نمای ساختمان تجاری | نمای مجتمع تجاری

نمای تجاری | طراحی نمای ساختمان تجاری

نمای ساختمان تجاری

پس از شکل گیری اولین جوامع بشری ، داد و ستد در ادامه حیات این جوامع نقش فراوانی داشت. در عصر حاضر نیز نمی توانیم ازاهمیت داد و ستد چشم پوشی کنیم. همچنین امروزه نیز ساختمان های تجاری، از اهمیت فراوانی برخوردار هستند که می توان از آنها به عنوان، یکی از اجزای تشکیل دهنده و اساسی جوامع بشری نام برد. ساخت و افزایش ساختمان های تجاری در شهر اثرات فراوانی دارد که جهت بهره بری بیشتر از این اثرات باید ابتدا شناخت دقیق این اثرات و  سپس ماهیت و طراحی آنها مورد توجه قرار گیرد.

ساختمان های تجاری انواع گوناگونی دارند، که همه با یک هدف به فعالیت خود ادامه می دهند. آن هدف مشترک ارائه خدمات و جذب هرچه بیشتر مشتری می باشد. با توجه به اهداف ساخت ساختمان های تجاری بهتر است، این ساختمان ها از امکانات کافی بهره مند باشند.  از طرفی به نمای داخلی و نیز به نمای خارجی آن توجه کافی شود.

نمای ساختمان تجاری | ساختمان تجاری
نمای ساختمان تجاری | ساختمان تجاری

اهمیت نمای ساختمان تجاری

نمای ساختمان تجاری اولین راه ارتباطی با ساختمان تجاری است. به همین علت در نظر مخاطب نمای خارجی، تعریفی کلی از نمای داخلی آن است.  به عبارت دیگر نما برای مخاطب در وهله اول معرفی از داخل ساختمان است که ممکن است، نظر مخاطب را به خود جلب کند و یا بالعکس.

نمای ساختمان تجاری علاوه بر جنبه طرح تکی ساختمان بر بافت شهری هم تاثیر گذار است.

نمای ساختمان تجاری | ساختمان تجاری
نمای ساختمان تجاری | ساختمان تجاری

انواع متریال مناسب برای نمای ساختمان تجاری، اینجا کلیک کنید

 

طراحی نمای ساختمان تجاری

طراحی نمای ساختمان تجاری دارای اصول و نکاتی است که در هنگام طراحی و اجرا باید رعایت شود. که علاوه بر طراحی درست و اصولی، از نظر بصری هم  با مخاطب و مشتری ارتباط کامل برقرار گردد. در طراحی  استفاده از یک متریال با یک رنگ نمای شکیل تری به ساختمان می دهد و بیشتر توصیه می شود. البته استفاده از شیشه در کنار یک متریال دیگر که مورد توجه معماران قرار می گیرد و سبک خاصی را پدید می آورد. به علت ساعات کاری ساختمان های تجاری در شب، استفاده از نور جهت روشنایی و جلوه بیشتر نما توصیه می گردد.

 

نمای ساختمان تجاری | ساختمان تجاری
نمای ساختمان تجاری | ساختمان تجاری

با بازسازی نمای ساختمان نیز می توان با هزینه ای کمتر از تعویض متریال نما، نما را به نمایی جذاب و جالب تبدیل کرد. به عبارتی با بازسازی نمای ساختمان می توان باعث جذب مشتری شد. 

قابل ذکر است امروزه با توجه به افزایش بی رویه جمعیت و هم چنین کمبود فضا در کلان شهرها، معماران به ساخت ساختمان های چند منظوره یا چند کاربره نیز گرایش پیدا کرده اند. این ساختمان ها شامل تجمع چند واحد تجاری، اداری و مسکونی در کنار هم می باشند.

 نمای این ساختمان ها نیز بیشتر از دیگر ساختمان ها مورد توجه قرار می گیرد.چرا که هر سبک ساختمان، نمای تقریبا مشخصی دارد. تلفیق این سبک ها و ایجاد سبکی که معرف این نوع ساختمان باشد کمی مشکل است.

نمای ساختمان تجاری | ساختمان تجاری
نمای ساختمان تجاری | ساختمان تجاری

معرفی نمای جی اف ار سی (gfrc)، جدیدترین محصول نمای ساختمان

نمای جی اف ار سی ( gfrc | grc)  یکی از جدیدترین نماهای ساختمان می باشد که عده کمی با آن آشنایی دارند.
ازآنجایی‌که بتن یک ماده ترد و شکننده هست برای تقویت شکنندگی آن تلاش‌های بسیاری شده است. در طی تحقیقات اثر الیاف بر مقاومت خمش بتن بسیار موفقیت‌آمیز بوده و اثر شگفت‌انگیزی داشته است.
با استفاده از الیاف شیشه در بتن، محصولی مقاوم به نام بتن تقویت‌شده با الیاف شیشه (Glass Fiber Reinforced Concrete)، که مخفف آن می‌شود GRC  یا GFRC  ایجاد می‌شود. نمای جی اف ار سی یک نوع کامپوزیت هست، که با داشتن تمام مزیت‌های بتن معمولی مقاومت کششی و خمشی بسیار بالایی دارد که… ادامه مطلب

نمای جی اف ار سی
نمای جی اف ار سی
نمای جی اف ار سی
نمای جی اف ار سی

معرفی نمای کامپوزیت

ورق آلومینیوم کامپوزیت پنل  (Aluminum Composite Panel)، که مخفف آن می شود  ACP  متشکل از دولایه ترکیبی آلومینیوم  و پلی اتیلن یا مواد معدنی  می باشد. مزایای برتر  این متریال باعث شد که در مدت کوتاهی مورد توجه طراحان و کارفرمایان  قرار بگیرد و در مدت زمان اندکی استفاده از آن در نمای ساختمان افزایش یابد. تنوع در طرح و رنگ، شکل پذیری، سبک بودن ، سرعت در نصب و قیمت نسبتا پایین از مزایای برتر ورق کامپوزیت می باشد.مهمترین مزیت نمای کامپوزیت نسبت به سایر متریال هایی که در نماسازی استفاده می شوند سبک بودن آن است به گونه ای که وزن یک مترمربع آن حدود6 تا 8 کیلوگرم وزن دارد…. ادامه مطلب

نمای کامپوزیت
نمای کامپوزیت
نمای کامپوزیت
نمای کامپوزیت

برای آشنایی با انوع  نمای ساختمان کلیک کنید…

 

برای اطلاع از قیمت انواع نمای ساختمان کلیک کنید…

مارا در اینستاگرام دنبال کنید

اگر نیاز به مشاوره  رایگان درزمینهٔ  نمای ساختمان دارید  با شماره 05142222550 و یا 09913377500 تماس حاصل نمایید.
یا بار ارسال عدد 5 به شماره 09913377500 همکاران ما در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت.
همچنین می توانید از طریق واتساپ یا  تلگرام با همکاران ما در ارتباط  باشید.

 

همکاری-با-ایناب
همکاری-با-ایناب
چرا ایناب
چرا ایناب

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *