار ایناب
نمای جی اف ار سی-سنگ
نمای جی اف ار سی-سنگ

ترکیب جی اف آر سی gfrc با آجر

بسیاری از نماهای آجری را می بینیم که با استفاده از آجر نماهای مشبک ایجاد می کنند.  چقدر عالی می شود که به جای مشبک کردن آن آجر ها از سنگ مشبک جی اف ار سی استفاده شود.  این یک ایده بسیار خوب برای استفاده از جدیدترین متریال نمای ساختمان به صورت ترکیبی می باشد.

 

نمای ترکیبی جی اف ار سی و آجر
نمای ترکیبی جی اف ار سی و آجر

ترکیب جی اف آر سی gfrc با سرامیک خشک

اگر قصد سبک سازی ساختمان و عدم افزایش وزن زیاد ساختمان را در صورت نماکاری دارید، ایده خوبی می تواند باشد که از این دو متریال استفاده کنید. این دو متریال ضمن اجرای خشک، نمایی بسیار زیبا و جذاب را ایجاد خواهند کرد.

ترکیب نمای کامپوزیت با سنگ طبیعی

استفاده از سنگ در نما زیبایی خاص خودش را دارد.  اما در صورتی که ارتفاع ساختمان کمی زیاد شود وزن قابل توجهی به ساختمان اضافه می کند که می تواند بعد ها ایجاد مشکل کند. از این رو می توان این متریال را با نمای کامپوزیت که نمایی سبک است ترکیب کرد و از افزایش وزن زیاد ساختمان جلوگیری کرد.

نمای کامپوزیت- سنگ
نمای کامپوزیت- سنگ

کامپوزیت با آجر

استفاده از نمای آجری علاوه بر زیبایی که دارد سرعت اجرای نسبتا پایینی دارد. حتی اگر با ملات کار شود که علاوه از سرعت پایین وزن زیادی هم به سازه اضافه می کند.  پس ترکیب این متریال با یک متریال سبک وزن و با سرعت اجرای بالا ایده خوبی می تواند باشد.

اجرای نمای کامپوزیت دانشگاه قوچان - گروه ایناب
اجرای نمای کامپوزیت دانشگاه قوچان

کامپوزیت با چوب

جدا از اینکه نمای چوب زیبایی خاص و منحصر به فردی دارد اما اگر بخواهیم کل نما را چوب به کار ببریم هزینه ی بسیار بالایی خواهد داشت. چون چوبی که در نما استفاده می شود (ترمووود) به دلیل عملیاتی که روی آن انجام می شود تا در نما ماندگاری و دوام داشته باشد، گران است.  به همین دلیل کامپوزیت چون قیمت مناسبی دارد، ترکیب چوب با کامپوزیت می تواند هزینه های نما را متناسب کند.

نمای ترکیبی| کامپوزیت-چوب
نمای ترکیبی| کامپوزیت-چوب

کامپوزیت با سرامیک خشک

سرامیک خشک از جدیدترین نماهایی است که در نمای ساختمان استفاده می شود. نمایی مناسب برای ساختمان های بلند مرتبه می باشد چون وزن چندانی ندارد.  از طرفی می توان با ترکیب این متریال با نمای کامپوزیت یک نمای جدید و مدرن ایجاد کرد و نما را از یکپارچگی خارج کرد. که می تواند ایده خوبی برای ساختمان های بلند مرتبه و بزرگ باشد.

ترکیب نمای سرامیک خشک و نمای کامپوزیت
مجری سرامیک خشک پرسلانی نما – گروه ایناب
نمای ساختمان هتل نگین پاسارگاد
نمای ساختمان هتل | سرامیک خشک

سنگ طبیعی با سایر متریال ها

سنگ طبیعی متریالی است که ترکیب آن تقریبا با همه ی متریال های دیگر امکان پذیر است. از طرفی از این متریال استفاده زیادی در نمای ساختمان می شود، اما به جای استفاده از سنگ در تمام نما، می توان ایده ی ترکیب آن با سایر متریال ها را مدنظر قرار داد. این ایده ترکیب نماهای جذابی را به وجود خواهد آورد.

نمای سنگ-چوب
نمای سنگ-چوب

آجر با چوب

آجر و چوب از سری متریال هایی هستند که اجرای آنها را به صورت گسترده در ساختمان ها شاهد نیستیم. این دو جزء متریال های خاص با ویژگی های خاص هستند. با توجه به خاص بودن این متریال ایده ی ترکیب این دو متریال دوست داشتی باعث ایجاد نمایی بسیار خاص تر و جالبتر می شود که توجه همه را به خود جلب خواهد کرد.

آجر با طرح های نقش برجسته

استفاده از طرح های نقش برجسته در نمای ساختمان باعث ایجاد نماهای دوست داشتنی در سطح شهرها شد.  از طرفی نمای آجری، نمایی دوست داشتنی و خاص است. ترکیب آن با طرح های نقش برجسته می تواند، جلوه ای بسیار زیبا به نمای آجری ببخشد و نمای آجری را دوست داشتنی تر کند.

چوب با طرح های نقش برجسته

از آنجایی که در نمای چوبی، اگر قرار است طرحی ایجاد شود، بیشتر با چوب این طرح ها را ایجاد می کنند، به نظر جالب می رسد که از سنگ طرح نقش برجسته در نمای چوبی استفاده کنیم.

چوب با سرامیک خشک

ایده ی نمای چوب با سرامیک خشک نیز جزء نماهایی است که وزن سبکی دارد و وزن زیادی را به سازه اعمال نمی کند. این دو متریال می توانند برای سازه هایی که نیاز به سبک سازی دارند استفاده شوند.
شرکت ایناب با تکیه بر علم روز و پس از تحقیق ها و پژوهش های چند ساله توانسته است جی اف ار سی را که قابلیت ترکیب شدن با همه ی متریال های نمای ساختمان و ایجاد نماهای جذاب تر و خلاقانه تر را دارد، تولید کند. جی اف ار سی، به نوعی بتن تقویت شده با الیاف شیشه به اضافه یکسری موارد افزودنی می باشد که ویژگی های منحصر به فردی به این محصول می دهد؛ از جمله مقاومت بسیار بالا در برابر شکست و ضربه و آتش، کاملا مقاوم در برابر زلزله، امکان ایجاد طرح های دلخواه در ابعاد و رنگ های دلخواه و… . اطلاعات بیشتر

نمای جی اف ار سی | اسلامی
نمای جی اف ار سی | اسلامی

استفاده از طرح ها و نوشته های اسلامی در نما

شاید در نمای خیلی از ساختمان ها دیده باشید که نوشته های اسلامی و قرآنی را با استفاده از کاشیکاری در نما اجرا می کنند.  این طرح ها و نوشته های قرآنی اگر به صورت نقش برجسته باشد مسلماً زیبایی و جذابیت خیلی بیشتری را دارند.


شرکت ایناب تولیدکننده، طراح و مجری نماهای نوین ساختمانی آمادگی تولید هر طرح، نقش و نوشته ای، به هر شکل و ابعاد و رنگی که مدنظر شما عزیزان باشد را، بدون هیچ محدودیتی دارد.


استفاده از طرح ها و اشکال نقش برجسته خاص در نما

استفاده از طرح های نقش برجسته ی خاص در نما مثل آدم، ماشین یا هر چیزی که مد نظر باشد. این طرح ها حس جذابیت و خاص بودن را به نما می بخشد. با توجه به کاربری ساختمان ها می توان در نمای ساختمان از طرح های نقش برجسته استفاده کرد.


شرکت ایناب تولیدکننده، طراح و مجری نماهای نوین ساختمانی بدون هیچ محدودیتی آمادگی کامل تولید هر نوع پنل در طرح و شکل های متنوع و در هر ابعاد و رنگی را دارد.


استفاده از گل و گیاه در نمای ساختمان

وجود گل و گیاه در خانه همیشه خوب بوده و هست. چقدر خوب می شود که در نمای ساختمان نیز از گل وگیاه استفاده شود که مرز بین داخل ساختمان و خارج ساختمان است. گیاهان همیشه شادابی و نشاط را به همراه دارند.

استفاده از تابلوهای روان LED در نمای ساختمان

از تابلوها نیز می توان به عنوان یک ایده ی کاربردی در نمای ساختمان نام برد. بسیاری از ساختمان های اداری تجاری با استفاده از این تابلوها می توانند نماهایی خارق العاده ایجاد کنند.  به خصوص برای ایجاد تبلیغات در نما کارایی بسیار خوبی دارد.

ایده نمای ساختمان
ایده نمای ساختمان

استفاده از نمای متحرک در ساختمان

نمای متحرک از ایده هایی است که بسیار مورد اسقبال قرار گرفته است. داشتن نمایی که بتوان آن را در صورت نیاز تغییر داد بسیار جذاب و جالب است. مسلما اکثر افراد دوست دارند که همچین نمایی را داشته باشند.

استفاده از بیلبورد در نمای ساختمان

استفاده از بیلبورد در نما هم می تواند یک ایده جالب باشد.  با تعبیه محل نصب بیلبورد در ساختمان و تعویض بیلبورد در زمان های مختلف می توان نمای ساختمان را تغییر داد و از یکپارچگی و تکراری شدن در آورد. بیلبورد برای ساختمان های تجاری، اداری، مال ها ( ساختمان های تجاری اداری بزرگ) می تواند جنبه تبلیغاتی بسیار عالی داشته باشد. از بیلبورد می توان برای تبلیغ محصولات، عکس های زیبا برای زیبایی بیشتر نما و … استفاده کرد.


اگر نیاز به مشاوره  رایگان درزمینه نمای ساختمان دارید  با شماره 05142222550 و یا 09913377500 تماس حاصل نمایید.

بتن اکسپوز جدیدترین متریال نمای ساختمان
بتن اکسپوز | متریالی خاص و منحصربه فرد

استفاده از نقاشی در نمای ساختمان

نقاشی معمولی

کشیدن نقاشی ساده در نما بیشتر برای ساختمان هایی مانند مهدکودک با مدارس ابتدایی می تواند ایده بسیار مناسبی باشد که در برخی ساختمان ها نیز مشاهده می کنیم.

ایده نمای ساختمان
ایده نمای ساختمان

نقاشی سه بعدی

استفاده از نقاشی سه بعدی در نما دیگر مختص به ساختمان های کودکانه نمی باشد بلکه با ایجاد نقاشی های سه بعدی زیبا، نمایی بسیار منحصر به فرد ایجاد کنیم که همه را به خود جذب می کند و در ذهن افراد باقی می ماند. این ایده می تواند برای ساختمان های خاص به خصوص در نظر گرفته شده و اجرا شود.

ایده نمای ساختمان
ایده نمای ساختمان

استفاده از لوگوی شرکت در نمای ساختمان های اداری

شرکت ها می توانند در نمای ساختمان خود لوگوی شرکت را طراحی و اجرا کنند. این کار باعث زیبایی، افزایش توجه و بالابردن شخصیت و جایگاه شرکت می شود.


شرکت ایناب تولیدکننده، طراح و مجری نماهای نوین ساختمانی آمادگی تولید هر نوع لوگوی شرکتی را در رنگ و ابعاد دلخواه دارد.


ایده نمای ساختمان
لوگو در نمای ساختمان | گوگل

ایجاد اشکال مختلف در نما با استفاده از نور

این ایده برای زیبایی ساختمان در شب کاربرد دارد. به خصوص برای ساختمان هایی مثل هتل ها که نیاز به جلب توجه بیشتر و جذب مشتری دارند. به عنوان مثال می توان آرم و لوگوی هتل را با استفاده از نور در نما ایجاد کرد.

استفاده از آبنما در نما

آب زیبایی منحصر به فردی دارد و این بر هیچکس پوشیده نیست. استفاده از آب و آبشار در نما، مسلماً نما را خارق العاده می کند و جذابیتی بی نظیر را به نما می دهد. که البته در هر پروژه ای نمی توان استفاده کرد.

استفاده از ورق های با رنگ متحرک در نمای ساختمان

استفاده از متریال هایی که رنگ های متحرک دارند در نما نیز مانند نمای متحرک بسیار جذاب و جالب است. دسته ای از ورق های کامپوزیت هستند که این قابلیت را دارند و با توجه به جهت تابش نور به آنها رنگ آنها تغییر می کند. به عنوان مثال در هنگام عبور از جلوی ساختمانی که در نما از این ورق ها استفاده کرده است، ممکن است چند رنگ مختلف را در نمای ساختمان شاهد باشیم.


شرکت ایناب با تجربه ی بیش از 12 سال اجرای نماهای نوین ساختمانی و بیش از 1000 پروژه ی انجام شده نمای کامپوزیت در سطح کشور آمادگی اجرای پروژه های نمای کامپوزیت با ورق های رنگ های متحرک را در هر نقطه ای کشور دارد.


استفاده از شیشه رنگی در نمای ساختمان

شیشه در نمای ساختمان زیبایی خاص خودش را دارد و می توان گفت که شیشه نمایی بسیار زیبا و جذاب را ایجاد می کند.  حال چقدر جالبتر می شود که اگر در نمای ساختمان ها از شیشه های رنگی نیز استفاده شود. شیشه هایی رنگی که مانند ورق های کامپوزیت تغییر رنگ می دهند.

استفاده از المان های شهر در نمای ساختمان

به کاربردن المان در نمای ساختمان یک ایده ناب و بسیار جالب به خصوص برای ساختمان های خاص هر شهر مثل شهرداری، فرمانداری و… می باشد.  چقدر عالی می شود که هر ساختمان هایی مثل شهرداری، المان شهر خودشان را در نمای ساختمانشان به کار ببرند که علاوه بر زیبایی جنبه بومی و فرهنگی نیز دارد.


شرکت ایناب تولیدکننده، طراح و مجری نماهای نوین ساختمانی بدون هیچ محدودیتی آمادگی کامل تولید هر نوع المان و شکل و طرحی را در ابعاد و اندازه های دلخواه مشتریان گرامی دارد.


نوشتن نام در نما با ایجاد اختلاف از ارتفاع در متریال های نما

نام شرکت، ساختمان یا نوشته ی دیگری در نما را می توان با به وجود آوردن اختلاف ارتفاع در متریال استفاده شده در نما ایجاد کرد.  با اضافه کردن نورپردازی به آن می توان زیبایی آن را دو چندان کرد.که البته معمول ترین روش برای ایجاد نوشته در نمای ساختمان نوشته های برجسته چلنیوم می باشد. اما می توان با متریال های دیگری مانند سنگ یا فلز برای خاص بودن کار برای ایجاد نوشته در نمای ساختمان استفاده کرد.

استفاده از آینه در نمای ساختمان

شاید برای شما هم جذاب باشد نمای ساختمانی به صورت آینه ای ببینید. اجرای نمای آینه نه تنها سخت و پر هزینه نیست بلکه با وجود ورق های کامپوزیت طرح آینه این کار بسیار ساده و ارزان شده است. یک نوع ورق کامپوزیت در بازار موجود می باشد که سطح آن کاملا شبیه آینه می باشد.  شما می توانید به جای آینه در نمای ساختمان از ورق کامپوزیت طرح آینه استفاده کنید و این نما  را با انواع نماهای دلخواه به صورت ترکیبی کار کنید.

ایده نمای ساختمان
ایده نمای ساختمان
اگر نیاز به مشاوره  رایگان درزمینه نمای ساختمان دارید  با شماره 05142222550 و یا 09913377500 تماس حاصل نمایید.


ایناب را در اینستاگرام دنبال کنید


اگر نیاز به مشاوره  رایگان درزمینه نمای ساختمان دارید  با شماره 05142222550 و یا 09913377500 تماس حاصل نمایید.
همچنین می توانید از طریق واتساپ یا  تلگرام با همکاران ما در ارتباط  باشید.
 

 

همکاری-با-ایناب
همکاری-با-ایناب
چرا ایناب
چرا ایناب

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *